Gå til innhold

Wipedown


Tonytic

Recommended Posts

brukes wipedown kun etter polish? og er det noen fordel å ta wipedown f. eks. mellom scholl S03 og S40, eller er det kun waste of money? :P

og som jeg har forstått det så legger man glaze mellom forsegler og voks, hvis man skal ha "smør på flesk." er dette riktig? og man trenger ikke wipedown mellom disse lagene, dette vil vel bare fjerne produktet eller?

Mvh

Tony :thumbup:

Endret av Tonytic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Wipedown bruker ihvertfall jeg etter å ha maskinpolert og bøttevaska bilen.Så kan prevoks altså cleaner fluid glaze osv og voks legges. Å legge prevoks,også lakkforsegling,prevoks igjen også voks blir vel bare feil i mine øyne.

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wipedown brukes for å få vekk oljen som ligger på lakken. Den kan skjule mykje rart, so det er greit å få det vekk!

Og det fører vel til at voks og/eller lakkforsegling får dårligere feste på lakken.

Glaze legges på før voks og/eller lakkforsegling

Ingen wipedown med disse produktene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wipedown bruker man gjerne for å sjekke tilstanden på lakken mens man polerer. Oljene i polishen vil skjule mye hologrammer, swirls osv, så man må fjerne denne for å kunne se det virkelig er bra nok. Når jeg er ferdig med å polere avfetter jeg bilen for å fjerne alle spor av oljer.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...