Gå til innhold
Gremlin

Megs #205 eller #80?

Recommended Posts

Gremlin    3
Gremlin

Hei,

Ser etter et produkt som har ganske lite cut, men fortsatt kan ta små defekter. Ønsker også at produktet skal være så "fint" at man kan legge voks rett etterpå.

Er megs#205 et godt alternativ da? Eller megs#80?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 546
truhaa

205 tipper jeg, har ikke testet den mot 80, men 205 er i den nye serien til Meguiars, så den er nok litt mer upp to date. 80 er ikke noe dårlig den heller da bare så det er sagt.

Er det DA du bruker så er Meguiars Ultimate Compound også en god sak. Alternativt s40 frs Scholle eller CFP fra Swissvax, men de tar ikke mye riper/swirls.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gremlin    3
Gremlin

Ja, er DA maskin. Hvordan blir finishen etter bruk av MG UC? Ved mindre defekter kun bruke #205 og evt bruke UC først på de større problemene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy    5 734
Tommy

Jeg har brukt en del liter MG#80 speedglaze, å den fjerner greit med vaskeriper og små rds, å er utrolig lett å jobbe med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 295
ØHN

Jeg ser ikke forskjell på finishen på de to. De er oppgitt med lik cut fra Meguiar's også. Men de er litt ulike å jobbe med. 205 er kjappest og sparer litt tid. 80 krever at man refiner på lavt turtall og at man passer på å kjøre polishen helt ut for blankest mulig resultat, 80 er diminishing, mens 205 har den nye SMAT-teknologien. På DA er 80 en klassiker, og siden den ofte koster nesten halvparten av 205, kan den absolutt anbefales.

• Gi poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gremlin    3
Gremlin

Prisen er en vesentlig faktor. Mange mener at 80 er gammeldags, og at denne ble designet for biler uten klarlakk etc. 205 er jo et helt nytt produkt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 546
truhaa

Meguiars Ultimate Compound avslutter bra den. Fin sammen med DA maskin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

#205 ble laget sammen med #105 for og fjerne kjørespor etter #105.Mener og huske at #80 har bedre egenskaper til og fjerne finere riper og swirls enn #205.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rudilgr    200
rudilgr

Til DA ville jeg hatt ultimate compound fremfor både #80 og #205, tar mer og etterlater like bra overflate når den kjøres med fin nok pute

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tomas    339
Tomas

Meguiars Ultimate Compound avslutter bra den. Fin sammen med DA maskin.

x2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

MG#80 er fin, men det kan fort ta litt tid. Jeg synes ikke det er noe problem siden jeg bruker en del Meguiars fra den gamle serien og Menzerna. Men M205 er rett og slett helt rått. Litt lærekurve, men når du får dreisen på den er den helt utrolig

Sjekk ut disse bildene, her er det "Black Magic"-lakk (HARD) med swirls etter en vinter uten skånsom vask. Her har den tatt like mye som Menzerna 106FA (også en favoritt), men på halvparten av tiden (hvertfall) Finishen er helt utrolig. Mange av de "beste" der ute som hyller M205

DSC00680.jpg

DSC00683.jpg

DSC00684.jpg

DSC00685.jpg

DSC00686.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Takk takk ;)

(Mener å huske at ikke sort Soft Buff 2.0 tok nok, så kjørte på med gul Soft Buff for litt mer cut)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gremlin    3
Gremlin

Eneste nedsiden med M205 er prisen kontra Menzerna.

Så da er valget mitt:

Ultimate compund og M205

eller

Menzerna "et eller annet" og P85d

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Ja, ser den, men du får "flere i en" med M205 synes jeg, en veldig allsidig polish :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gremlin    3
Gremlin

MG#205, Menzerna P085 Final Polish eller Scholl 17+/30+ ?

Endret av Gremlin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    383
Essiek

Ta alt du. Riktig verktøy til jobben er halve jobben og vel så det. Noen ganger kan #205 på gul SB 2.0 etterfulgt av PO85RD/RE på blå Über være løsningen, andre ganger er det S17+ på sort / orange / gul Scholl etterfulgt av S30+ på orange Scholl som er det som skal til. Eller S17+ på gul Scholl, og PO85RD/RE på blå Über. Eller S30+ på orange Scholl etterfulgt av #205 på sort SB 2.0 / blå Über....

Men #205 er ganske anvendelig, men krever mer av brukeren for å få utnyttet potensialet fullt ut. Jeg har ikke "mestret" #205 ennå akkurat...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gremlin    3
Gremlin

PS: Skal brukes sammen en DA maskin....

Skal ikke utføre så voldsome korrigeringer, kun fjerne lette swirls og friske opp lakken litt. Mest BMW og VW....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    383
Essiek

#105 eller UC. Får ikke gjort så mye med #205 / #80 / S30+ mht korreksjon, så fremt det ikke er flex sin "forced rotation DA"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Detailers Club Norway

© Detailers Club Norway AS siden 2007

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra grunnleggende vask, til tips om hvordan du skal få akkurat din bil til å bli så blank som mulig