SK901

Smart Roadster Brabus Xclusive

Hei,

da var det min tur til å introdusere meg selv.

En kollega tipset meg om denne siden da vi pratet om bilstell. Har alltid hatt noe interesse for dette, men har nå innsett jeg stiller med lite kunnskap. Jeg hadde aldri trodd det fantes så mye å lære om bilpleie.. og spennende er det.

For å si det sånn; i bøtta mi LÅ det en svamp OG pusseskinn. Disse er nå erstattet med mikrofiberklut og fancy vaskehanske. Har gått til innkjøp av diverse kjemikalier fra Meguiars – i tillegg ti de jeg hadde fra samme produsent fra før. Har lenge vært plaget med merkelige riper og dritt i lakken. I tillegg har forrige eier latt bilen stå ute mens naboen malte huset, så jeg har noen hvite prikker i lakken. Har lenge tenkt på å lakkere bilen på nytt for å få frem den riktige glansen bilen fortjener, men har nå innsett at dette kan muligens fikses med ordentlige produkter.

Uansett.

Kjører som nevnt en Smart Roadster Brabus i sort utførelse (jack black) og er meget glad i denne bilen. Gleder mg enormt til å utføre en full jobb på denne når temperaturen stiger. Det skal bli spennende!

Legger også ved bilde av innkjøpet fra USA.

Vet ikke helt om jeg kjøpte de riktige produktene.. men men.. må jo begynne en plass! Kjøpte dette hos Wallmart, hvor hver greie koster omlag 50 kroner. :-) Litt bedre enn hva Bilextra tilbyr!

post-2487-0-23512200-1297701660_thumb.jp

Endret av Bjerha
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen hit, stilig bil dette her... Er lov å legge ut flere bilder :)

Kan også anbefale VIP medlemskap som du finner i klubbshop`n. Da vil du få rabatter hos våre samarbeidspartnere.

Lykke til med gnikkinga default_biggrin.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det.

Jeg har sett på VIP medlemskapet, og vurderer dette. Gratis frakt og noen prosenter er absolutt gode fordeler.

Prøvde forøvrig på min første "detail" jobb i dag, på en liten bjelke med sort lakk. Denne har noen små riper som bare synes ved LED lys. Jeg gjorde følgende;

- Vasket med NXT Megs shampo

- Tørket av med mikro

- Påførte megs scratch

- Megs Swirl

- og til slutt NXT voks.

Det ser jo bra ut, men som sagt, ser fortsatt noen små riper med LED lys. Må jeg gå til innkjøp av maskin for å fikse dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen hit. Absolutt rette stedet å være om du vil videre fra svamp og pusseskinn ;) Tøff liten bil du har der. Du slipper vel å bruke krakk for å rekke over hele taket på den. Flere bilder blir satt pris på ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det.

Jeg har sett på VIP medlemskapet, og vurderer dette. Gratis frakt og noen prosenter er absolutt gode fordeler.

Prøvde forøvrig på min første "detail" jobb i dag, på en liten bjelke med sort lakk. Denne har noen små riper som bare synes ved LED lys. Jeg gjorde følgende;

- Vasket med NXT Megs shampo

- Tørket av med mikro

- Påførte megs scratch

- Megs Swirl

- og til slutt NXT voks.

Det ser jo bra ut, men som sagt, ser fortsatt noen små riper med LED lys. Må jeg gå til innkjøp av maskin for å fikse dette?

du må nok ty til det steget, er ikke så lenge siden jeg begynte for alvor med denne hobbyen , og da gjorde jeg alt for hånd tidligere :blink:

vil love deg at du får det mer morro med maskin og du vil se resultater du bare ville drømt om tidligere ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det folkens. Flere bilder komme mot sommeren! Så vidt jeg har forstått må temperaturen stige over 15 før jeg for clayet? Har ikke tilgang til inneområde for å gjøre dette.. :(

Maskin skal kjøpes. Vurderer å slenge inn bud på Megs maskinen til omlag 200 dollar, men må vel lese litt mer om dette feltet først. :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det folkens. Flere bilder komme mot sommeren! Så vidt jeg har forstått må temperaturen stige over 15 før jeg for clayet? Har ikke tilgang til inneområde for å gjøre dette.. :(

Maskin skal kjøpes. Vurderer å slenge inn bud på Megs maskinen til omlag 200 dollar, men må vel lese litt mer om dette feltet først. :-)

Lurt å bruke ventetiden frem til våren til å lese opp kunnskapen her på forumet. Helt utrolig hva man kan lære her inne.Eneste ulempen er at det har lett for å bli litt dyrt.....

Slik temperaturen er for tiden er det ikke lett å få gjort stort om man ikke har et oppvarmet sted å stå :huh:

Er Brabusen like kjapp som den ser ut?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive