HenrikPalm

Maskinpolering

Jeg har en roterende polermaskin, og et stygt svart panser med striper, swirls og varmeskjolder. Jeg har prøvd lakkrens fra Biltema, Meguiars deep cut (proff serien) og en annen rubbing. Jeg mener jjeg har fulgt anvisningene deres godt, og maskinen er hele tiden i bevegelse, jeg føler egentlig jeg har faatt dreisen paa det. Men det skjer ikke mye med panseret mitt... Det blir blankt, men under skinner det fortsatt vaskestriper og matt oksidert lakk. Jeg er redd for aa brenne lakken, mulig jeg polerer for lite paa et sted? Hvilke andre tips er det foerste du tenker paa? Jeg skal altsaa korrigere, hvilken pute boer jeg bruke?

Henrik

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at roterende maskiner skal ha egene produkter, lakkrensen til biltema er sikkert ment for hånd og funker derfor ikke sammen med en Roterend maskin, samt at den er en lakkRENS ikke en korrigeringspolish ala Menzerna 106 Meguiars Mirror Glaze 83 eller feks Scholl Concept s17. Blir det mye kjørespor etter deg er det ofte at polishen ikke klarer å korrigere merkene paden lager, da "hånd" polish ikke er ment for varmen/friksjonen en roterende gir. om det er polish for roterende er det enten at du kjører tørt eller ikke har rett kombo ang pad og polish/compound.

Du trenger sikkert en annen bakplate om den som er med maskinen ikke har borrelås, så trenger du feks en bløt, medium og hard pad for de diverse jobbene som skal gjøres.

Scholl sin pakke har 2 polisher (s40 lett cut og s17 medium cut) samt 4 typer pads OG bakplate i settet, så den er en super "nybegynner" pakke til roterende, da med den får du det meste med en gang.

Når du sier "under" kan det være at det sitter under klarlakken din, vet du om den er opplakkert? om det er under klarlakken får du ikke fjernet det uansett hvor mye du polerer, da må det lakkeres igjen desverre.

Hva bruker du av pad nå?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

plages mye med kjørespor jeg å , bruker puter å middel fra scandicshine,,,,

Optimum Compound, SONUS SFX-1 Swirl and Scratch Remover Pad (Yellow)

Optimum Polish SONUS, SFX-2 Paint Polishing Pad (White)

Chemical Guys Pete's 53'- Black Pearl Signature Paste Wax på ført med Meguiar's polersvamper

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bil med klarlakk?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
plages mye med kjørespor jeg å , bruker puter å middel fra scandicshine,,,,

Optimum Compound, SONUS SFX-1 Swirl and Scratch Remover Pad (Yellow)

Optimum Polish SONUS, SFX-2 Paint Polishing Pad (White)

Chemical Guys Pete's 53'- Black Pearl Signature Paste Wax på ført med Meguiar's polersvamper

Jeg har sett div. bilder du har lagt ut i postene dine..

Og for min del ser det ikke ut som om at du bryter produktet nok ned..

Husk at Optimum produkter tar ekstra lang tid å bryte ned, og kombinert med DA-maskin tar det nok enda lengre tid.

Kjør helt til polishen ser ut som ei seg vannhinne som bare ligger der, man skal se helt klart gjennom den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg har sett div. bilder du har lagt ut i postene dine..

Og for min del ser det ikke ut som om at du bryter produktet nok ned..

Husk at Optimum produkter tar ekstra lang tid å bryte ned, og kombinert med DA-maskin tar det nok enda lengre tid.

Kjør helt til polishen ser ut som ei seg vannhinne som bare ligger der, man skal se helt klart gjennom den.

Er nok riktig som Virtual sier her. Viktig å bryte produktene skikkelig ned.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki , kjører roterende nå ,,,,,

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med og ta et hull på padsen som str på en femkrone??? (bare et forslag)

fiesta xr2i hvilken maskin har du nå da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive