Gå til innhold
bilmagikeren

Foma 925

Recommended Posts

bilmagikeren    40
bilmagikeren

Det er vel noen tråder om høytrykkspylere her på forumet, så lager en til.. Modellen er foma 925 den selges brukt, han vil ha 2400, men håper å få den for 2000. Jeg har en foma 670 fra før og har foam cannon til den. fungerer greit, men må ofte bytte lanse/cannon så vil ha en til, med lenger slange også.. Hadde ikke tenkt på noe svære greier, men blir jo fort sånn.. Er det noen som har erfaringer med denne maskinen? Er den verdt 2-2400kr brukt, eller bør jeg heller kjøpe en til rundt 1995.- på tilbud?

Skal vel kunne spyle det meste med denne..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Har testet den så vidt, og det er noe HELT annet enn det du får kjøpt nytt for 2000kr i allefall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

I see.. Det er vel sånn at du kan stille trykk på vannet? Tror det skulle være 12 meter slange og nå er det vel 5 på min gamle, må dra spyleren etter meg rundt bilen og det er litt pes..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
obimann    117
obimann

12m slange begynner å hjelpe. Jeg har 10 meter på min (747) og det er akkurat langt nok for komfortabel bruk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Ja slangelengden har en del å si. Burde ikke være så mye å utsette, bortsett fra at den er brukt og man kan jo ikke vite 100prosent hvordan den er i stand..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hirobofly    49
Hirobofly

Jeg har Foma 925 og synes den er helt konge! B)

Store hjul så den ruller lett, står stabilt, ordentlig lang slange, etc.

Ikke noe justering av vanntrykk, justeringsskrue på front på mating fra de 2 kjemikalie-tankene.

Det er M22 skru-koblinger på den mellom håndtak og lanse, så du kan ikke bruke alt av utstyr til 670'en på den direkte.

Ny 925 ligger vel på ca 5k på eks Bauhaus, så 2400.- er nok en bra pris. (så lenge den fungerer, men det er jo lett å teste når du skal hente/kjøpe den)

Lykke til! B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
steinbra    4
steinbra

Syns du bør slå til på den 925`en. Har 825 selv og er veldig fornøyd! En ny spyler til rund 2K mangler den vannmengden som er så viktig for å

vaske effektivt.Liter pr.min. er det viktigste.Mener jeg ihvertfall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Jeg tror det blir den spyleren. Jeg har ikke så mye utstyr til 670, men skal vel følge med litt med 925. Kan jeg buke den foma cannon på 925 også eller er det proffkobling eller noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
steinbra    4
steinbra

Jeg tror det blir den spyleren. Jeg har ikke så mye utstyr til 670, men skal vel følge med litt med 925. Kan jeg buke den foma cannon på 925 også eller er det proffkobling eller noe?

22 mm skrukobling på denne tror jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig