Gå til innhold
J-A-E

Anbefaling av 1-steg produkt??

Recommended Posts

J-A-E    1
J-A-E

Har en på jobben som gjerne skulle hatt bort litt vaskeriper + fått den blank. Han er ikke spes tålmodig, så tror vi holder oss til 1-stegs behandling.

Hva bør han/jeg bruke (redd jeg vinner å hjelpe)? Skal bruke rotterende

Bilen er en Nissan Qashqai

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kjimmern    34
kjimmern

Har en på jobben som gjerne skulle hatt bort litt vaskeriper + fått den blank. Han er ikke spes tålmodig, så tror vi holder oss til 1-stegs behandling.

Hva bør han/jeg bruke (redd jeg vinner å hjelpe)? Skal bruke rotterende

Bilen er en Nissan Qashqai

hm hm

scholl s17 eller so3 gold :) dem jeg har mest erfaringer med :)

sikkert andre her som som kan anbefale andre produkter.

tingen er at man må prøve seg fram for å få det som man vil , så hvis han vil ha det supert ville jeg tatt 3 stegs :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tyggern    1 717
Tyggern

Hvordan farge er det?

Ser for meg en KRAFTIG utfordring å finne en 1-steg som tar vaskeriper og gjir et "hollo" fritt resultat på en Japse..

Det er desverre ikke noe fasit svar på dette.

Men jeg tror jeg ville testa f.eks Menz 106FA eller scholl S30

Fordelen med Menz er at den er "diminishing" og når den brytes ned blir finere og finere (mindre cut). Til gjengjeld tar den lenger tid å kjøre.

Tror uansett at på en japse så er ikke noe grovere veien å gå om en skal ta en 1-stegs jobb....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Gloss It One Step Machine.Den kan du bestemme litt grovheten på med hvilken pute du bruker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Sort kæshkai = MG D151 på gul SB 2.0 pad / #205 på gul SB 2.0 pad / Scholl S30+ på grønn Über

Du må juvellere, dvs kjøre lavt ned med RPM på slutten / ekstra runde med minimalt med press.

edit: forresten kanskje greit å opplyse om hva du har tilgjengelig, blir litt lettere å anbefale framgangsmåte da :)

Endret av Essiek

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Scholl A15 på en fin pute, feks Scholl Spiderpad.

Bør gi holofritt og 95% resultat på denne myke lakken.

Jeg har dog ikke testet holdbarheten på A15 alene, har alltid hatt på et eget vokslag etterpå, så ikke skyt meg om den ikke beader i 12mnd etterpå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Hvis bilen er sort metallic relativt ny Qashqai/X-Trail er det vanskelig å både få få fjernet særlig med vaskeriper og samtidig få opp glansen nok til at man blir fornøyd med ett steg.

Jeg endte med delvis 3 steg. MG#105 på burgunder og roterende der det trengtes, D151 og gul Soft Buff på FlexDA for å rydde i holos og fjerne vaskeriper. MG#205 med sort Soft Buff på FlexDA til slutt for å få opp glansen.

IMG_0012.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
J-A-E    1
J-A-E

Bilen er rød, og er 2008 modell

Det jeg har å bruke er S03+, S40 og SV Onyx, men tenkte jeg skulle gå til innkjøp av noe mer.

Han som har bilen, hadde kjøpt Turtlewax Nano ett eller annet, som han brukte for hånd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Så du har planlagt å kjøre 3-stegs, men ber om tips til en god 1-stegs?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
J-A-E    1
J-A-E

Så du har planlagt å kjøre 3-stegs, men ber om tips til en god 1-stegs?

Nei, jeg har ikke planlagt 3-stegs. Det produkter jeg har, som jeg bruker på min og andre jeg gidder ta 3-stegs på.

Utgangs punkte er det ikke jeg som skal gjøre denne jobben, men redd jeg må bistå litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Det er ikke alltid det er raskere å ta 1 steg enn 2 - 3 steg hvis man har til hensikt å få et bra resultat. Jeg har flere ganger startet på en bil med den hensikten å bare kjøre 1-stegs men funnet ut at 2 steg går raskere og gir et bedre resultat. Min anbefaling er å bruke det lakken krever.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Det skal iaffal mye til å greie å gjøre det feil med Scholl A15 og hvit Scholl spiderpad, selv om man er nybegynner.

Begge deler kjøpes hos Scandicshine, det var denne komboen jeg brukte min første gang og jeg ble utrolig godt fornøyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
J-A-E    1
J-A-E

Har sett litt på den A15 nå, å tror det blir en flaske av den i Scholl samlingen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig