kasper

Startproblemer

En stund siden jeg har vært her nå, har nemlig flyttet til Australia for å studere! I den forbindelse har jeg kjøpt meg en 1985 Mercedes 190e, som jeg dessverre ikke klarer å få start på lenger og lurte på om jeg kunne få noen innspill her. Startmotoren går men den vil ikke tenne i det hele tatt. Med det verktøyet jeg har tilgjengelig har jeg fått sjekket rotor, fordelerlokk og tennpluggkabler, og kommet frem til at problemet sansynligvis ligger i en av tennpluggkablene der kabelen får kontakt med tennpluggen. Legger ved et bilde.

post-1451-0-59171900-1296652226_thumb.jp

Noen som har opplevd dette før? Det er vel ganske sannsynlig at dette er grunnen til at den ikke vil tenne?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er eiret opp, bare å kjøpe nye eller begynne å pusse kontakt flaten på de gamle :)

Kommer av at den har stått lengen eller vært utsatt for irr

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo prøve å skru ut tennpluggen og sette på kabelen på pluggen igjen og legge tennpluggen til jord og kjør startmotoren , så ser du om der er gnist eller ikke , men helt klart ser det ikke så bra ut med irr inni plugghetta

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt plugger å pluggkabler så bør det nok bli bedre tenker jeg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å pusse kontaktflatene uten hell, nye kabler er bestilt. Kan også nevne at den gikk litt ruskete før den ble varm før den sluttet å tenne. Jeg måtte vente i ca. ett minutt før jeg kunne gasse på uten at den døde, kan det tyde på at problemet ligger et annet sted? Har ikke fått sjekket pluggene enda grunnet manglende verktøy, men de ble ifølge serviceboka byttet i mars 2010 og bilen har ikke gått mer enn 10 000 km siden det så de skulle vel i teorien være i orden?

Takk for svar folkens :)

Edit: legger ved et par bilder av rotor og fordeler - vet ikke helt hvordan disse skal se ut hvis de er gåene..

post-1451-0-83807400-1296712757_thumb.jp

post-1451-0-81742100-1296712780_thumb.jp

Endret av kasper
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ihvertfall svært usannsynlig at bare en dårlig tennkabel gjør at den ikke starter i det hele tatt, ofte vil den jo starte men ikke gå på alle sylindrene, men det kan jo være at alle er like dårlig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være feil motstand i kablene også..

OT: Hvordan er været der du er da? Hvor i Australia er du?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ihvertfall svært usannsynlig at bare en dårlig tennkabel gjør at den ikke starter i det hele tatt, ofte vil den jo starte men ikke gå på alle sylindrene, men det kan jo være at alle er like dårlig.

Det var det jeg også tenkte.. Tenkte jeg skulle gå over sikringer, luft og plugger i morgen. Kablene ser ut som om de er modne for utskiftning uansett! :)

OT: Hvordan er været der du er da? Hvor i Australia er du?

Her i Gold Coast (Helt sør i QLD) har været vært bra med mye sol i det siste og 25+ grader. Jeg har verken sett tegn til flom eller syklon :)

Edit: Etter å ha lest noen poster andre forum virker det som om defekt eller gått sikring på overspenningsrelé kan være årsaken.

Edit2: Sikringen var i orden..

Endret av kasper
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive