Bjørn

trenger tips til valg av lesebrett

lurer på noen har forslag til lesebrett som jeg kan kjøpe til min far , minimum 10"

han har hatt bærbar pc i mangen år men den han har nå begynner å synge på siste verset .

lesebrettet må ha mulighet til å koble til skriver (om det i det heletatt er mulig , jeg vet ikke) , og helst støtte java (for nettbank) etter det jeg fårstår så kan ipad's ladekontakt kobles til usb ved hjelp av en overgang men hovedsakelig ment for bilde overføring så jeg er usikker på om det vil virke. ang. nettbank så finnes det app. til den så det burde funke greit.

har sett litt på Asus Eee Pad Transformer har vel ikke kommet på markedet enda men synspunkter på den? eller andre brett?

Endret av bjørn
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått en liten forkjærlighet for Motorola Xoom, men denne får man desverre ikke i Norge så vidt jeg har forstått det..

iPad har jeg hatt før, og personlig syns jeg denne er ubrukelig til slikt bruk som din far kommer til å bruke den til ettersom at den mangler både java og flash støtte, jeg solgte iallefall min nettop pga dette.

Og en ting du bør tenke på når du ser etter Android baserte brett er at den kjører Android 3.0 Honeycomb istede for Android 2.x, ettersom at 3.0 er skreddersydd for lesebrett istede for 2.x som strengt tatt er ett telefon os.

Å få tilgang til skriver har jeg ikke testa på iPad, men det skal funke greit å koble til nettverksskrivere og delte skrivere.

På android har jeg testa med mobiltelefonen min, og det funker knall å skrive ut via en delt skriver, men det krever at du har en pc på nettverket i huset som er tilkobla og deler en skriver. Ikke prøvd å kobla direkte til nettverksskrivere ennå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lurer på noen har forslag til lesebrett som jeg kan kjøpe til min far , minimum 10"

han har hatt bærbar pc i mangen år men den han har nå begynner å synge på siste verset .

lesebrettet må ha mulighet til å koble til skriver (om det i det heletatt er mulig , jeg vet ikke) , og helst støtte java (for nettbank) etter det jeg fårstår så kan ipad's ladekontakt kobles til usb ved hjelp av en overgang men hovedsakelig ment for bilde overføring så jeg er usikker på om det vil virke. ang. nettbank så finnes det app. til den så det burde funke greit.

har sett litt på Asus Eee Pad Transformer har vel ikke kommet på markedet enda men synspunkter på den? eller andre brett?

Denne er jo nettopp kommet:

http://www.netshop.no/Avdelinger/PC--and--SERVERE/Nettbrett/10-/ASUS-Eee-Pad-TF101-32GB-NVIDIA-Tegra-2-10,1-Touch,-Wi-Fi,-BT,-Android3-47335.aspx

oops blingsa kommer jo ikke før 05. mai :blink:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått en liten forkjærlighet for Motorola Xoom, men denne får man desverre ikke i Norge så vidt jeg har forstått det..

iPad har jeg hatt før, og personlig syns jeg denne er ubrukelig til slikt bruk som din far kommer til å bruke den til ettersom at den mangler både java og flash støtte, jeg solgte iallefall min nettop pga dette.

Og en ting du bør tenke på når du ser etter Android baserte brett er at den kjører Android 3.0 Honeycomb istede for Android 2.x, ettersom at 3.0 er skreddersydd for lesebrett istede for 2.x som strengt tatt er ett telefon os.

Å få tilgang til skriver har jeg ikke testa på iPad, men det skal funke greit å koble til nettverksskrivere og delte skrivere.

På android har jeg testa med mobiltelefonen min, og det funker knall å skrive ut via en delt skriver, men det krever at du har en pc på nettverket i huset som er tilkobla og deler en skriver. Ikke prøvd å kobla direkte til nettverksskrivere ennå.

takker for svar popp .

android 3,0 honeycomb er notert :thumbup:

jeg er litt usikker på forskjellen på nettverksskrivere og delte skrivere men den far har må ha ledning ikke trådløs om det er det du mener

takk for tipset Snorre

bursdagen er i midten av april med det er jo mulig at fatteren må vente litt ;)

Endret av bjørn
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar popp .

android 3,0 honeycomb er notert :thumbup:

jeg er litt usikker på forskjellen på nettverksskrivere og delte skrivere men den far har må ha ledning ikke trådløs om det er det du mener

Mulig jeg er litt knotete til å forklare meg også, skal prøve å få det til bedre nå :P

Nettverksskriver: En skriver som kobler seg på nettet og kan brukes av alle pc'er på hjemmenettverket ditt uten å være avhengig av en pc.

Delt skriver: En vanlig skriver på en datamaskin med Windows som du har delt via den pc'en den er koblet til slik at andre pc'er på hjemmenetverket ditt kan skrive ut på via "moder-pc'en"..

Skjønte mere nå? Hvis ikke så må det tae når lørdagen er forbi og alkoholen har funnet veien ut igjen.. Skål!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skål popp (san miguel) jeg fårstår det sikkert imorgen :lol:

Endret av bjørn
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive