Anfinn

Svart pute med S17+

Jeg ser at flere anbefaler S17 på svart Scholl pad, men vil det kunne "ta" noe swirls & rds da?

Svart pute er vel finpoleringspute, og har vel ikke noe cut?

Jeg spør fordi jeg skal snaaaart (så fort våren banker på) gå igang på volvon, som jeg ikke fikk holofri i fjor. :unsure:

Brukte da blå pad på S17 og orange pad på s40... skal sies at jeg ikke har allverdens med erfaring ennå, men masse pågangsmot. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det S40n ?

Vet flere har slitt litt med myk lakk på disse, spessielt mørke farger.

I verste fall slipper du ikke unna DA maskin..

Det skal litt til å lage hollogrammer med S40 og orange. Er du sikker på at du klarte å fjerne kjørespor og hollogrammer som var der.

kan hende det ikke var det at du ikke fikk det hollofritt etter kjøring, men at du ikke klarte fjerne de med orange og S40...

S17+ og sort tar MYE swirls på de aller fleste lakker.

Endret av Tyggern
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det S40n ?

Vet flere har slitt litt med myk lakk på disse, spessielt mørke farger.

I verste fall slipper du ikke unna DA maskin..

Det skal litt til å lage hollogrammer med S40 og orange. Er du sikker på at du klarte å fjerne kjørespor og hollogrammer som var der.

kan hende det ikke var det at du ikke fikk det hollofritt etter kjøring, men at du ikke klarte fjerne de med orange og S40...

S17+ og sort tar MYE swirls på de aller fleste lakker.

Dette er en Svart V50 ;)

Har lurt på og handle inn en DA, men er litt sta, og vil få det til med rotrende <_<

Det var fra S17 hologrammene/kjøresporene kom fra, men prøvde og fjerne de med s40 på orange, men gikk kanskje ikke hardt nok til verks.

Prøvde meg bare på ene bakdøra på sensommeren i fjor.

Så: s17 på svart kan kanskje produsere mindre holos/kjørespor, men alikevel ta godt med swirls? :huh:

Må sies at jeg tok en runde rett før Herr Vinter kom, da polerte jeg kun med s40 på blå pad, virket som om det fjernet endel kjørespor.

Er det en grei løsning og bruke cuttingpad med s40, for og få den til og "ta" mer, for så og gå over til orange pad til slutt?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noe problem med å ta hologrammer med f.eks S40, da selvfølgelig hvis det ikke var S40 som LAGET hologrammene. Du må kanskje prøve å legge på litt skikkelig press de første par passene for å få tatt holos før du letter på trykket for å avslutte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser at flere anbefaler S17 på svart Scholl pad, men vil det kunne "ta" noe swirls & rds da?

Svart pute er vel finpoleringspute, og har vel ikke noe cut?

Jeg spør fordi jeg skal snaaaart (så fort våren banker på) gå igang på volvon, som jeg ikke fikk holofri i fjor. :unsure:

Brukte da blå pad på S17 og orange pad på s40... skal sies at jeg ikke har allverdens med erfaring ennå, men masse pågangsmot. :P

Tar jeg ikke helt feil så skal s17+ kun kjøres med sort pad? Kan jo være derfor du får holos med denne kombo´n...

Men, jeg har tatt en 2000 Subaru Outback, og der ble det holos med denne kombinasjonen, så det er jo mulig at det er like myk lakk på bilen din. På denne fikk jeg fjernet alle hologrammer med S40 på orange.

Lykke til :)

Endret av zomiboy
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar jeg ikke helt feil så skal s17+ kun kjøres med sort pad? Kan jo være derfor du får holos med denne kombo´n...

Men, jeg har tatt en 2000 Subaru Outback, og der ble det holos med denne kombinasjonen, så det er jo mulig at det er like myk lakk på bilen din. På denne fikk jeg fjernet alle hologrammer med S40 på orange.

Lykke til :)

Scholl S17+ kan kjøres med alt, fra ull til finnish pad. Men hvis du kun skal kjøre en enstegs korr. så er S17+ med svart finnish pad en god løsning.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tenkt og kjøre 2-stegs, for det er endel snacks og bryne seg på B)

Men man må nesten prøve seg frem selv tenker jeg... det ser ut som om alle har sin måte og gjøre ting på,

og det virker som om alle lakktyper oppfører seg forskjellig :mellow:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tenkt og kjøre 2-stegs, for det er endel snacks og bryne seg på B)

Men man må nesten prøve seg frem selv tenker jeg... det ser ut som om alle har sin måte og gjøre ting på,

og det virker som om alle lakktyper oppfører seg forskjellig :mellow:

Dette er helt korrekt, det er sjelden du finner 2 biler med samme fremgangsmåte.

Jeg kjører som regel. 2+2+1 som utgangspunkt (2 pass med press+2pass med lite press + 1pass med bare vekta fra maskinen)

også justerer jeg meg ut fra det etter hvert. er det mye igjen mer press i starten, er det ikke helt på topp på finnishen mindre press på sluten og kanskje flere pass med lite press.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er helt korrekt, det er sjelden du finner 2 biler med samme fremgangsmåte.

Jeg kjører som regel. 2+2+1 som utgangspunkt (2 pass med press+2pass med lite press + 1pass med bare vekta fra maskinen)

også justerer jeg meg ut fra det etter hvert. er det mye igjen mer press i starten, er det ikke helt på topp på finnishen mindre press på sluten og kanskje flere pass med lite press.

Takk for den, skal prøves :)B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når en får litt trening, så ser en også gjerne hvor mye som blir borte underveis..

så tilpasser en litt etter hva du ser mens du kjører maskin, f.eks om det er mer igjen kjører et pass eller to ekstra for å fjerne rds. men det gjelder jo da oftest i "grov" arbeidet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive