Gå til innhold
Gremlin

"Rimelig voks" til BMW sparkling graphite

Recommended Posts

Gremlin    3
Gremlin

Hei,

Prøver å få litt oversikt i den store verden av voks!

Jeg er på jakt etter noe som er greit å jobbe med, rimelig, holdbart og at det ser varmt, vått og luksuriøst ut.

Har sett på Collinite 845 og Poorboys Natty blue. Har lest på engelske forum om en del som bruker begge disse. 845 først, så et lag med natty på toppen.

Hva sier dere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Odd-M    25
Odd-M

Har ikke prøvd 845 men 915 er grei å jobbe med, gir bra resultat og god holdbarhet. Verdt pengene spør du meg. 845 skal vel være i samme løypa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
obimann    117
obimann

Ser du spør etter rimelig voks, men jeg må bare nevne at Swissvax er utrolig lett å jobbe med og veldig drøy. Jeg har vokset min 5-6 ganger, tror jeg, og det synes nesten ikke at det er tatt noe fra boksen. Jeg har kjøpt Blau-Weiss, og er fornøyd med den. Har også prøvd Scuderia og Crystal Rock. Så ikke den helt store forskjellen mellom Scuderia og Blau-Weiss, mens jeg syntes Crystal Rock var et hakk blankere og dypere i glansen.

Problemet med Swissvax er forsåvidt at du får så dilla at du aldri rekker å bruke opp boksen før du vil kjøpe noe dyrere. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

It's all in the prep! :)

Hele Collinite-serien er bra, samt mye artig en kan prøve fra DODO :) Raceglaze 55' er litt kanskje litt for dyr, men den er knallgod (Obs; sample er liten)

Flott bil med flott farge:

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=131872&highlight=sparkling+graphite

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=134484&highlight=sparkling+graphite

Endret av kris1986

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Har prøvd 476s på felger, men husker ikke helt hvordan holdbarheten var

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Collinite har fungert bra på felger hos meg i allefall, før jeg gikk over til sealer. På lakken ser alt likt ut, så jeg har stort sett brukt collinite 915 eller megs #16. Noen ganger vics concours eller dodo supernatural, litt ettersom humøret :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Selv må jeg innrømme at jeg ble litt forelska da jeg prøvde ut Dodo Juice Blue Velvet Pro, hadde glemt Insignisboksen hjemme og BVP sto nermest...

Den får virkelig frem gløden i mørk lakk og beader veldig bra, utrolig lett å jobbe med denne også, enklere å ta mindre ut av boksen også ettersom at det er hardwax :)

Kan ta noen bilder av beading imorgen hvis jeg får tid til å spyle bilen på jobb :)

Edit;

Fant ett bilde på dodo-juice sitt forum, så låner det litt ;)

Dodo Juice Blue Velvet Pro:

4633358198_f370e2248b_b.jpg

Og en tråd om Blue Velvet(ikke pro):

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=189749

Endret av Popp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hc_Tk    58
hc_Tk

blue velvet er en knallvoks. den beader helt rått og ser utrolig bra ut. holdbarheten er grei, men ikke blandt de beste. Denne er fin på sommeren.

Liker ikke #16 da den tiltrekker seg noe møkk, men eller grei å jobbe med og ser veldig bra ut. holdbarheten er bra utenom ekstra møk..

Kan også gå god for #26 som beader bedre, er lettere å jobbe med, men har ikke like bra holdbarhet som overnevnte.

Endret av hc_Tk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mikael    6
Mikael

Nattys Red er knall, både med hodbarhet, beading (helt rå den første måneden hvertfall), sheeting og wetlook.

Er ganske billig også. Blankbil selger denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    383
Essiek

Hehe, det bildet der er det jeg som har tatt :) Pajero med BVP - beading av en annen verden. Og den beskytter bilen ennå faktisk - sånn cirka 8-9 måneder etterpå :blink:

• Gi poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Hehe, det bildet der er det jeg som har tatt :) Pajero med BVP - beading av en annen verden. Og den beskytter bilen ennå faktisk - sånn cirka 8-9 måneder etterpå :blink:

Jeg ble iallefall overraska, var jo bare en voks jeg kjøpte med fordi jeg hadde lyst til å prøve noe annet enn SV, og det var ikke så dumt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Detailers Club Norway

© Detailers Club Norway AS siden 2007

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra grunnleggende vask, til tips om hvordan du skal få akkurat din bil til å bli så blank som mulig