Ntouran

Håndpolering V.S. Maskin (DA)

Ser det kjøres en del gruppekjøp på poleringsmaskiner om dagen og dette har jo fått meg til å gruble litt..

Har jo handlet inn en del produkter som skal benyttes på bilene mine når det blir litt varmere i været slik at man kan gi bilen sin en full overhaling.

Har ikke så mye erfaring fra før, så derfor hadde jeg tenkt og holde meg til håndpolering til å begynne med for å få dreisen på ting, før jeg evt. skal ta ett kurs eller no og begynne med maskin..

Men.. Hvordan blir resultatet av rens og polering for hånd kontra og gjøre dette med maskin? Har funnet ut at en DA maskin er tryggest for nybegynnere, men er det mulig å kløne ting skikkelig til med en DA? eller er er det relativt trygt med denne? dvs. buff on, buff off eller no? kan jeg like greit gå til innkjøp av en DA og polere i vei? Er det også noe stor forskjell på en Flex DA kontra en DAS6pro bortsett ifra prisen?

Regner jo med at hvis jeg kjøper inn en maskin så får jeg hjelp til å få satt sammen en pakke med pads og sånn også får jeg rote litt rundt i forumet så finnes det sikkert en polering for dummies tråd her..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For hånd er ikke mye effektivt.Du trenger så absolutt ikke noe kurs for å holde bilen din ved like og maskinpolere.Kanskje kjekt med ett kurs om det brukes roterende eller våtslip, men DA må du ha grov pad eller produkt på for å klare å skade ei list eller svi lakken :) Om du er usikker, så masker litt.Han som var med med og brukte DA maskin med orange sholl pad og s40 for første gang i går, gjorde jobben lett.Viste han kun 10 sek, så gjorde han hele bilen selv :)

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive