ØrjanA

B&Ø Detailed 2006 VW Transporter Ambulanse

31 innlegg i emnet

For en tid tilbake ble Bernhard og jeg kontaktet med spørsmål om vi kunne ta på oss nen jobber for en av Oslo`s ambulansestasjoner. Er snak om full innvendig vask/rens og på ambulanser er det godt med smårom, hjørner krinker og kroker. Er snakk om 3 biler som skal taes. Bilene blir regelmessig vasket innvendig, MEN tiden rekker aldri til en å grundig jobb som skulle gjøres her. Utvendig tar de seg av selv på den aktuelle stasjonen og bilene blir polert et par ganger i året og får en runde med Swissvax Endurance i ny og ne ;)

Idag var det tid for den første bilen og like før kl 10.00 rullet den aktuelle bilen i garasjen. Med friskt pågangsmot gikk vi igang med en Vw Transporter 2005 model som har rullet 322.000km. Alt medisinskt utstyr var fjernet fra bilen så det var ikke noe å rydde.

Finnes ikke en teppeflik inne i bilen så her var det bare å finne frem det vi hadde av børster, en haug med mf og Scholl Spam. Ble også brukt CG Green Clean 1:2 og CG Grime Reaper 1:2 på gulvet. Til slutt fikk alle vinduene en runde med Scholl Ice 9000 og div plast fikk en runde med Scholl Purple 9000.

Bernhard startet i bårerommet, mens jeg startet bakerst i bilen og rundt bakluka. Startet øverst i bilen og jobbet oss nedover før gulvet ble tatt til slutt. Bernhard hadde nok med alle smårommene etc bak i bilen så jeg flyttet meg etter hvert rundt og forsatte foran i bilen .

Først litt bilder før vi satte igang:

DSC_0240.jpg

DSC_0247.jpg

DSC_0246.jpg

DSC_0264.jpg

DSC_0241.jpg

DSC_0242.jpg

DSC_0249.jpg

DSC_0248.jpg

DSC_0250.jpg

DSC_0252.jpg

DSC_0253.jpg

DSC_0254.jpg

DSC_0255.jpg

DSC_0256.jpg

DSC_0257.jpg

DSC_0258.jpg

DSC_0259.jpg

DSC_0260.jpg

DSC_0261.jpg

DSC_0262.jpg

DSC_0263.jpg

DSC_0264.jpg

DSC_0265.jpg

DSC_0266.jpg

DSC_0267.jpg

DSC_0268.jpg

DSC_0269.jpg

DSC_0270.jpg

DSC_0271.jpg

DSC_0272.jpg

Bernhard i full sving:

DSC_0271.jpg

DSC_0272.jpg

DSC_0273.jpg

DSC_0280.jpg

DSC_0284.jpg

DSC_0285.jpg

DSC_0316.jpg

Innredingen er støpt i flere deler og så montert i bilen. Dette gjør at det er silikonfuger og metervis. Silikonfuger som egentlig er hvite!!!

Før:

DSC_0276.jpg

Scholl Spam:

DSC_0277.jpg

Etter:

DSC_0278.jpg

Før:

DSC_0296.jpg

Etter:

DSC_0297.jpg

Før:

DSC_0298.jpg

Etter:

DSC_0300.jpg

Før:

DSC_0304.jpg

Etter:

DSC_0306.jpg

Grå og hvit plast bærer for preg av alder, men selv om det ser sykt møkkette ut så løsner møkka heldigvis lett med Scholl Spam:

Noen 50/50 bilder innvendig.

DSC_0312.jpg

DSC_0274.jpg

DSC_0289.jpg

DSC_0312.jpg

DSC_0314.jpg

Bilder av ferdig bil:

DSC_0318.jpg

DSC_0319.jpg

DSC_0320.jpg

DSC_0321.jpg

DSC_0322.jpg

DSC_0323.jpg

DSC_0324.jpg

DSC_0325.jpg

DSC_0326.jpg

DSC_0327.jpg

DSC_0328.jpg

DSC_0329.jpg

DSC_0330.jpg

DSC_0331.jpg

DSC_0332.jpg

DSC_0333.jpg

DSC_0334.jpg

DSC_0335.jpg

DSC_0336.jpg

DSC_0337.jpg

DSC_0338.jpg

DSC_0339.jpg

DSC_0340.jpg

DSC_0341.jpg

DSC_0342.jpg

DSC_0343.jpg

Sammlet gikk det 5 timer x 2 personer så totalt 10 effektive arbeidstimer.

Takk for titten

Hilsen B & Ø :)

21

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gudskjelov vet man ikke alltid HVA man vasker vekk :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra oppfrisking av en litt sliten ambulanse dette her :) Ser ut som det var noen kvadratmeter med kronglete overflate der inne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knalljobb dette :thumbs:.

Var mye ymse i kroker og kriker her.

Må skaffe Scholl Spam, er overbevist om at det er et must å ha :).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal dere ta Volvoen og E klassen også? De folkebussene der burde vært kastet for lenge siden, bare skrot!!!!! :lol: Ubrukelige på vinterføre og på verksted hele tiden :( Selv de gamle Ford E-350 var bedre enn disse på vinterføre :lol: Og 130 dieselhester drar ikke akkurat skinnet av pølsa når de går fullastet hele tiden :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke hver dag man ser en sånn en, flott jobba ihvertfall, ble jo meget bra til slutt :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt anderledes jobb enn det vi er vant med fra dere. En del brunt i skjøter og kanter her :shocking2:

Uansett, flott jobb :thumbs:

Første gang jeg har hørt om Ambulanser som får smake Swissvax ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice work :D

Jeg hadde vurdert å bruke hansker om jeg skulle vasket en slik. Etter å ha jobbet en stund i helsesektoren har jeg lært meg at rusk og dritt ofte kan være noe ganske annet enn det man skulle tro :P

Flott jobba B) Men lurer fælt på hvilket budsjett de henter pengene til dette ifra? Regner med at det er Prinsdalen sine biler dette, siden de får SV Endurance fra tid til annen :P Skal dere ta Volvoen og E klassen også? De folkebussene der burde vært kastet for lenge siden, bare skrot!!!!! :lol: Ubrukelige på vinterføre og på verksted hele tiden :( Selv de gamle Ford E-350 var bedre enn disse på vinterføre :lol: Og 130 dieselhester drar ikke akkurat skinnet av pølsa når de går fullastet hele tiden :P

Får dere ikke skikkelige biler altså? Jeg tok det nesten som en selvfølge at denne hadde 4-hjulstrekk og en trimma 174 hester ut ifra arbeidsområdet!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja her var det litt av hvert å ta tak i...

De har jo fått en "NYoppusset" arbeidsplass. godt jobba!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobb gutter..

Jeg kan nok si been there, done that... Er mye ekkelt man finner med utdannelse på vedlikehold og utstyr utrykningsbiler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ihvertfall den ultimate bil å ha med seg på julebord, bli kjørt hjem også kan man ligge baki og sove på vei hjem..

Jeg synes egentlig ikke dette var så ille jeg, ihvertfall ikke iforhold til mye annet jeg har vært borti :)

11

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kred til begge 2 :) Er bra noen tar på seg sånne jobber også.De som jobber i ambulanse fortjener en ren arbeidsplass. Jammen så det ille ut før dere starta.Trodde det var større krav til renslighet i en ambulanse..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, de har ikke de helt store budsjettene. btw blod blir brunt over lenger tid........så ekke sikkert det var "annen" væske som var i disse krikene og krokene hehe. Flott arbeid av Bernhard og ørjan. Nå har du vel fått fast vogn på vei hjem fra byen mr B? :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel første gang jeg ser noe slikt her inne :)

Flott og grundig jobb ser det iallefall ut til å være :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har du vel fått fast vogn på vei hjem fra byen mr B? :D

I wish, de kjører feil vei :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cred for en veldig bra utført "møkkajobb". Denne ble så ren som den kan bli.

Det må nesten utgjøre en helserisiko å kjøre rundt i noe så slitent hvis det står om minutter og folkevognbussen kan stoppe langs veien når som helst :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra "desinfeksjon"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo en kjempe skitten abulanse dette her. Kan tenke meg at bakterierne har hadd en fest inne i der.

Ambulanse personale er nok også utsat for nedkjeringer i helse sektoren så det er nok ikke rengjøring som altid er første pri.

Det er helt klart en fordel for de at alle flater er blevet behandlet, da blir rengjøring og disinfikjon mye enklere.

I kan kanskje anbefale nogen Nanosvampe så de enkelt kan få fjernet sko merker fra plast. Og så selvfølgelig microfiber klute :D

Uanset veldig bra jobber gutter :thumbup: Tenker at gutter i garasjen var kjempe fornøyt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde dere blålys og sirener :rolleyes::D:P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb, utrolig hvor godt Spam egentlig fungerer!

prøvde dere blålys og sirener :rolleyes::D:P

Det trenger man vel ikke å spørre om? De begynte vel mest trolig ikke å jobbe før batteriene var tømt etter full sirenekjør.. Ser for meg at arbeidstiden var 4 timer sirene, 1 time knallhard jobbing med øresus B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive