Gå til innhold
trogha

Solfilm.net

Recommended Posts

trogha    442
trogha

Vurderer å legge film på rutene (på lovlig vis) og lurte på om det var noen som har erfaringer med nettbutikken og denne precut solfilmen de selger. Ser man får "beste kvalitet" for et tillegg på 129.- og det må jo da være et skikkelig bra kjøp :D

http://solfilm.net/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind    32
Øivind

ville testet no rimeligere først, for å se hvordan det funker.. søk etter precut på ebay, det koster nesten ingenting. Og så et vanvittig utvalg av farger og kvaliteter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
offroad    20
offroad

Jeg driver endel med solfilm, og hvis du ikke er veldig dreven på å legge film ville jeg nok øvd endel først. Sjangsen er liten for at du får ett bra resultat på første forsøk, og må du kaste filmen til den ene ruta da så må du kjøpe ett nytt sett for å få lik film.. Veeldig mange fargenyanser og glansgrader på film, så dumå nesten få film fra samme produksjonen hvis det skal bli likt ved etterbestilling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
mr.Sindre    20
mr.Sindre

Vil man klare å få feks. denne til å se bra ut? Man kan jo prøve og feile ganske mange ganger for en brøkdel av det det koster å få gjort det hos noen som kan det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Jeg driver endel med solfilm, og hvis du ikke er veldig dreven på å legge film ville jeg nok øvd endel først. Sjangsen er liten for at du får ett bra resultat på første forsøk, og må du kaste filmen til den ene ruta da så må du kjøpe ett nytt sett for å få lik film.. Veeldig mange fargenyanser og glansgrader på film, så dumå nesten få film fra samme produksjonen hvis det skal bli likt ved etterbestilling.

Jeg har en Touran med original solfilm/toning hele veien bortsett fra rutene foran. Vet du hvilken nyanse jeg bør bestille hvis jeg vil ha solfilm hele veien? Altså lik som bak..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

ville testet no rimeligere først, for å se hvordan det funker.. søk etter precut på ebay, det koster nesten ingenting. Og så et vanvittig utvalg av farger og kvaliteter :

Har selv prøvd en del precut fra forskjellige leverandører på ebay, og det er ofte veldig dårlig kvalitet, river istykker filmen når man skal ta av den blanke delen, river istykker filmen når man monterer forsiktig osv. Har tilogmed vært borti at ripefri film har vært forjævlig ripete selv med skikkelig monteringsutstyr...

Har lagt mye solfilm selv, og går som regel for skikkelige merker for å være sikker på at filmen er holdbar og ripefri, samt at den tåler å bli montert.. Har best erfaringer med sunguard samrt solargard sine filmer :)

Endret av Popp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Offroad: Har en kompis som har holdt på med solfilm på "hobbybasis" i 10 år som har hjulpet meg tidligere, men ser helt klart problemstillinga hvis man skulle være uheldig.

Har sett litt på disse precut variantene fra e-bay tidligere, men den nokså lave prisen har ført til stor skepsis som sannsynligvis ikke er ubegrunnet..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
offroad    20
offroad

Jeg har en Touran med original solfilm/toning hele veien bortsett fra rutene foran. Vet du hvilken nyanse jeg bør bestille hvis jeg vil ha solfilm hele veien? Altså lik som bak..

Vw har vel litt grønntonede ruter originalt, da har Sungard en serie som heter "desert". På de fremste rutene ville jeg kanskje brukt en 40 toning, ellers så kan du få 30 også. Blir fort litt mørkt å se ut hvis du f.eks skal rygge etter speil i mørket med for mørk film framme.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Synes ikke den er så grønn egentlig...er mere sort. Vil helst ha lik nyanse hele veien :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Det er litt grønnskjær som Offroad sier i alle VW sine fargede ruter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig