larserso

Behandling av nybil?

Hei,

Skal hente ny bil til helga (kona har dessverre rota seg til å få en sølvgrå Audi på jobben så den orientblå BMW'en må snart vike plass...) Selv om det er en sølvgrå bil vil jeg uansett opprettholde hobbyen min med å ha litt blank bil. Er det noen anbefalinger til behandling av lakk på nybil? Hva med å legge på et lag med voks med en gang man får bilen for holdbarheten?

Har Meguiars Carnauba Wax som jeg f.eks. kunne ha på. Jeg synes denne blir hvit etter hvert (selve lakken ser veldig bra ut). La på min mørke blå BMW for 3 uker siden og det lille som er av steinsprut og det lille som kom på plastikk/gummi kommer fram først nå. Litt irriterende da alt synes veeeldig lett på mørk blå bil. Skal derfor bestille Black Wow i dag og vurderer å kanskje ta med DP MaxWax eller Pinnacle Liquid Souveran wax with polycharger siden jeg først skal bestille og kan få med mer på samme frakt. (tips eller kommentarer til de produktene, eller forslag av andre, er også hjertlig velkomne) Bruker AutoGlym Super Resin Polish.

Alle tips mottas med takk :)

Når det gjelder bilen er det en A3 Sportsback 1,9 tdi. Heldigvis er det S-line + Ambition så jeg synes det er en veldig fin bil (hadde ikke klart å leve uten sportsunderstell og sportsstoler...). Bakdelen er at det er 105hk og sølvgrått, pluss at det er helt fabrikkstandard, får ikke bytta felger, senka eller gjort noen ting. Kommer derfor til å beholde min 320d M-tech et par mnd til og selge den når vinterdekkene kommer på. Har ikke bruk for to biler og da kan jo jeg benytte anledningen til å spare til noe enda bedre om et par år ;)

Endret av larserso
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting jeg har faktisk sett på nye biler er at det kan være en del swirls og sånn.. Men en mild clay og tre lag voks gjør seg ;) jeg har lagt to og tre lag meg Meguiar's#26 på sølvfargede biler, og det blir veldig bra! (det med clay og swirls ser du og føler du lett selv regner jeg med hvertfall)

Ellers kan du se på cleanyourcar.co.uk, der har de victoria wax.. Det er bilder der av en sølvfarget A4, det bør du sjekke ut ;) ellers høres produktene du nevnte fra pirex sikkert helt topp! (har ikke prøvd det selv bare...)

Endret av kris1986
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å si det slik, får jeg levert en nybil med swirls tar jeg den ikke med hjem. Da skal de få shine så den er strøken. Fatter ikke at bilforhandlere kan ha så lite fagstolthet at de leverer nye biler som ikke er strøkne. (etter å hatt bilen på verksted og bilpleie så ser jeg at det ikke er bare bilforhandlerene som mangler stolthet. Skjønner det rett og slett ikke)

Ser ut som om DP MaxWax anbefales for mørke biler og Pinnacle voksen for biler uten metallic-lakk? Kanskje prøve DP MaxWax siden BMW'en nok også vil bli utsatt for en polish eller to til før høsten ;)

Tar nok og legger på litt voks rett over helga da. Håper flere har synspunkter :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, ville ha klasket til med Chemical guys petes 53 :D Den er topp på både lyse og mørke biler og beadingen er helt syk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hei, ville ha klasket til med Chemical guys petes 53 :D Den er topp på både lyse og mørke biler og beadingen er helt syk!

Er lettlurt jeg, så da blir det nok Chemical Guys 53 på Audien over helga (og på BMW'en også tenker jeg ;) ) Mange takk for hjelpen! Da venter jeg i spenning på pakke i posten :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive