ØrjanA

Mini-SS 2006 Renault Megane

Bilen til smboer`n som stod for tur idag. Ble sist vasket i romjulen så var 3 mnd med møkk som ventet meg. Når den var tatt innvendig sist aner jeg ikke..

Begynte først med obigatoriske før-bildene. Etter det ble det en runde over hele bilen med Scholl Rapid 9000 blandet 1:3 som fikk virke på i 5 minutter. Hjulene fikk en runde med Billberry safe wheel clean som fikk ligge på like lenge. Spylte så av med HT. Ble ikke så veldig oppløftet av det som da møtte meg så da var det inn i skapet etter spraylasken med Prikkbort. Hele bilen fikk en runde med dette som fikk ligge på i 5 minutter. La så et lag med skum bestående av CG Maxi Suds2 og CG Glozz Works som fikk ligge på toppen å godgjøre seg i 5 nye minutter før det hele ble spylt av med HT. Fikk bort alle asfaltflekkene , men 5 år med piggstøv/metallpartikkler satt fremdeles fast...... Bare en ting å gjøre.... Iron X Sprayet hele bilen fra dørhåndtakene og ned. Lot stå på et par minutter så vard et bare å spyle av og bilen føltes som en barnerumpe å ta på..... Bilen fikk en skikkelig wet-look og det var ikke pga voks el.lign, men den var wet. Her hadde ikke vannet noen planer om å slippe taket på panelene. Burde kjørt en runde eller to med maskin etc, men det vard et ikke satt av tid til i dag så etter en runde med tørkehåndklene så fikk bilen en runde med Scholl SW20. Innvendig ble det ikek tatt noen bilder, men se for dere en bil som brukes til og fra barnehage daglig og som ikek har sett en støvsuger på minst 6 mnd så er vi der. Nå er den støvsuget og all plast innvendig er vasket med Scholl SPAM og beskyttet med Scholl Purple 9000 etterpå. Planen er innimellom slagene og når den ene forskjermen + frontfanger er byttett å gå over hele bilen utevndig og innvendig å gi den en skikkelig behandling.

Produktliste:

Dekk/felger:

Bilberry safe wheel clean

Karosseri:

Scholl Rapid 9000 1:3

Prikkbort

Iron X

CG Glozz works

CG Citrus wash

Scholl SW20

Utstyr:

Bøtte med GG

Swissvax Wash pudle

SS Tørkehåndkle

Høytrykkspyler

Innvendig:

Foma støvsuger

Scholl SPAM

Scholl Purple 9000

Så over til bildene:

Før:

DSC_0501.jpg

DSC_0502.jpg

DSC_0503.jpg

DSC_0505.jpg

DSC_0506.jpg

DSC_0507.jpg

DSC_0508.jpg

Grunnen til at forskjermen og fangeren foran må byttes. -25 grader, plastskjerm/fanger og en garasjevegg som ble truffet i ca 0,4 km/t så sprutet det litt plast...... :(

DSC_0504.jpg

Så med Scholl Rapid 9000 blandet 1:3:

DSC_0509.jpg

DSC_0510.jpg

DSC_0511.jpg

DSC_0512.jpg

DSC_0513.jpg

Etter å ha spylt av Rapid 9000 så var det nok å ta av......

DSC_0514.jpg

DSC_0515.jpg

DSC_0516.jpg

DSC_0517.jpg

DSC_0517.jpg

DSC_0518.jpg

DSC_0519.jpg

DSC_0520.jpg

DSC_0521.jpg

DSC_0522.jpg

DSC_0523.jpg

Så begynner prikkbort å virke:

DSC_0524.jpg

Skummet så hele bilen:

DSC_0525.jpg

DSC_0526.jpg

DSC_0527.jpg

DSC_0528.jpg

DSC_0529.jpg

Var nok av rust/piggstøv/metallpartikkler igjen så Iron X skulle få kjørt seg tenkte jeg.....

DSC_0530.jpg

DSC_0531.jpg

Tok ikke lange tiden før Iron X begynte å virke:

DSC_0532.jpg

DSC_0533.jpg

DSC_0534.jpg

DSC_0535.jpg

Så ferdig tørket og med en runde Scholl SW20 på toppen:

DSC_0536.jpg

DSC_0537.jpg

DSC_0538.jpg

DSC_0539.jpg

DSC_0540.jpg

DSC_0541.jpg

6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig bra ut Ørjan :)

Blir fort litt jobb når halve vinteren skal vaskes av på en gang. Men med riktige produkter går det greit.

Blir vel en full S&S på denne etterhvert regner jeg med.... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Absolutt godkjent dette :thumbs:

Artig å se hvor mye som faktisk sitter igjen etter en grundig avfetting, og desto mer stilig å se Iron-X virke :D

Cred avgitt ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint å se Iron-X i skikkelig aksjon. Må vel bli en gallon av dette midlet også... Ihvertfall hvis det i noen tilfeller kan gjøre clayingen enten overflødig eller i det minste forkorte claye-tiden...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint å se Iron-X i skikkelig aksjon. Må vel bli en gallon av dette midlet også... Ihvertfall hvis det i noen tilfeller kan gjøre clayingen enten overflødig eller i det minste forkorte claye-tiden...

På Q7'n jeg tok så gikk jeg over en runde med Crack(Tardis fungerer også bra) etter vask, lot dette virke, spylte av, lot bilen renne av seg litt.. Iron X, lot virke i mellom 5 og 10min, spylt av.. Deretter så gikk jeg over bilen flere steder med clay for å sjekke... Clay unødvendig.

Fin vask ellers Ørjan, og dårlig unnskyldning ang forskjermen, det hadde holdt med: Kvinnfolk + bil = Dette!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig bra ut Ørjan :)

Blir fort litt jobb når halve vinteren skal vaskes av på en gang. Men med riktige produkter går det greit.

Blir vel en full S&S på denne etterhvert regner jeg med.... ;)

Takk for det Ole Gunnar.

Blir full SS etterhvert ja.

Absolutt godkjent dette :thumbs:

Artig å se hvor mye som faktisk sitter igjen etter en grundig avfetting, og desto mer stilig å se Iron-X virke :D

Cred avgitt ;)

Takk takk. Mye som siter igjen ja, selv ettr flere runder med skikkelig avfetting.....

Etter en runde med Iron X så er clay overflødig. Var ikke noe som satt igjen i lakken på denne.

På Q7'n jeg tok så gikk jeg over en runde med Crack(Tardis fungerer også bra) etter vask, lot dette virke, spylte av, lot bilen renne av seg litt.. Iron X, lot virke i mellom 5 og 10min, spylt av.. Deretter så gikk jeg over bilen flere steder med clay for å sjekke... Clay unødvendig.

Fin vask ellers Ørjan, og dårlig unnskyldning ang forskjermen, det hadde holdt med: Kvinnfolk + bil = Dette!

Takk takk bamsefar :)

Holdt selv på å ta skjermen på touranen på samme måte kvelden før Wibeche tok skjermen sin. Har det trangt hjemme på¨tunet og en issvuls ved siden av garasjen overrasket oss begge. Jeg stoppet 2 cm fra garsjeveggen, men gikk værre med Renaulten til Wibeche.........

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med fare for å gjenta meg selv, Kvinnfolk + bil...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dete ble skikkelig bra! Nesten litt skremmende å se hvor mye som sitter igjen etter en så grundig avfetting som dette!

Ser ut som Iron-X er et must å bruke før varshiningsen ihvertfall! :)

Cred fra meg :thumbup:

Endret av steinbra
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjemperesultat :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er Iron-X jeg må ha for å få av de gule "prikkene" på min hvite bil altså?

Flott resultat på denne!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive