aqua702

Litt Hjelp Med Poleringsprodukter

Tenkte jeg skulle polere opp bilen på nytt.(glemte sealer sist jeg polerte ).

har en del produkter fra før, men tenkte jeg skulle prøve noe nytt.

det jeg har fra før er:

-meguiars paint cleaner.

-meguairs deep crystal carnuba wax.

-meguairs nxt tech wax.

-meguairs clay

de produktenej eg nå har sett på er :

- CHEMICAL GUYS JETSEAL 109-- LAKKFORSEGLER.

- DEHYDRATOR DRYING TOWEL

-PREMIUM DELUXE TOWEL- MICROFIBER

- ULTI-MIT WASH MITT

-WOLFGANG GERMAN POLISH N’ WAX APPLICATOR 2 PACK

-

CHEMICAL GUYS 5050 LIMITED SERIES CONCOURSE PASTE WAX

- PINNACLE SOUVERAN PASTE WAX

hva sier ekspertene her inne, hvilken av de 2 siste waxene burde jeg gå for?

av de gamle produktene, kommer jeg til å bruke clay og paint cleaneren.

bilen skal poleres for hånd, og fargen er state blue.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For og gjøre en lang historie kort,så er det lurt og bruke den billigste voksen nå om vinteren fordi du skal ikke gjøre bilen noe serlig blank men bare beskytte lakken mot alt av faenskap som mesta lagger igjen.

Prøv heller og vask så ofte som mulig og legg på ny voks når du kan,fordi den holder ikke lenge mot salt o.l.

Vask

Clay

2x voks (nxt tech wax )

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
For og gjøre en lang historie kort,så er det lurt og bruke den billigste voksen nå om vinteren fordi du skal ikke gjøre bilen noe serlig blank men bare beskytte lakken mot alt av faenskap som mesta lagger igjen.

Prøv heller og vask så ofte som mulig og legg på ny voks når du kan,fordi den holder ikke lenge mot salt o.l.

Vask

Clay

2x voks (nxt tech wax )

ok, skjønner.. takk :D.

men, hvilken av de 2 voksene er best? kjøper inn nå, men venter til vintern er over før jeg bruker en av de.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det jo fra min nettbutikk du tenker å kjøpe, men kommer med min mening jeg ;)

For best utseende og wow opplevelse, ville jeg ha kjøpt pinnacle souveran paste wax!

Hvilken farge har du på bilen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fargen på bilen er State Blue.

vil også nevne at det er en del små swirls på den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er målet ditt da? Full rens og beskyttelse, eller enkel vinterprepp?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at voks ikke fjerner swirls osv, den beskytter lakken og gir eksta glans/dybde.

Men souveran ser utrolig bra ut på blå. Så hvis du tenker på voks til sommeren, vil jeg anbefale denne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hva er målet ditt da? Full rens og beskyttelse, eller enkel vinterprepp?

vil få bort swirlsene , friske opp lakken og beskytte.

hovedrens og beskyttelse tar jeg til sommeren.

hva er best for swirls?

jeg kommer til å gå over med scratch x ,voks og sealer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal fjerne swirls er det kun maskin som teller.Du kan klare og fjerne en del swirls med scratch x men på langt nær alle,pluss at vil bli drit lei lenge før du har nådd målet ditt med hensyn til resultat.

Når du skal fjerne swirls er det endel faktorer som teller:

Hvor hard er lakken din

Hvor mye erfaring har du med dette

Hva utstyr har du tilgang til

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvis du skal fjerne swirls er det kun maskin som teller.Du kan klare og fjerne en del swirls med scratch x men på langt nær alle,pluss at vil bli drit lei lenge før du har nådd målet ditt med hensyn til resultat.

Når du skal fjerne swirls er det endel faktorer som teller:

Hvor hard er lakken din

Hvor mye erfaring har du med dette

Hva utstyr har du tilgang til

1 HVOR HARD ER LAKKEN----hakke peiling.

2 Ingen erfraing ennå, kun polert bilen engang, og det var for hånd.

3 hva utstyr jeg har tilgang til-- vel, kun poleringsprodukter foreløbig, men håper dere her inne kan hjelpe meg med hva jeg trenger. fortsatt en stund til stor polishen. så ting og tang kan kjøpes inn litt etter litt hver måned.

har planer om å gå for kjøp av maskin,og lære meg å bruke den

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang. ScratchX og swirls, så er det nok begrenset hva du orker med hånd. Denne skal jobbes godt inn, så du blir fort sliten(ikke at jeg ble det,hehe) Bruk heller de produktene du har nå, og sørg for skikkelig forsegling. Så tar du heller fatt på de store problemene med en maskin til våren :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan du finner ut hvor hard lakken din er,kontakter du merke verkstedet eller ett bilpleie senter.

Dette er for at du skal få en ledetråd om hvor sterk slpemiddel i rubben du må ha.

Du kan og starte med en mild variant og vurdere ut fra den og evt. gå opp i graderne på slipestyrke til du ser at det gir resultatet som du er ute etter,men husk at det kan hende du må gå over bilen 2-3 ganger.

Når du ikke har erfaring,vil jeg anbefale deg og utsette swirls fjerningen til våren.Da har du tjansen og skaffe deg en osilerende maskin som fks. Meguiars G-220 som er og få tak i England nå!

Denne maskina er idiot sikker (derfor har jeg den lool ) skaff deg et panser,bildør eller noe annet og leke deg på for og lære deg og bli kjent med maskina

Hvilket produkt du skal kjøpe er det du som må lese deg frem til hva du forventer og krever av et produkt,selv er jeg meguiars hard core.

Du kan fks. kjøpe meguiars #80 som er et glimrende produkt som rubber,renser og legger igjen en speilblank polisholje til slutt,men denne er ganske mild så da må du ta steget opp til #83 som er det sterkeste som denne maskina tåler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ang. ScratchX og swirls, så er det nok begrenset hva du orker med hånd. Denne skal jobbes godt inn, så du blir fort sliten(ikke at jeg ble det,hehe) Bruk heller de produktene du har nå, og sørg for skikkelig forsegling. Så tar du heller fatt på de store problemene med en maskin til våren :)

Må si meg enig med bjorke her! Vent til våren, og les deg opp litt om maskinpolering osv igjennom vinteren.

Får inn 220v UDM maskiner etter jul!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei igjen.

Da bruker jeg de produktene jeg har liggendes, leser meg litt opp ang. maskinpolering.

og bruker vinteren til å øve meg på et panser som jeg skaffer fra bil høggern.

men jeg trenger microfiber kluter, og drying towel. Åssen er de som jeg har valgt i forhold til meguiars sine ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker på håndklet, men hørt mye skryt om guzzler sitt. Så den er ivertfall skuddsikker. Men alltids kjekt å prøve noe nytt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håndklet er så og si det samme som guzzler!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør på med NXT først og så DC Carnauba waxen fra megs så holder det frem til våren, NXT bør herde noe før du legger DC carnauba wax over den (24 timer helst)

Om det ikke er så lenge siden du renset lakken din trenger du hverken rens el clay nå (1 månde ca siden) Den lille rensen som er i NXTn fjerner det lille du har fått på lakken din på den tiden så fremt du ikke bor til slik at du har masse forurensing rundt deg..

Så gjør du som bajasene over her sier og leser litt og skaffer deg det du trenger for et skikkelig vårløft av bilen din i april/mai...med swirls fjerning, glans og bling

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive