Ghostrider264

Chemical Guys - produkter

Ser at Chemical Guys har mange produkter som ser ut til å overlappe hverandre ganske mye. Slik det ser ut for meg gjelder dette bl.a. både såpe, vokser og ikke minst sealere.

Greit nok at det finnes mange produsenter av en type produkt (f.eks. voks), og at en produsent har produkter med forsjellige egenskaper innenfor samme produktgruppe (f.eks. bilshampoo), men spørsmålet fra meg er om noen har erfaring med hva som er forskjellen på: Chemical Guys Extreme Top Coat Sealant, Chemical Guys Factory Sealant, Chemical Guys M-Seal, Chemical Guys Jet Seal 109 (som er mye omtalt på forumet) og Chemical Guys Wet Mirror Finish?

Ser bort fra Chemical Guys Blitz Spray Sealant i denne omgang da denne for meg er mer QD-lignende - korrekt?

Endret av Ghostrider264
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til att Chemical Guys har så mange sealere er vell att de skal dekke de fleste prisklasser. For Chemical Guys Jet Seal 109 er en relativt dyr sealer. Dog den beste jeg har prøvd. På samme måte Swissvax har en masse vokser.

Chemical Guys Wet Mirror Finish, er vell mere en glaze. Jeg brukeren den hverfall før Jet Seal 109 og lakken blir hysterisk blank.

Chemical Guys Blitz Spray er en QD på steroider :D

Endret av Chrisjs
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig som Chris sier her! Men så lager også Chemical Guys produkter for andre produsenter, derfor har de endel forskjellig! Mye de har er bra, men noe er ikke så bra. Derfor bør man være litt kjent med produktene. Derfor vi ikke tar inn alt de har, men kun det som er bra. Kommer mer produkter inn i butikken snart forresten og vi vil fortsette å utvide Chemical guys sortimentet.

Wet mirror finish kommer snart, det er en voks. Men den holder lengre en en normal voks!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Wet mirror finish kommer snart, det er en voks. Men den holder lengre en en normal voks!

Så man skal legge wet mirror finish over jeatseal? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wet mirror er polymer/syntetisk også, så det kommer på det samme :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for oppklaringen så langt, guys.

Pirex: Håper også Chemical Guys Extreme Top-Coat blir tilgjengelig hos deg, helst før høsten setter inn for alvor. Blir sikker glimrende i combo med Duragloss 101/105/111 og Chemical Guys Jet Seal 109 og Wet Mirror Finish.

Endret av Ghostrider264
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ta en kikk på den. Kommer en ny lakkforsegling om ikke lenge fra Chemical Guys. Den kan bli moro.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Speed Armor! Jeg gleder meg som en unge :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive