• 0
Erik S

Planlegging av vårpussen

Spørsmål

Hei!

Har en Peugeot 307 2003 i sølv metallic som skal shines til våren.

Bilen er relativt velholdt og har blitt jevnlig behandlet, dog ikke så grundig som det planlegges nå.

På grunn av et stramt budsjett ønsker jeg å først bruke opp noe av det jeg har liggende, og prøver å kjøpe minst mulig nytt (selv om det er svært fristende). Har også en tohodet poleringsmaskin som jeg kommer til å bruke på de produktene som tillater dette.

Her er planen så langt:

1. Prickbort
  2. Snowfoam
  3. Vask med mitt (mest sannsynlig Meguiars NXT såpen)
  4. Clay
  5. Autoglym Paint Renovator (Har denne liggende)
  6. Meguiars Scratch X 2.0 der det trengs
  7. Swissvax cleaner fluid
  8. Swissvax Shield
  9. og selvfølgelig det flotte Swissvax merket som toppen av kransekaken til slutt :P

Ser det ut som en plan?

Har også en flaske med Autoglym Extra Gloss Protection stående... Lurer på om et lag med den før voks vil ha noe for seg, eller om dette rett og slett ikke er nødvendig?

307d.jpg

Endret av ErikStep
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

17 svar til spørsmålet

• 0

Dette ser helt riktig ut dette ja :) et lag med egp kan nok ikke skade, men jeg vil heller ikke si at det er nødvendig når du skal legge på shield. En lsp om gangen sier nå jeg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Dette ser helt riktig ut dette ja :) et lag med egp kan nok ikke skade, men jeg vil heller ikke si at det er nødvendig når du skal legge på shield. En lsp om gangen sier nå jeg :)

Takk for raskt svar :) Trodde i utgangspunktet at det skulle holde med shield ja, men hadde lest så mye om sealer under voks når jeg letet rundt på nettet.

Hvordan er det med mikrofiberhåndkler? Må nok ha noen flere av disse. Fungerer TW`ene jeg kan få på Bilxtra for 49 -, greit nok? Eller er Autoglym`en på Bilxtra til 151 -, veien å gå?

Endret av ErikStep
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jeg ville ikke kjøpt noen av disse klutene da man får langt bedre og billigere kluter andre steder. F.eks selger nanolotus (.no) helt kurrante mf kluter til 180-200kr for 10 stk. Minst 10 stk er greit å ha. Gode og billige kluter kan også kjøpes fra utlandet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Skal du ha gode kluter som kan brukes til ALT så gå for Meguiars Supreme klutene!

Jeg har prøvd de fleste klutene og disse er dem jeg liker best :)

Men smaker er jo også her, som baken.... DELT :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Helt enig i at supreme shine er gode kluter, men de er EKSTREMT overprisede i norge med opptil 150kr kluten. De koster tross alt 12-14kr stk i USA. Man får mye som er like bra for langt under den prisen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Helt enig i at supreme shine er gode kluter, men de er EKSTREMT overprisede i norge med opptil 150kr kluten. De koster tross alt 12-14kr stk i USA. Man får mye som er like bra for langt under den prisen.

Fikk de for 10,- stykket jeg :)

Kjøpte siste rest av lageret til godkjemi... hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Da var du heldig :) Jeg har 6 stk som jeg kjøpte fra usa. Veldig gode kluter og ser ut som nye etter mange vask.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Takk for svar til dere begge :D

Tror Meguiars klutene blir litt over mitt budsjett, og at jeg i første omgang prøver meg på en pakke med Nanolotus kluter. Det virket som et godt kjøp ;)

Da er det bare å vente på at kulden slipper taket, og at våren kommer frem for fullt B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Kan man bruke de Nanolotus klutene på lakken da? Har en sort som fulgte med noe greier engang, og den hadde iaf jeg aldri turt bruke på lakken..

Kjøpte nettopp 15 stk Supreme Shine fra USA...ca. 3 dollar stykket. Det er de beste MF klutene synes jeg!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Kan man bruke de Nanolotus klutene på lakken da? Har en sort som fulgte med noe greier engang, og den hadde iaf jeg aldri turt bruke på lakken..

Kjøpte nettopp 15 stk Supreme Shine fra USA...ca. 3 dollar stykket. Det er de beste MF klutene synes jeg!

Hvilken side er det fra? Og hva er toll/moms og frakten på? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Det var på eBay...frakt og moms ble ikke ille faktisk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Nanolotus klutene er helt finifine på lakken de. Har egentlig aldri opplevd noen kluter som ikke har kunne brukes på lakken. Mange av "billigklutene" er faktisk mykere enn mange av de dyre.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Hvilken side er det fra? Og hva er toll/moms og frakten på? :)

Jeg har kjøpt 6 supreme shine kluter fra USA. Har ikke mottatt de ennå. De skal være sendt, og forhåpentligvis så har jeg de til vårpussen starter :rolleyes: Prisen for 6 kluter (2x 3-pack) ble ca. 170 NOK inkludert kluter og frakt (12 $ for klutene, 20$ for frakt). Moms bør jeg da skygge greit unna, om ikke tullvesenet finner på noe lurt :blink:

Link

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jeg har kjøpt 6 supreme shine kluter fra USA. Har ikke mottatt de ennå. De skal være sendt, og forhåpentligvis så har jeg de til vårpussen starter :rolleyes: Prisen for 6 kluter (2x 3-pack) ble ca. 170 NOK inkludert kluter og frakt (12 $ for klutene, 20$ for frakt). Moms bør jeg da skygge greit unna, om ikke tullvesenet finner på noe lurt :blink:

Link

Takk! Jeg satt å så litt på eBay jeg og, fant disse.

LINK

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Takk! Jeg satt å så litt på eBay jeg og, fant disse.

LINK

Det ser ut til å være fra samme selger. Vær obs på at den linken din er til 1 stk klut. Linken som jeg postet er for 3-pakk B)

Endret av OleChristian
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Det ser ut til å være fra samme selger. Vær obs på at den linken din er til 1 stk klut. Linken som jeg postet er for 3-pakk B)

Okei! Gi meg gjerne tilbakemelding på fraktid, totaltsum osv når du får den :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Okei! Gi meg gjerne tilbakemelding på fraktid, totaltsum osv når du får den :)

Jeg mottok pakken med kluter før helgen, og fikk to pakker med 3 kluter i hver, totalt 6 kluter. Det kom ikke noe i tillegg på prisen, og det kostet 173 kroner for 6 kluter. Tolldeklarasjonen sa at pakken hadde en verdi på 10 dollar. Det ser ut som fine kluter, og bra størrelse.

I tillegg bestilte jeg en pakke med kluter fra Korea. Link. Disse var noe mindre (40x40), men mye mykere enn Meguiars sine. Føles veldig bra ut. Har ikke prøvd de ennå, men har kjørt alle klutene en runde i vakskemaskinen, og det har de i alle fall ikke tatt noe skade av :P Klutene fra Korea kostet 120 kroner (21 dollar) for 4 stk. inkludert frakt. Den samme butikken har også kluter som er ca. like store som Meguiars sine (40x60), og koster da et par dollar mer for 3 stk. .

Gleder meg til å prøve klutene når bilen skal få en ordentlig overhaling om ikke lenge B)

Endret av OleChristian
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive