Gå til innhold
Reodor

Noen som har kjøpt ipad?

Recommended Posts

Reodor    2
Reodor

Skal ha meg en ny arb pc men så en som brukte ipad i dag og ble veldig positivt overasket,

noen som har kjøpt og testet den ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Thomas_K    131
Thomas_K

Jepp. Har hatt iPad fra litt før jul, bruker den kanskje mest i jobb, ellers er den kjekk å ha med seg overalt. Men erstatter kanskje ikke pc`n.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tomas    339
Tomas

Jeg kjøpte en når jeg var i USA i sommer.

Helt konge liten "duppedings" som jeg brukte til å se film, spille, skrive og høre musikk.

Mén jeg ville virkelig sett behovet an før jeg gikk til innkjøp av den.

Jeg brukte bare min mindre og mindre, og hadde i tankene at jeg skulle pendle endel når jeg kjøpte den, pendlingen ble det lite av og etterhvert dabbet bruken av.

Hadde den med på noen forelesninger og gjorde notater med den, litt knotete da, når ikke ÆØÅ var med, men gikk greit det. Og ser ikke at det skal være noe problem nå som dette har kommet.

Noe som overrasket meg var batterilevetiden ved spilling og film, med HD-kvalitet.

Og helt fantastisk å surfe mens man slapper av på sofaen, iallefall om man sammenligner med en laptop.

Men å bruke denne som en fullskala Pc ville jeg ikke gjort, men heller et suplemang, da man kan bruke Apple sitt "Word" program og konvertere dokumentene til vanlig Word.

Håper det hjalp noe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reodor    2
Reodor

Kom ikke tydelig fram ser jeg, men mente arb pc som jeg har tilgjengelig i bilen,

for nett bruk samt sende og motta mail.

Endret av Reodor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tomas    339
Tomas

Helt topp til det bruket, så lenge du ikke trenger noen internettsider der du trenger Flash :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kjimmern    34
kjimmern

kjøp deg samsung galaxy tab istedenfor, vil si at den er super å bruke, selv i jobb sammenheng. har en selv og er storfornøyd, flash har den også ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rogersolmyr    3 032
rogersolmyr

Jeg har hatt min Ipad siden september (var faktisk heldig og vant den på en datakonferanse i mai :lol: ) og bruker den ganske mye. Pendler med tog hver dag mellom Askim og Oslo og da er den super til å se film, surfe på nett osv på toget. Favoritt-appen min er Zinio som brukes til å lese blader i elektronisk format. Jeg abonnerer på en rekke forskjellige magasiner til en brøkdel av prisen til papirutgaven på Narvesen.

Flash er et savn av og til, og et annet lite problem relatert til dette forumet er at det er et problem å få vist alle bildene i tråder med veldig mange bilder.

Ellers er den jo en super spillemaskin. Noen av bilspillene er veldig bra B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Kjøpte iPad i September jeg også, den desidert dyreste tv-guiden jeg har hatt, så solgte både den og den jeg kjøpte etterpå :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reodor    2
Reodor

kjøp deg samsung galaxy tab istedenfor, vil si at den er super å bruke, selv i jobb sammenheng. har en selv og er storfornøyd, flash har den også ;)

er ikke den mindre da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Thomas_K    131
Thomas_K

jepp den er bare 7" mens iPAD er 9"...

Leste et sted at Galaxy pad`n hadde 16% retur, mens iPad hadde 2% - http://nyp.st/fBmP9J

Men ser at Galaxy pad`n har noen fordeler som iPad ikke har som f.eks kamera foran og bak, telefon del slik at du kan ringe med den. Kanskje litt stor å bruke som mobil, men kanskje kjekt å ha fordelen.

Litt av problemet med Android er alle kan lage apps til den uten noen form for sluttbruker kontroll eller at produktet gjør som det er beskrevet, så det er veldig stikk i mot AppStore policy`n til Apple hvor de har strengere krav på hva apps skal levere og at de ikke ødelegger brukeropplevelsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kjimmern    34
kjimmern

jepp den er bare 7" mens iPAD er 9"...

Leste et sted at Galaxy pad`n hadde 16% retur, mens iPad hadde 2% - http://nyp.st/fBmP9J

Men ser at Galaxy pad`n har noen fordeler som iPad ikke har som f.eks kamera foran og bak, telefon del slik at du kan ringe med den. Kanskje litt stor å bruke som mobil, men kanskje kjekt å ha fordelen.

Litt av problemet med Android er alle kan lage apps til den uten noen form for sluttbruker kontroll eller at produktet gjør som det er beskrevet, så det er veldig stikk i mot AppStore policy`n til Apple hvor de har strengere krav på hva apps skal levere og at de ikke ødelegger brukeropplevelsen.

vil nå ikke si at apps har noe å si, greit å ha litt å velge i. om det er 7 el 9 tommer tror jeg ikke spiller no stor rolle, akuratt den biten tror jeg ikke du merker no særlig på.

svigefaren min kjøpte seg ipad først, men han syntes at den hadde for lite bruksomeråder og bytta den inn i samsung istedenfor, og han er storfornøyd.

men du kan jo lese en del tester på nettet så vil du se at samsung kommer bedre ut av det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Thomas_K    131
Thomas_K
men du kan jo lese en del tester på nettet så vil du se at samsung kommer bedre ut av det

Og så kan man lese masse tester som mener det motsatte... så smaken er som baken, ikke bare når det gjelder voks... :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rogersolmyr    3 032
rogersolmyr

Dersom du må ha Flash er valget enkelt, da må det bli Samsung, men skjermstørrelsen er faktisk ganske viktig etter min mening. Spesielt om du skal bruke den til å lese dokumenter, magasiner osv. Også til surfing på nett er det litt knotete med såpass liten skjerm som på Samsung.

En fordel med liten skjerm er jo selvsagt at den er lettere å få med seg. Samsung får plass i en jakkelomme, men det gjør neppe Ipad'en....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
wreckmaster    15
wreckmaster

Ipad er genialt, men ingen erstatter for PC / Mac! Jeg har Ipad selv og det eneste jeg savner fra tid til annen er flash som forhindrer meg i og bruke nettbanken min. Men foruten dette så er den en fullgod erstatning for laptop når du er på farta. Føler jeg får en bedre surfeopplevelse med Ipad enn med PC :) Skal en gjøre litt mer enn og skrive korte notater så er PC og foretrekke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Åssen nettbank har du da?

Jeg ahr lagt inn appen til bankene dama og jeg bruker på IPhone'n min og det fungerer gull :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
wreckmaster    15
wreckmaster

Åssen nettbank har du da?

Jeg ahr lagt inn appen til bankene dama og jeg bruker på IPhone'n min og det fungerer gull :)

Sparebank1 :) Har også app for og sjekke konto og siste bevegelser, men får ikke logget meg inn slik at jeg kan betale regninger med bank ID osv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind    32
Øivind

orka ikke lese alt, hva er bedre m denne a?

Kortversjonen: Det er ikke Apple!

En hel generasjon med nerder og utviklere gleder seg.. men for "mannen i gata" tipper jeg fremdeles iPad er det greieste valget.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig