Bjerknez

Nettbasserte fakturatjenester

For dere som er ute etter enkel og genial fakturering så har jeg funnet noen nettsider som tillbyr dette.

Her snakker vi da altså om rene fakturatjenester og ikke store nettbasserte tjenester som 24sevenoffice og e-conomic etc. som i bunn og grunn er regnskapssystemer.

Tjenestene fungerer slik at faktura fylles ut via dems sider, og når man klikker "send" så postlegger dem og sender faktura for deg. Enkelt og greit. De fleste er helt gratis og du blir kun fakturert for fakturagebyret. Dette er jo uansett noe du legger til på utsendt faktura, så i bunn og grunn er de fleste gratis i bruk.

Man kan sef. også velge og betale en viss mnd. sum og få mer funksjonalitet hvis dette er ønskelig.

Her er noen systemer som kan annbefales ut fra førsteinntrykk, og personlig bruker jeg en av dem selv:

fakturo.no (Denne bruker jeg selv)

Dokus.no

econom.no

Det finnes mange fler også, men det er disse tre jeg likte aller best og det var fakturo som til slutt fikk min fulle oppmerksomhet.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Dokus.no og er veldig fornøyd med denne... Takk for tips i en tråd tidligere Bjerkfiz :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker Dokus.no og er veldig fornøyd med denne... Takk for tips i en tråd tidligere Bjerkfiz :)

Bare høggeli :)

Brukte selv dokus.no og ble imponert over denne, men det var ett par småting som gjorde at jeg heller valgte fakturo:

Det ene er konvoluttene som dokus bruker for å sende ut fakturaene dine. De bruker nemmelig Postens smart konvolutter (ferdig frankerte konvolutter man får kjøpt på posten) og dermed ser det litt mindre proffesjonelt ut. Logo tilpassingen i dokus er også LITT mer plundrete og dette ser bedre ut i fakturo.

fakturo bruker derimot blanke konvolutter med to vinduer, slik at logoen på fakturaen synes over adressatens rute. Det ser alt i alt mye bedre ut og slikt synes vertfall jeg er viktig. Men pengene kommer jo inn uansett, så er jo bare snakk om hva man prioriterer. I Faktiro kan man også legge inn en større logo enn man kan i dokus.

Men dokus har en noe flottere design på siden sin (smakssak), samt at dem har mulighet til å laste opp bilag.

Men igjen så har fakturo mulighet for å legge ved en pdf til fakturaene man sender. Feks. tilbudsskriv eller detaljerte arbeidsoppgaver som er utført.

Begge er gode tjenester som sagt, men personlig liker jeg fakturo hakket bedre. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den så bra ut!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den så bra ut!

B)

Er virkelig geniale tjenester detta altaså...

Midt i blinken for mindre foretak etter min mening.

Har selv hatt Datax Faktura Pro på maskinen, men disse online systemene som nevnes her er jo MYE enklere, og man slipper i tillegg å tenke på backup. Man kan også logge seg inn på en hvilken som helst pc med nett tilgang å sende fakturaer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå testet en online faktura tjeneste til, og denne slår rett og slett nockout på alle de andre!

Klikk på linken under for å komme til siden:

www.conta-faktura.no

ALT er gratis og det eneste du betaler er 29,- pr. faktura du vil dem skal sende for deg. Det geniale er at du kan velge å skrive ut fakturaen selv, og dermed så er det 100% gratis å bruke.

Inkasso kan intigreres (mot betaling)

Moms oppgaven blir automatisk fyllt ut, og man klikker bare på en knapp for å overføre denne til altinn, ferdig utfyllt.

Eneste som jeg mener er et LITE minus med tjenesten er:

- Ikke mulig å fjerne branding på faktura og konvolutt som sendes via dem.

Branding på konvolutt er jo ikke noe problem hvis man ønsker å skrive ut fakturaen selv, men brandingen på selve fakturaen vil være der. Dog er den såpass ubetydelig, at jeg har valgt og overse dette.

Jeg har sendt noen mailer anngående dette til dem, og de skal se om de en gang i fremtiden kunne fjerne denne brandingen. De skal også på sikt mest sannsynlig få muligheten til å laste opp billag og fakturaer man har fra andsre steder.

Jeg mener det totalt sett er den beste løsningen hva online faktura anngår så langt, og selv så har jeg konvertert til Conta :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...

Fant ut av det.

Endret av Knutis
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive