teflonpanne

Nybegynner, hjelp?:)

Hei! Har lest endel rundt her nå og lærer en hel masse, mange flinke folk her:) Jeg driver å shiner en opel zafira og den er full av små riper og steinsprut overalt. Foreløpig har jeg bare rubbet og polert men resultatet er ikke helt slik jeg ønsker. Ser at mange her kan bilpleie så lurer trenger noen tips? Tenke samtidig og spørre om noen tips angående utstyr, foreløpig har jeg gjort alt for hånd men tenker å investere i maskin. Hva trenger jeg hvis jeg skal ha maskin? hvilke produkter anbeflaer dere for en rookie!? B)

Takker for alle svar :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra. Denne tråden blir nyttig for meg også (ja, rookie her også ;))

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bra. Denne tråden blir nyttig for meg også (ja, rookie her også ;))

godt vi er fler:) virker som de fleste har peil her B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Jeg ville ha sett på en DA maskin til å begynne med. F. eks en to-hoders fra biltema. Hvis du vil ha en DA som er litt bedre, så kan du se på den fra meguiars. Biltema = 400 kr og Megs = 3000 kr.

Hvis ikke kan du gå rett på roterende, da har hitachi en til rundt 2000 kr som fungerer veldig bra. Eneste er at roterende kan være litt vanskeligere å lære seg og sjansen for å "brenne" lakken er større.

Av produkter finnes det mye. På www.scandicshine.no selger vi et kit fra Scholl som koster 1200 kr. Da får du med 4 puter, bakplate, microfiber og rubbing/polering. Alt du trenger for å fjerne swirls og riper. Bare spør om det er noe mer du lurer på. Mange her inne som vil hjelpe!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hei,

Jeg ville ha sett på en DA maskin til å begynne med. F. eks en to-hoders fra biltema. Hvis du vil ha en DA som er litt bedre, så kan du se på den fra meguiars. Biltema = 400 kr og Megs = 3000 kr.

Hvis ikke kan du gå rett på roterende, da har hitachi en til rundt 2000 kr som fungerer veldig bra. Eneste er at roterende kan være litt vanskeligere å lære seg og sjansen for å "brenne" lakken er større.

Av produkter finnes det mye. På www.scandicshine.no selger vi et kit fra Scholl som koster 1200 kr. Da får du med 4 puter, bakplate, microfiber og rubbing/polering. Alt du trenger for å fjerne swirls og riper. Bare spør om det er noe mer du lurer på. Mange her inne som vil hjelpe!

tusen takk for svar:) tenke på den fra biltema som en start ja, ikek dumt det kitet heller nei :) men hvis jeg kjøper den på biltema som en start hav mer trenger jeg? av produkter? sikker tdumt spm men er rookie..

Endret av teflonpanne
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hei,

Jeg kjøpte Biltema polermaskin her om dagen, og skal nå til med å bruke den.. Har brukt litt forskjellig før, men aldri fått bra nok resultat.. Håper denne maskinen funker greit.. Har også diverse Meguiar's stæsj som ksal prøves ut en dag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg kjøpte Biltema polermaskin her om dagen, og skal nå til med å bruke den.. Har brukt litt forskjellig før, men aldri fått bra nok resultat.. Håper denne maskinen funker greit.. Har også diverse Meguiar's stæsj som ksal prøves ut en dag.

hvilken maskin kjøpt du? den to-hodede?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruke Menzerna med DA fungerer det også, tar bare litt lengre tid. Kjøp f. eks Menzerna super intensive polish og 106FF nano polish. Da får du fjernet mye! Husk også cyclo pads! Orange for SIP og Grønn for 106FF. Viktig med skikkelige puter :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive