Fastlane

Min BMW E90 M-sport

BMW 3serie E90 M-sport - 2008 modell

titansilber metallic

Våren nærmer seg og jeg skal om ikke lenge sette av en helg til å shine bilen.

I den forbindelse hadde jeg tenkt å kjøre en runde med Prickbort, etterfulgt av skikkelig vask og clay.

Dernest er spørsmålet i hvilken rekkefølge man skal kjøre henholdsvis lakkrens og swirlX???

Bilen har nemlig en sykdom, som jeg har diagnosert som swirl-infeksjon.

For å behandle denne tilstanden har jeg fått meg en DA-maskin, noen sonax-pads og da swirlX.

Vet at SwirlX kanskje ikke er det sterkeste kjemikaliet der ute, og at bmw har hard lakk, men jeg har sett noen videoer på youtube,

hvor swirlX funket meget bra på BMW.

Avslutningsvis hadde jeg tenkt å benytte BMW originalvoks. Aldri testet denne før, så det hadde vært fint med tilbakemelding vedrørende shine og holdbarhet...

Det siste som da mangler er å sette på bilens originale BMW-motorsport felger i størrelse 18" :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin bil! :)

Mener du voksen du får kjøpt hos BMW? :) Isåfall er den en vanlig Sonax-voks du får kjøpt hos Clas (men da i en annen innpakning)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin bil! :)

Mener du voksen du får kjøpt hos BMW? :) Isåfall er den en vanlig Sonax-voks du får kjøpt hos Clas (men da i en annen innpakning)

Takk for det. Ja mente voksen som er å få kjøpt hos BMW forhandler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var vårpussen unnagjort.

Gikk med noen timer, men resultatet var verdt det!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget pent eksemplar dette!

Hva slags produkter er benyttet ifm denne vårshinen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget pent eksemplar dette!

Hva slags produkter er benyttet ifm denne vårshinen?

Takk for det.

Synes også selv at resultatet ble bra. Nå har det imidlertid samlet seg et tynt lag med pollen og øvrig forurensning på lakken.

Men, hva gjelder produkter har jeg først og fremst kjørt en runde med Prickbort. Deretter en skikkelig vask.

Dette ble etterfulgt med DA-maskin og swirlX. Fungerte både som lakkrens, og tok faktisk en god del "spiderwebs".

Avsluttet med voks, type BMW original. Har sett i ettertid at BMW også har en egen hardvoks og lakkrens, som blir testet litt senere i sommer....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive