Gremlin

Clay

Hei,

Har lest og sett at mange får en del merker etter at de har brukt clay. Hva kommer dette av?

Har også lest at dette går lett bort med maskinpolering, men hva med håndpolering?

Tenkte jeg skulle ta meg min første runde med clay til helgen. Oppskriften blir som følger.

1) Grundig vask

2) MG smooth surface clay med MG quick detailer som lube

3) MG Deep Crystal cleaner

4) MG Deep Crystal polish

5) Collinite 915 voks

Alt arbeidet utføres for hånd. Burde jeg legge på et steg mellom 4 og 5 som er MG NXT wax, alternativt MG Deep Crystal carnuba wax?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er flere ting man kan gjøre for å unngå merker etter clay, men noe blir det som regel. Bruk en skikkelig avfetting som f.eks prickbort for å fjerne mest mulig kontaminasjon fra lakken før du clayer, dette hjelper mye. Sørg også for at det er varmt der du clayer og varm clayen regelmessig i varmt vann for å holde den myk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha et varmt sted å stå med bilen når du clayer er alfa omega. Jeg har alltid fått merker hvis jeg har clayet i 15 grader eller mindre.. Over det har det som regel gått greit, avhengig av hvilken clay du bruker :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stjeler tråden litt jeg og håper på at det går greit(gi en lyd visst ikke).

Tenker å gå over gamlingen sin bil til helgen i forbindelse med salg, og bør vel claye før jeg går igang med maskinen. Ser det er meldt 5 grader fra torsdag til søndag, vil det da være noe problem å bruke clay? Vil vel få merker, men disse går vel greit vekk med roterende + megs 105? Lite lysten på å gå løs uten å claye, for denne bilen har kjørt stort sett uten noe særlig beskyttelse denne vinteren...

Har jo prickbort stående, så får vel gå nøye over med den noen runder først.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å gå over med Prickbort 2 ganger f.eks. Bare husk å ta første runde på tørr bil.

Ellers skulle det gå greit å claye i 5 grader, mèn, du vil få endel merker.

Men claymerker sitter nokså overflatisk, så det lar seg fjerne ganske lett med roterende maskin, selv med DA.

Litt værre når det kommer til håndprodukter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, jeg har ikke tilgang på maskin. Så kanskje jeg bør revurdere å clay`e? Kjipt å clay`e for så å ikke få bort merkene det lager.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke får varmet opp panelene og samtidig ha en god og oppvarmet clay så vil det bli clay-merker i lakken. Og kjører du for hånd med DC-serien så skjuler du bare de merkene som clayen lager.

Hvis det er under 15 grader så clayer jeg aldri uten å gå over med maskin etterpå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive