Lakk

Skade på bakfanger

Greide å rygge i en stolpe i et parkeringshus , vedlagt er 5 bilder. Skaden er ikke så veldig godt synlig på bildene, er en "knekk" i fangeren. Har ikke gått gjennom lakken. Lar det seg gjøre å fikse dette uten å sparkle å lakke? Har lest flere steder at man kan bruke varmepistol?

Er en hvit BMW 1 serie med M-fanger.

post-1975-0-20932000-1296925259_thumb.jp

post-1975-0-19386500-1296925275_thumb.jp

post-1975-0-95271400-1296925290_thumb.jp

post-1975-0-63268500-1296925306_thumb.jp

post-1975-0-70039900-1296925322_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser da ut som om du har ryggesensor, fungerte dem ikke? Kanskje noe og ta videre hvis ikke..

Trikset med varmepistol er at du kan være heldig at den spretter ut igjen. Meg bekjent med plast så gjør det ikke det.

Kenneth

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser da ut som om du har ryggesensor, fungerte dem ikke? Kanskje noe og ta videre hvis ikke..

Trikset med varmepistol er at du kan være heldig at den spretter ut igjen. Meg bekjent med plast så gjør det ikke det.

Kenneth

Joda, ryggesensoren fungerer de. Var bare jeg som rygget litt for fort. :-)

Endret av bujk
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det fine er jo at du ikke har noe å tape på å prøve :) Jeg ville varma opp med hårføner i noen minutter og fått hele området bra varmt.Så prøvd en sånn rulle som blir brukt når en støper glassfibermatter. Om du kommer til på baksiden da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tvilsomt at man kommer til på baksiden. Er ikke stort sett fangere fra nyere tid fylt med skum?

Endret av Martin.S
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det fine er jo at du ikke har noe å tape på å prøve :) Jeg ville varma opp med hårføner i noen minutter og fått hele området bra varmt.Så prøvd en sånn rulle som blir brukt når en støper glassfibermatter. Om du kommer til på baksiden da :)

Jeg kommer ikke til å prøve på noe selv, vet ikke om bilopprettere kan ordne sånt?

Noen som kjenner til/har benyttet www.bilkosmetikk.no?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man demonterer fangern bak kommer man til. Men lakken er pressa inn i plasten der, så og få det strøkent uten og slipe ut skaden, legge fyller og lakke pånytt går nok ikke. Har inne flere sånne skader daglig til lakkering.. :/ kjedelig men..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive