Gå til innhold

Nye vinterlag


AutoPetter

Recommended Posts

Til uka har jeg vinterferie og har da god tid til en liten detailing jobb på bilen min (03 BMW E46 320D). For ca 3 mnd siden ble bilen lakkrenset med AG Paint Renovator (grønn type) og dermed AG SRP, AG Liquid Hardwax og AG HD wax. Tenkte nå til uka å legge på noen nye lag med SRP, LH og HD wax. Bør jeg da kjøre Paint Renovator først? er dette nødvendig? Bilen har blitt vasket regelmessig 3-4 ganger i måneden siden jeg la på de første lagene.

Takker for alle svar

Endret av AutoPetter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikkje gått på med ny runde PR. Den har en viss evne til å korrigere lakken, og nå midt på vinteren hadde ikke jeg tatt meg bryet med det. Spesielt ikke siden du gjor det før vinteren. Spar det til fuglene begynner å kvitre, og gi den e skikkelig vårpuss da. Nå ville jeg konsentrert meg om å opprettholde beskyttelsen.

Syntes du lakken er litt sliten vil SRP freshe litt opp, på samme tid som den vil fylle litt swirls.

Forøvrig har AG HD rykte på seg for å ha meget habil holdbarhet, så det er en god vintervoks. På samme tid som det er en voks som både gir godt resultat og er god å jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikkje gått på med ny runde PR. Den har en viss evne til å korrigere lakken, og nå midt på vinteren hadde ikke jeg tatt meg bryet med det. Spesielt ikke siden du gjor det før vinteren. Spar det til fuglene begynner å kvitre, og gi den e skikkelig vårpuss da. Nå ville jeg konsentrert meg om å opprettholde beskyttelsen.

Syntes du lakken er litt sliten vil SRP freshe litt opp, på samme tid som den vil fylle litt swirls.

Forøvrig har AG HD rykte på seg for å ha meget habil holdbarhet, så det er en god vintervoks. På samme tid som det er en voks som både gir godt resultat og er god å jobbe med.

Tenkte egentlig på det samme å ta korrigeringen til vår rensen. Men jeg leste i en Autoglym brosjyre at SRP skulle ta bort gammel polering? stemmer dette? isåfall så blir det kun AG SRP, LH og HD Wax.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte egentlig på det samme å ta korrigeringen til vår rensen. Men jeg leste i en Autoglym brosjyre at SRP skulle ta bort gammel polering? stemmer dette? isåfall så blir det kun AG SRP, LH og HD Wax.

Tja, jeg er langt fra den største eksperten på dette. Men SRP har såvidt jeg vet noe rens i seg, i tillegg til beskyttelse, den er en AIO (All In One), og vil nok fjerne restene av gammel beskyttelse ja.

Avfett skikkeligt, vask med en litt sterk såpeblanding (gjerne såpe uten voks) og kjør på med SRP LH og HD, det blir goe greier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...