Gå til innhold

behandling av plastikkdeler


Wexhall

Recommended Posts

Heisann! Mitt første innlegg her på Detailers Club.

Et lite spørsmål om behandling om plastdeler. Min far har en Volvo XC70 med en del plastikk i over støtfanger og skjørter på siden. Hva er best og bruke til behandling av dette, og hvordan?

I vente på en egen bil (en gang i fremtiden, 2 år igjen!) tenkte jeg og lære meg dette på hans og mors bil.

Legger også ved et bilde av hvordan plastikk er på bilen.

Stian Wexhall

post-2488-0-72391900-1297375556_thumb.jp

Endret av Wexhall
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Owatrol Polytrol er kjempe til plast :) Jeg har bra mye plast på golfen, og bruker selv denne.

Får tak i den på f.eks Jernia og den type butikker.

Ser slik ut: klikkbar

En slik boks har du lenge!

Endret av Sven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Owatrol Polytrol eller Black Wow kan fint brukes på plast. Owatrol er vel det som henger lengst på av de to, men de er begge bra.

Ingen av de er noe særlig glade i å komme på lakken, så det kan være en ide å maskere litt, def mht Owatrolen, Black Wow er nok ikke like ille, men denne er det også greit å ikke ta på lakken.

Og velkommen Stian, innen 2 år så er du proff på bilpleie også ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for raskt svar! Da skal det nok bli stas på volvo'n. ;)

Hva er best til og legge den på med, og hvordan gjør man det? Finnes det noen triks som gjør at dette blir helt 100?

Hehe, takk for det Truhaa! ser frem til sommer og sol nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Tusen takk for raskt svar! Da skal det nok bli stas på volvo'n. ;)

Hva er best til og legge den på med, og hvordan gjør man det? Finnes det noen triks som gjør at dette blir helt 100?

Hehe, takk for det Truhaa! ser frem til sommer og sol nå :D

Jeg har akkurat en sånn en på lista mi neste helg :) Jeg kommer til å maskere og gjøre meg ferdig med polytrol på plast etter maskinpolering.Tror jeg skal bruke pensel og/eller gul meguiars aplikator(svamp).

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode tips her!

Hadde satt kjempe pris på om du kunne lagd en "step by step" (Hmsilset) etter du var ferdig med bilen, så jeg vet litt mer om fremgangsmåte ETC.

På forhånd takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Mange gode tips her!

Hadde satt kjempe pris på om du kunne lagd en "step by step" (Hmsilset) etter du var ferdig med bilen, så jeg vet litt mer om fremgangsmåte ETC.

På forhånd takk :D

Blir lagt ut alt på show and shine forumdelen neste lørdag eller søndag, om eieren kommer med bilen :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på det samme da jeg skulle utføre min første skikkelige plastbehandling å laget en tråd :)

I dette tilfelle brukte jeg Polytrol, og her er en tråd som sikkert kan hjelpe : (Forklaring, fremgangsmåte og bilder litt ned på siden )

http://www.detailersclub.no/forum/topic/6998-beste-plastfornyer/page__st__20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på det samme da jeg skulle utføre min første skikkelige plastbehandling å laget en tråd :)

I dette tilfelle brukte jeg Polytrol, og her er en tråd som sikkert kan hjelpe : (Forklaring, fremgangsmåte og bilder litt ned på siden )

http://www.detailersclub.no/forum/topic/6998-beste-plastfornyer/page__st__20

Tusen takk for masse tilbakemeldinger! Dette har vært til stor hjelp :) Nå kan volvo'n glede seg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...