FleskepupP

Trenger hjelp med innkjøp av produkter.

Hei har følgt med litt på forumet, no er eg fylt 18 år og bilen er klar.

Har bygd bil i heile vinter. så har ein bil med ny lakk på.

Så lure på vilke typer produkter eg trenge til samlinga mi eller for å ha alt eg trenger til shine og vask.

Helst Meguiar's eller Autoglym sine produkter får bra priser på det her i Førde.

Og så lure eg på tid og korleis eg skal gå fram med produkter siden lakken er fersk. var lakka i påska.

DSC_0341.jpg

DSC_0343.jpg

Litt gammle bilder men men. har fått på merker og tåkelys og litt anna rart :P

DSC_0347.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pen bil! Er det BARE Meguiar's og Autoglym du skal ha? Hånd eller maskinprodukter?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

helst det vist det ikkje fins noko som er endå bedre da?

Får eg kjenner nokon som driv med bilbleie her, så får gode prisar.

Kva vill du anbefale av polering da. men blir sikkert maskin ja!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke MÅ ha Megs så anbefaler jeg Scandic Shine. Ketil som driver stedet har akkurat fått inn en poleringspakke som heter Scholl Discovery Kit. DET hadde jeg satset på, uten tvil!

Hvis du skal ha Meguiar's, så må du ha proff serien Mirror Glaze. Og der anbefaler jeg MG83(lakkrens) og MG80(fin polish) polishene som jeg bruker selv og er veldig gode :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på her jeg og. Har polert noen biler i mitt liv (var bilmekaniker for mange år siden). Har en BMW 318 turing 2000 mod, sienna rød med shadow line. Har vært hos Dr Wax å fått utsiden av bilen behandlet med Swissvax Shield, samt noen andre SW produkter. Problemet er å holde shadowlinen ordenlig sort. Må vell også handle endel andre produkter for å holde stilen på bilen, blei i mine øyne veldig bra. Han anbefalte meg å å fortsatt passe godt på bilen og gjøre mye av arbeidet selv. Har lite kjenskap til moderne bil shining, men det skal læres. Har mest erfaring fra gamledager med rubbing på boks, Turtle Wax colorback og Turtle Wax excalibur. Har di siste åra prøvd produkter fra auto glym og meguiars med varierende hell. Har sikker noe med at jeg burde kansje ha brukt maskin på noen av produktene.

Har fått noen merker i sheild voksen etter noe måkedrit som ble sittende på bilen noen timer i steikende sol mens jeg var på jobb. Hva bør jeg bruke for å få dette bort, har ikke maskin selv, men kan låne roterende på jobb, men tror det blir mest hånd arbeid i starten. Hvor ofte bør jeg vokse bilen? ser dere anbefaler ca 6 uker SW sier 4 ganger i året.

Håper dette ikke blei for mange spørsmål i starten.

Endret av E46Johnny
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vist eg velger Meguiar's sine produkter siden eg får bra rabatt på dei.

Fattern jobber på bilverkstad, han har dobbel hoda maskin? han seier den er beste. dei med 1 hode kan gi swirls på lakk som alt viser lett på. stemmer det?

Kva trenger eg?

gjerne forklar korleis eg skal gå fram?

Først må jo du vaske bilen vilke schompo og alt eg trenger?

koster og svamper?

Eg har ikkje mykje peiling på ditta fælte endå hvertfall.

Så tenkt ein kunne sette opp ein handleliste på ein måte med alt frå såpe til polish og voks. eller kva no eg trenger?

Takker for alle som bidrar med ting :D

Endret av FleskepupP
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang. vask: les "Ny mht. bilpleie" under guider. Den enhodede gir ikke swirls hvis du bruker en soft(finish) pute og fin polish. Så kan du lese "Guide til rotary-maskinpolering" under guider. Så er det bare å løpe og kjøpe! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avfetting: Prickbort

Shampoo:

Før polering Nxt tech wash

Etter polering: Soft wash Gel

Wash mitt

Gritguard Bøtte

Water Magnet

Quick Clay pakke

For roterende maskin: 

Meguiar's 85 Grov Rubbing (ull og rød Pute)(kan sløyfes hvis lite korrigering)

Meguiar's 83 Lakkrens/ polish ( kan sløyfes)(Rød og Gul pute)

Meguiar's 80 Lakkrens/ polish ( gul og beige pute)

Meguiar's 21  

MG7/DP Maxwax

Padder:

Ullpute

Rød, Gul og Beige skumpute.

I tillegg trenger du noen Microfiber kluter og applicator pads.

Da skal du vel stort sett ha det du trenger på lakken. Alle produkter er fra Megs bortsett fra Prickbort og DP Maxwax. 

Endret av Are
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler på at han trenger noe grov rubbing nå med det første, ettersom lakken er såpass fersk. Kommer jo selvfølgelig på hvordan han har behandlet til bilen nå, men siden han akkurat har blitt 18 regner jeg med at den ikke er kjørt så alt for mye enda.

Men er jo greit å ta med rubbinga så du har den til en annen gang.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NICE liste takker. men bruker vel ikkej avfetting etter eg har voksen er på vel? dreper den ikkje ned.

Koleis skal eg gå fram på vaksen etter voksen er på?

Spyle bilen første uten noko? så vaske den med schampo? eller ligger det for mykje drit i lakken endå kanskje?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
NICE liste takker. men bruker vel ikkej avfetting etter eg har voksen er på vel? dreper den ikkje ned.

Koleis skal eg gå fram på vaksen etter voksen er på?

Spyle bilen første uten noko? så vaske den med schampo? eller ligger det for mykje drit i lakken endå kanskje?

Etter voks vasker du bilen på vanlig måte, men du må passe på å bruke en mild shampo. Optimum Car Wash eller Meguiars Soft gel / gold class shampo er passende til dette, bare bland riktig ;)

Vask:

Unngå sollys når du vasker ;)

- Spyl bilen

- Spyl et panel slik at det blir vått og fint

- Vask med en washmitt

- Spyl av såpen, såpe skal aldri tørke på lakken

- Spyl hele bilen med floodingmetoden. Bare la vann renne rett ut av slangen og over hele bilen, slik at det blir så LITE vann igjen som mulig.

- Tørk med et waffle Weave. Jeg bruker Dehydrator fra SS og er fornøyd med det.

- Gå et par steg tilbake og inspiser, smil :)

Endret av Chris-520e39
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive