johnsta

CFP vs Lime Prime

Med unntak av at CFP kan brukes på roterende, så har disse samme formål og er ganske like? Noen som har testet dem opp mot hverandre? Vet at mange her inne bruker CFP, men jeg har også lest mye bra om Lime Prime. Er lysten på noe jeg kan bruke etter korrigering og wipedown, for å forhåpentligvis få den siste "blingen".

Lime Prime er jo enn del billigere enn CFP også..

En ting til. Hvordan er en glaze(f. eks Ez- cream glaze) når det gjelder det å oppnå høyest mulig glans, i forhold til de to overnevnte?

Endret av johnsta
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med unntak av at CFP kan brukes på roterende, så har disse samme formål og er ganske like? Noen som har testet dem opp mot hverandre? Vet at mange her inne bruker CFP, men jeg har også lest mye bra om Lime Prime. Er lysten på noe jeg kan bruke etter korrigering og wipedown, for å forhåpentligvis få den siste "blingen".

En ting til. Hvordan er en glaze(f. eks Ez- cream glaze) når det gjelder det å oppnå høyest mulig glans, i forhold til de to overnevnte?

Har sjekket med Dom fra Dodo Juice, og Lime Prime kan brukes på roterende den også.

Men jeg har ikke testet det selv enda.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukte både EZ Glaze og CFP.

Synsmessig klarer jeg ikke skille de fra hverandre når jeg har brukt 3M FCP og Menz 106FF.

Har brukt de på en nylakkert bil som prevoks også, uten å se noe særlig forskjell der og.

Jeg vil si at EZ gir mye for pengene, og kan stille seg ganske nære CFP i blingbling :)

Unntaket er at jeg synes CFP har en viss korrigeringseffekt også, den er fin å bruke hvis du vil bare gi vedlikeholdspoleringa underveis i sesongen f. eks., uten å ta alle stegene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må heller sammenligne vanlig CF mot lime prime og EZ.

CFP vil jeg si er en mild polish, da den korrigerer endel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lime Prime har også milde slipemidler, så kan brukes som finishing polish den og etter hva jeg har hørt.

Jeg har LP, men har ikke fått lekt meg så veldig mye med den, men har så vidt kjørt over et par biler på roterende og finishing pad. Det gir en SYKT bra shine så er absolutt et knallprodukt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må heller sammenligne vanlig CF mot lime prime og EZ.

CFP vil jeg si er en mild polish, da den korrigerer endel.

Kan hende CFP korrigerer mer, men skal være litt slipemidler i Lime Prime også. Står iallefall det på BlankBil sine nettsider, at den fjerner oksidering og vaskeriper.

Har du noe formening Ketil, om det er merkbar forskjell i glans mellom CFP og EZ? Hvis selve korrigeringen er ferdig.

Lime Prime har også milde slipemidler, så kan brukes som finishing polish den og etter hva jeg har hørt.

Jeg har LP, men har ikke fått lekt meg så veldig mye med den, men har så vidt kjørt over et par biler på roterende og finishing pad. Det gir en SYKT bra shine så er absolutt et knallprodukt.

Så roterende var ikke noe problem nei? Brukte du den som helt siste steg, eller fikk du sett hvor mye den fjerner av swirls, vannmerker, osv?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende CFP korrigerer mer, men skal være litt slipemidler i Lime Prime også. Står iallefall det på BlankBil sine nettsider, at den fjerner oksidering og vaskeriper.

Har du noe formening Ketil, om det er merkbar forskjell i glans mellom CFP og EZ? Hvis selve korrigeringen er ferdig.

Så roterende var ikke noe problem nei? Brukte du den som helt siste steg, eller fikk du sett hvor mye den fjerner av swirls, vannmerker, osv?

Lime Prime har slipemidler, Lime Prime Lite har ikke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne er vel mer riktig å sammenligne med: Swissvax CF Medium

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ikke brukt Lime Prime etter korrigering og wipedown, da er lime prime lite bedre siden denne ikke har slipemidler.

Jeg bruker Lime Prime som en fin polish jeg, det er faktisk endel cut i denne dersom du bruker maskin.

Har brukt den både med Flex DA og Flex roterende og den er veldig fin å jobbe med.

Har opplevd på en non-metallic Sort BMW Z4, som var veldig myk/rar i lakken, at jeg lagde masse "slipemerker" i lakken med lime prime og myk pute.

Har forøvrig aldri brukt noen av cleaner fluidene til Swissvax så kan ikke gjøre noen sammenligning med dem.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lime Prime har slipemidler, Lime Prime Lite har ikke.

Var klar over det :)

Denne er vel mer riktig å sammenligne med: Swissvax CF Medium

Det høres mer riktig ut ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også kan du vel heller sammenligne EZ Creme, Dodo Lime Prime Lite og Swissvax Cleaner Fluid sammen.. Hvem som er best av de er det vel ene og alene du som avgjør :) Noen liker mora, andre liker datteren :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ikke brukt Lime Prime etter korrigering og wipedown, da er lime prime lite bedre siden denne ikke har slipemidler.

Jeg bruker Lime Prime som en fin polish jeg, det er faktisk endel cut i denne dersom du bruker maskin.

Har brukt den både med Flex DA og Flex roterende og den er veldig fin å jobbe med.

Har opplevd på en non-metallic Sort BMW Z4, som var veldig myk/rar i lakken, at jeg lagde masse "slipemerker" i lakken med lime prime og myk pute.

Har forøvrig aldri brukt noen av cleaner fluidene til Swissvax så kan ikke gjøre noen sammenligning med dem.

Ser hva du skriver. Men jeg ser veldig få som f. eks bruker Cleaner Fluid etter korrigering. De bruker heller CFP, enten til hologram fjerning, eller som ett rent "glans steg".

Også kan du vel heller sammenligne EZ Creme, Dodo Lime Prime Lite og Swissvax Cleaner Fluid sammen.. Hvem som er best av de er det vel ene og alene du som avgjør :) Noen liker mora, andre liker datteren :)

Jepp, stemmer :) Får gå til innkjøp etterhvert å teste ut selv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal være god om du ser noe forskjell på glans eller dybde ja! Selv syns jeg lakken blir glattere med EZ.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jo jeg partisk, men det er lite vi har prøvd som gjør lakken mye blankere en cfp, også utmerket for å avslutte holofritt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jo jeg partisk, men det er lite vi har prøvd som gjør lakken mye blankere en cfp, også utmerket for å avslutte holofritt.

Ja, det er vell en grunn til at den er så populær. Men du sier altså at dere har prøvd noen få som gjør lakken blankere enn cfp?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har hatt noen forskjellige merker innom ja, nå er det jo mange som absolutt leverer tilfredsstillende, men CFP gir en veldig bra finish som vi foretrekker å avslutte med ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive