Sonick

Polering - "dråper" sitter i lakken

Hei , ny her og ny med roterende maskin. ( har forøvrig polert en del for hånd da )

Er 26 år og ganske bilinterisert.

Har en audi a4 s-line ( 07 mod ) og en polo 99 mod som dama disponerer.

Har polert Audien en del ganger men har et par spørsmål :

Jeg bruker en Hitatchi roterende (med org pads - sorte og oransje )

Menzerna PO 106FF ( har en flaske Menzerna Super Intensive Polish PO 83 også men trodde ikke det skulle være behov )

Chemical Guys Jetseal 109

I går vasket jeg først ( med NXT Carwash)

Så clay ( Meguiars sitt kit )

Så polerte jeg med overforstående.

Ble litt travelt under poleringen så fikk ikke helt tid ( dama er høygravid )

Men oppå taket så var det akkuratt som spor etter dråper som "satt fast" i lakken. ( Egentlig sykt vanskelige å se å jeg tror aldri jeg får de på noe foto )

Prøvde å polere litt på de men kom ikke. (Bilen har forøvrig blitt vasket på snitt en gang i uken minst og all fugle dritt er blitt tatt med en gang. )

Hva kan dette være ?

Kan de komme med noe lakkrens ?

Lurer også på hva folk anbefaler å bruke på crom (lister rundt vindu og grill ) og alu ( tak rails ).

Forøvrig så ble bilen sykt blank vannavstøtende med Jetseal en.

Endret av Sonick
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som fugledritt som har etset lakken men hvis du har vært flink til å vaske det vekk med en gang så er jeg ikke sikker...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres ut som at det er etsing etter en fugledritt ja, det er standard på panser og tak.

Ser den slik ut?

S7000622-800.jpg

Eller slik?

DSC00863.jpg

Dra et par runder med SIP og en cutting pad hvis du har det.

Hvis ikke det går, må du nok til med noe litt kraftigere.. Som f.eks ullpads eller våtsliping.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være flekk fra vann, som har etset inn! Waterspots. Prøv med SIP og cutting Pad som Virtual sa.

Kan også være flekk fra vann, som har etset inn! Waterspots. Prøv med SIP og cutting Pad som Virtual sa.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva gjør man men sånne flekker på BMW fra 2004 da ? har vell keramisk klarlakk den

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er akkurat samme fremgangsmåte på keramisk lakk, SIP er beregnet for det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eller slik?

DSC00863.jpg

Der har vi det akkuratt.

Da må jeg nok bare prøve grovere neste gang.

Det ble "skjult" av "Chemical Guys Jetseal 109" ( som jeg forøvrig er SYKT imponert av - makan til stoff har jeg ikke vert borti - bilen ser ut som belagt med glass.)

IOM at det er "borte" nå så venter jeg til neste gang jeg skal "så dypt" i lakken. For så å prøve med "Menzerna Super Intensive Polish PO 83"

Endret av Sonick
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en slik jeg har på min bakluke også! Ses kun i riktig lys, men da er det utrolig fremtredende. Jeg er på samme stadie som deg, nybegynner med roterende. Planen var å få øvd litt i dag, men regner :( Jaja... du kan forresten følge med i tråden min, link i signatur ;) Der kommer det før eller siden en test av SIP og gul sonus på den flekken :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Waterspots, kommer av at vann tørker på bilen din enten i sollys eller vanlig, og kalk/surnedbør "rester" ligger igjen og lager merker i lakken, ofte vriene å se, men når du først har sett de så er de der ;) . Skal ikke være store jobben å polere de bort, da det de stort sett kun sitter klarlakken og ikke særlig dypt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette vil vel si at jeg går meget "snilt" frem når jeg polerer? ( siden jeg ikke fikk bort disse merkene )

Menzena 106 og oransje org pads til hitatchi tar ikke så mye ?

Mulig jeg må prøve meg på noe grovere litt kjapt. Men tror ikke det blir på Audien.

Får prøve på poloen til neste helg.

Endret av Sonick
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger somregel litt press på maskinen når jeg går over slike waterspots, men må korrigere meg litt når jeg sier lett, ikke alle er like lette å fjerne, og har de satt dypere merker i klarlakken er de ofte værre å fjerne igjen.

Menzerna 106 og orange pad (fra?) bær ta det vil jeg tro, men mulig du må over noen ganger, samt ha litt press på maskinen, men ikke stå "stille" på flekken da, beveg den sakte over med press, samt ikke frem og tilbake på samme sted mange ganger, la det kjøle seg ned litt før neste pass.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får vekk slike merker i halvparten av tilfellene ved polering, på den andre halvparten må jeg våtslipe.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får også vekk ca 95% av slike merker med Scratch-X, men det er jo mere jobb da. Bruk 3 påføringer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til det andre spørsmålet, så anbefaler jeg autosol på alt av metall. Chrom, alu blir rent og blankt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive