wreckmaster

Dodo juice maskiner

Har planer om å handle meg en buff daddy til våren.

Til prisen funker nok begge maskinene veldig bra, leste endel om de på nettet før BB tok de inn, og jeg fant ingenting negativt som jeg kan huske.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Dodo DA maskin og er fornøyd med den. Har ikke så veldig stor erfaring med maskinpolering enda, men det funka bra for meg.

Polerte en sliten, grønn metallic Audi her om dagen uten å ødelegge noe. :rolleyes:

For høyere krav til korrigering er det vel som med DA maskiner flest - man må jobbe litt med det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Buff Daddy" er en Kestrel DAS6.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Buff Daddy" er en Kestrel DAS6.

Det er vel en god DA maskin, er det ikke? Hva med spin doctor da? noen som har erfaringer med denne?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en god maskin det ja. Spin doctor på sin side er veldig lik einhell maskinen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å blande meg inn i denne tråden og mod kan gjerne slette innlegget.

Kestrel Das-6 Pro er betraktelig sterkere enn den vanlige Das-6 og koster ikke stort mer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å blande meg inn i denne tråden og mod kan gjerne slette innlegget.

Kestrel Das-6 Pro er betraktelig sterkere enn den vanlige Das-6 og koster ikke stort mer.

Og "Buff Daddy" er pro versjonen?

Hvordan er einhell / spin doctor da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, buff daddy er den vanlige DAS-6. Einhell har jeg brukt noen hundre timer og den har ikke sviktet meg enda :) Jeg foretrekker et hjul å vri på fremfor knappene til å justere turtall men.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da satte jeg meg på liste for pro maskinen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har spin doctor. Tidligere har jeg bare hands on erfaring med Biltemas roterende.

For min del er vekt avgjørende siden jeg bare har en hånd å holde med. Men jeg vet fra erfaring fra tidligere også at en tung maskin er slitsom å jobbe med. Så lenge du ikke står i perfekt stilling med et panser i hoftehøyde.

Skal det jobbes på en høyere bil, stå opp ned i en ukurant stilling, eller jobbe på en båt (Mye over hodet) er ett kg fra eller til gull verdt.

Ellers kan jeg si at maskinen gir et veldig godt kvalitetsinntrykk mtp byggekvalitet, den elektroniske hastighetskontrollen fungerer meget bra og generell justering av hastigheten er perfekt å jobbe med. Biltemamaskinen, men et hjul til justering av hastighet, var jeg til stadighet bortå og justerte på hastigheten ved et uhell.

Jeg kjøpte fra shinearama for 70 pund, så det er jo et røverkjøp. Bytte av plugg til vanlig, norsk, svart og gummiert plugg koster 34 ,- på obs! bygg og tar 30 minutter. Og det er med en hånd;)

Så jeg kan meget varmt anbefale Dodo Juice Spin Doctor! :)

Bruker forresten min med megs 2.0 puter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blåser litt liv i denne tråden med ett spm om Spin Doctor maskina.

Hvordan takler denne press? Detter den i turtall eller holder den showet igang selv med litt motstand?

Står nå med en h***etes tung og udugelig best tools maskin og den ska snarest kastes så langt det lar seg gjøre!!

Så da vurderes Spin Doctor sterkt..

Noen med erfaring?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis Spin Doctor er lik Einhell bt-1100 til 599,- ville jeg heller kjøpt Skil til ca 1300kr. Den er minst dobbelt så bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis Spin Doctor er lik Einhell bt-1100 til 599,- ville jeg heller kjøpt Skil til ca 1300kr. Den er minst dobbelt så bra.

Greit om du begrunner litt hvorfor den er dobbelt så bra?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter på tlf og det er et ork å skrive så langt, spesielt siden du kan søke på bt-1100 og skil på forumet, og finne svar på det du lurer på. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt einhellen i et ukjent antall timer over flere år. Ganske mange er det i allefall blitt. Midt inne i siste poleringsjobb nå i helga sa den trofaste maskinen endelig takk for seg. Den ble glovarm med en gang jeg begynte å bruke den og greide ikke å holde farten oppe.

Da var det ut på desperat jakt etter ny maskin for å bli ferdig. Det eneste gode alternativet jeg fant i en nærliggende butikk var den nevnte SKIL maskinen hos torshov som jeg dro å kjøpte når butikken åpnet lørdags morgen. Etter å ha brukt den på mesteparten av en bil kan jeg si så mye som at det var veldig uvant å jobbe med en så stor og tung maskin når man er vant til en søt liten en som einhell maskinen er.

For det andre bråker den noe helt forferdelig, og mens jeg kunne greie meg uten hørselvern med einhell går dette absolutt ikke med skil maskinen. Den gir fra seg en øreskjærende hvinelyd når den får litt motstand, det kommer og går litt ettersom hvilket turtall du har den på.

Utenom dette virker den som en sterk maskin med nøyaktig fartskontroll (på alt over speed 1). Den lider dog av det samme som einhellen i det at den ikke har turtalls begrensning på "frigang". Altså at rpm stiger noe når den ikke har motstand. Men så lenge man jobber med den på lakken så merker man ikke noe til dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da heller faktisk fortsatt jeg mot en einhell altså.. :)

tips på hvor den selges billigst? helst innenlands..

ser at spindoctor er rimelig høyt prisa.. hehe..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha brukt den på mesteparten av en bil kan jeg si så mye som at det var veldig uvant å jobbe med en så stor og tung maskin når man er vant til en søt liten en som einhell maskinen er.

Enig, Einhellen er mindre og lettere.

For det andre bråker den noe helt forferdelig, og mens jeg kunne greie meg uten hørselvern med einhell går dette absolutt ikke med skil maskinen. Den gir fra seg en øreskjærende hvinelyd når den får litt motstand, det kommer og går litt ettersom hvilket turtall du har den på.

Syns ingen av de kvalifiserer til verdensmesterskap i stillhet akkurat, så sånn sett er det valget mellom pest eller kolera. :P

Utenom dette virker den som en sterk maskin med nøyaktig fartskontroll (på alt over speed 1). Den lider dog av det samme som einhellen i det at den ikke har turtalls begrensning på "frigang". Altså at rpm stiger noe når den ikke har motstand. Men så lenge man jobber med den på lakken så merker man ikke noe til dette.

Jess, der er vi også enige.

Det du ikke har kommentert er;

-den (for meg) elendige styringen av farten, som skjer ved å trykke på to knapper. Og du kan feks ikke gå fra 2000rpm til null, inspisere lakken og fortsette på 2000rpm igjen. For hver gang du starter maskinen starter den jo på minste rpm igjen. Jeg sammenligner dette forøvrig med å justere volumet på en forsterker; du har utrolig mye bedre kontroll med et analogt hjul enn om du skal trykke på knapper for å justere opp og ned.

-den relativt svake 1100w motoren på Einhell, som når jeg testet maskinen gav seg ganske fort under litt press. Syns ikke den var så mye bedre enn Biltema's roterende med tanke på å holde farten oppe under press. Skil'en på 1300w oppleves som vesentlig sterkere sånn sett.

Jeg har forøvrig ikke kjørt begge så lenge og så hardt at jeg har testet hvor grensene går for varmkjøring etc, men Skil'en falt mye bedre i smak hos meg enn Einhellen, spesielt pga de to punktene jeg nevner.

(og ja, jeg er nå over på laptop for å kunne skrive et skikkelig svar. :))

tips på hvor den selges billigst? helst innenlands..

Både Jula, Bilxtra, Coop Bygg og mandre andre billigkjeder har denne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive