Gå til innhold

Øyvind G sin Logg


Øyvind G

Recommended Posts

Øyvind G

Voldsomt vanskelig å få de helt rene skjønner jeg. Minner litt om de gamle felgene til bimmeren til svigerbror, de hadde lignende drit som hang igjen. Vi måtte gi opp de også tilslutt. Men felgene ser hvertfall veldig fine ut på utsiden, og det er stort sett det man ser når de står på bilen, så er vel til å leve med?

Hvor mange timer har du brukt på disse felgene tilsammen nå forresten? :P

Ja, det sitter noe helt sykt. Det er vel slik det blir når møkka får sitte lenge nok og alt blandes sammen år etter år.

Har sluttet å telle timer for lenge siden :P

Gnu bedre for en innsatsvilje du har vist på de felgene der... jeg hadde kjørt dem til glassblåsing og pulverlakkering for 6 runder IronX siden. Har vel gått med noen hundrelapper i diverse kjemikalier på de felgene der etterhvert også? :)

Det er viktig å ikke gi seg, hehe.

Det har hått med litt produkter ja, men det meste hadde jeg fra før av. Ser heller på det slik at jeg får litt erfaring av dette.

Mulig disse blir lakkert ved en senere anledning for å få vekk litt lakk skader osv som jeg har lagt merke til når jeg har holdt på med de.

Har brukt mye tid på de nå, men det er ikke for ingen ting. Ser du på de første bildene av disse felgene så er det ingen tvil om at de har blitt bedre. :)


Har feilsøkt og fikset ABS'en på 940 idag.

Det var giveren på høyere side foran som var defekt. Deilig å ha det iorden igjen.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Er vel ikke annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet da :) Men du er fornøyd eller? Gratulerer med 710.000km forresten (eller gratulerer for at den enda går etter såpass lang km stand. skjønner det enda ikke jeg...)

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G
Er vel ikke annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet da :) Men du er fornøyd eller? Gratulerer med 710.000km forresten (eller gratulerer for at den enda går etter såpass lang km stand. skjønner det enda ikke jeg...)

Hehe, jo takk for det. Eneste feilen jeg har hatt med den siden jeg kjøpte den (da hadde den gått ca 660000) er den ABS giveren jeg skiftet her om dagen. Har selvfølgelig skiftet litt slitedeler og servicedeler som bla bremser, plugger olje + filter osv. Må få tatt en litt større service på den om ikke så alt for lenge. Den har godt av det.

Jeg er veldig fornøy jeg ja. Har letet etter Hydra felger en stund nå og endelig står de på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok til Søndag tenker jeg.

Søndag er en fin bilvaskedag. :) Eller iløpet av helgen er hvertfall fint. Har kommet inn i en rytme selv der det er full vask i helgene og en spylings på onsdager etter jobb.

Gleder meg til å se hjulene på bilen, syntes det absolutt var stilige felger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer
Er vel ikke annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet da :) Men du er fornøyd eller? Gratulerer med 710.000km forresten (eller gratulerer for at den enda går etter såpass lang km stand. skjønner det enda ikke jeg...)

Det er Volvo.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad
Det er Volvo.

De volvoene som går rundt her kan umulig holde lenge. Jeg har ALDRI sittet på i en Volvo 240, og føler meg litt småstolt over det siden alle her er harry til de grader!

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

019 problemer

Prøver meg frem litt for å være forberedt når jeg setter av tid til å friske opp lakken på 940'en igjen. Den er ikke så ille, men det er litt små riper etter vasking. Noe som denne lakken får veldig lett selv om den er hard å korrigere bort litt dypere riper på.

En ting jeg har opplavd er at denne lakken ikke liker varme. Så fort det blir litt varm lakk, så kommer problemene.

Igår prøvde jeg å kjøre litt pent med roterende med 3M puter og Scholl produkter (S17 på gul pute og S40 på blå pute). Valgte 3M sine puter pga det er lettere å bruke disse hvis jeg ikke skal kjøre med noe press.

Spredde på 600 og jobbet med ca 1200 rpm. passet på at det ikke ble noe serlig varmt. Kjørte slik en stund og opplever dette etter wipedown.

IMG_2467_1024x683.jpg

IMG_2472_1024x683.jpg

Jeg er usikker på om dette er fastbrent produkt eller om det rett og slett er en stor flekk med kjørespor!?

Denne flekken synes i LED lys, blits og halogenlys.

På et annet område som det ser bedre ut legger jeg merke til at det er ripete. Dette synes best med blits, men er synlig med LED også.

Her vet jeg ikke om det er ripete eller om det er produktrester som henger igjen og at jeg lager riper i produktet?

IMG_2471_1024x683.jpg

Har akkurat kjørt DA maskin med EFC + gul pute etterfulgt av UFSE + blå pute og har fått fjernet skavankene, men jeg vil gjerne lære meg hvordan jeg skal få dette bra med roterende også. Er DA eneste løsningen eller finnes det en teknikk som kan hjelpe meg her?

En annen ting jeg fikk oppleve var at hvis jeg brukte IPA (Blårens + destillert vann), så fikk jeg masse riper når jeg tørket. Brukte jeg CP Eraser fikk jeg ikke noen riper.

Kom gjerne med innspill.

PS.

På bildene er det også masse støv på lakken og den hvite flekken i midten er en tape bit som hjelper meg med å få fokus på rett sted.

Neste.


Kjøpte meg ny maskin her om dagen. Ville ha noe som startet på litt lavere turtall. Siden jeg er godt fornøyd med Flex fra før av, så falt valget naturligvis på Flex PE 14-2 150.

Hittil synes jeg den er veldig god å jobbe med og jeg føler jeg får et godt og behagelig grep på den selv om den ikke har noe håndtak slik som 3403 har.

Helt fra jeg tok i maskinen følte jeg at PE veier litt mer enn 3403, så jeg veide den og kom frem til at den veier 2,3kg uten ledning. Fikk ikke veid 3403 før den var solgt og sendt avgårde (tenkte ikke på å veie den når jeg hadde den).

Når jeg først hadde vekten fremme, så veide jeg også DAS-6 P maskinen. Den veier 2,6kg.

PE er også litt lenger og en tanke tykkere noen steder på maskinen.

IMG_2456_1024x683.jpg

IMG_2458_1024x683.jpg

IMG_2459_1024x683.jpg

Endret av Øyvind G
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mager trøst, men jeg lider med deg ;)
Ser veldig ut som samme type microriper jeg fikk på bilen til mutter. Testa alt av komboer jeg hadde tilgjengelig følte jeg, men fant ikke noe som løste problemet. For min del skylder jeg på dårlig teknikk, med jalla maskin og vanskelig lakk. Og hvis det ikke dukker opp noen mirakelkur her handler jeg en DA ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G
Mager trøst, men jeg lider med deg ;)

Ser veldig ut som samme type microriper jeg fikk på bilen til mutter. Testa alt av komboer jeg hadde tilgjengelig følte jeg, men fant ikke noe som løste problemet. For min del skylder jeg på dårlig teknikk, med jalla maskin og vanskelig lakk. Og hvis det ikke dukker opp noen mirakelkur her handler jeg en DA ;)

Har sett at du har samme problem ja. Tenkte faktisk på deg når jeg tok det siste bildet :P


16/12-12

Bilvask med nye hjul.

Selv om det er skikkelig grisete vær i dag (det kom endel snø igår og idag er det 2+ og regnvær) Tok jeg en vask av bilen. Mest for å oppdatere testen min og få noen bilder av bilen med Hydra hjul og litt fordi jeg liker å gi bilen en vask en gang iblandt selv om det er dårlig vær. Det har bilen bare godt av.

  • BH AF 1:100
  • Bilberry 1:20
  • SV Pudel
  • CG MS II
  • VP Giant plush x2

Er veldig fornøyd med de nye hjulene og synes de passer til bilen (skulle bare mangle da det er orginale 940 hjul).

IMG_2485_1024x683.jpg

IMG_2486_1024x683.jpg

IMG_2487_1024x683.jpg

IMG_2488_1024x683.jpg

IMG_2489_1024x683.jpg

Bilen er fortsatt relativt blank og fin :)

IMG_2491_1024x683.jpg

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble stilig med Hydra-felgene, Øyvind. :) Angående mikroriper og hologrammer føler jeg ikke at jeg kan komme med noe innspill nå desverre, men jeg føler også med deg og høres ut som kranglete lakk. Menneh, var det slik at du ikke hadde DA, eller har du evt. prøvd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G
Ble stilig med Hydra-felgene, Øyvind. :) Angående mikroriper og hologrammer føler jeg ikke at jeg kan komme med noe innspill nå desverre, men jeg føler også med deg og høres ut som kranglete lakk. Menneh, var det slik at du ikke hadde DA, eller har du evt. prøvd det?

Takk Simen. :)

Jeg har DA (DAS6-P) jeg og har også prøv det. Fungerer utmerket med DA på microripene, men der det er litt dypere riper så jeg nok bruke roterende. Det er ikke noe serlig med dype riper på denne bilen nå, men det er en flekk på bakre stolpe på venstre side som jeg har våtslipt tidligere som ikke har blitt tatt skikkelig.

Planen hittil er å bruke roterende kun der det trengs og heller bruke DA på hele bilen.

Det hadde jo hvert morro hvis noen knakk koden her da. Jeg har tatt hele bilen med roterende tidligere og jeg fikk det til, men det er jo en grunn til at jeg brukte 60 timer på denne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du ønsker å kunne bare bruke roterende på bilen. Trives best med roterende selv nå, særlig etter jeg begynte å jobbe som klargjører der det går i det. Og du er vel også mest dreven med dette, siden du starta med roterende og brukt det mest? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G
Skjønner godt at du ønsker å kunne bare bruke roterende på bilen. Trives best med roterende selv nå, særlig etter jeg begynte å jobbe som klargjører der det går i det. Og du er vel også mest dreven med dette, siden du starta med roterende og brukt det mest? :)

Stemmer. Det er roterende jeg har brukt mest og jeg trives også best med roterende. En annen ting er at jeg gjerne vil lære meg det jeg ikke får til. Jeg er rimelig sikker på at det skal være mulig å bruke roterende på denne bilen på kortere tid enn 60 timer.


Tror ikke bilen er så ren lenger nå :P

IMG_2495_1024x604.jpg

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passet bilen veldig godt disse, ja! :D

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Takk for det :)


Min far er i Sveits nå å henter en gammel Jaguar XJ som trenger litt pleie. Tenker jeg skal hjelpe han litt med den. Han er jo litt inne i dette selv, men det er en stor bil med mye slitt lakk så det er greit med litt hjelp.

IMG_1786_zps4bae4a37.jpg

Inni ser den ikke så verst ut, men det er sikkert litt å ta tak i her også.

IMG_1780_zps86fa4f70.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...