Gå til innhold
Arne

priser på service

Recommended Posts

Arne    88
Arne

Har som noen fått med seg at jeg er på jakt og nesten skaffet meg en Passat.

Sjekket opp bilen på merkeverksted (møller Ålesund) om prisen på bytte av register reim og det følger med den biten.Total pris på det ble 22000.-

Snakket med bileier om dette og han hadde sjekket pris i hjembyen sin på Møller og de skulle ha 9200.- for samme jobben.

Kan dette stemme at det er så sinnsyk stor prisforskjel innen samme firma i Norge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Få spesifisert hva som gjøres på servicen, noen skifter noe de andre ikke skifter osv..

Sjekket pris på "storservice" med reg.reim skift og da var det noen som samtidig skiftet vannpumpa og noen som ikke gjorde det, som igjen førte til forskjellige priser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Mener og huske at det var snakk om reg.reim,vannpumpe og noe de kalte multireim. That´s it.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
HHA    36
HHA

Jeg har nettopp hatt første service på bilen min. Priser fra 2400 til over 5000kr. Så kan tenke meg at pris på regreimbytte varierer med VELDIG mye!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Det var jo noe så hinnsides også det skulle variere.Har lyst og ringe møller Ålesund i morra og høre hva de har og si om dette bare for moroskyld.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Det varierer fort et par tusen kroner fra landsdel til landsdel, men såpass forskjell må innebære at de gjør mer omfattende arbeid.

Glad jeg har biler med registerkjede som slipper slike utgifter, og der hovedservice koster rundt 4000,- hos Bertel O. Steen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dennis    533
Dennis

Glad jeg har biler med registerkjede som slipper slike utgifter, og der hovedservice koster rundt 4000,- hos Bertel O. Steen :)

Ja enig der. De fleste bilfabrikantene har jo hatt dette lenge. Skjønner ikke hvorfor enda noen bilfabrikanter driver med det gummireim tullet, sikkert for å tjene enda mer penger på service :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
hanso    0
hanso

Grunnen til reim er vel ikke serviceintekter akkurat. Mange andre fordeler med reim framfor kjede.

Men undersøk forskjellige verksteder. Det er en jungel der ute av seriøse og useriøse aktører, uansett merksverksted eller ikke. Be om spesifiserte tilbud og sammenlign dem etter dine behov. Jeg er dessverre ikke overrasket over store prisforskjeller nei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Det som også er å huske på er at du har v6? Jeg byttet reg reim på min 2001 v6tdi i sommer, Tror de skulle ha rundt 10000,- kjøpte deler og fikk gjort det svart. Uten garanti på jobb. Det som gjorde det så dyrt er at set er v6 og de må ut med nesten hele fronten osv. Mye jobb altså.. Kanskje det også gjelder din bil?

Er også generelt dyrere deler, motor, bremser osv..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØrjanA    1 742
ØrjanA

Har som noen fått med seg at jeg er på jakt og nesten skaffet meg en Passat.

Sjekket opp bilen på merkeverksted (møller Ålesund) om prisen på bytte av register reim og det følger med den biten.Total pris på det ble 22000.-

Snakket med bileier om dette og han hadde sjekket pris i hjembyen sin på Møller og de skulle ha 9200.- for samme jobben.

Kan dette stemme at det er så sinnsyk stor prisforskjel innen samme firma i Norge?

Hvilken motor er det i Passaten du ser på. Her kan det være store forskjeller når det kommer tilpris på service om det er 4 eller 6 sylindret. Har selv hatt flere 1,9TDI som er 4 sylindra og der ligger prisene på bytte av reg.reim og vannpumpe på merkeverksted her i Oslo på mellom 7500.- og 9700.- avhengig av bil/motor. Vet det er dyrere på motorene med 6 sylindre.

Bytt uansett vannpumpa sammtidig. Om denne skjærer seg så går reg.reima sammtidig og det blir fort dyrt!

Det som også er å huske på er at du har v6? Jeg byttet reg reim på min 2001 v6tdi i sommer, Tror de skulle ha rundt 10000,- kjøpte deler og fikk gjort det svart. Uten garanti på jobb. Det som gjorde det så dyrt er at set er v6 og de må ut med nesten hele fronten osv. Mye jobb altså.. Kanskje det også gjelder din bil?

Er også generelt dyrere deler, motor, bremser osv..

På 1,9TDI må også fronten demonteres og det er mye jobb. Var med på det på Golfen jeg hadde. Måtte av med plate under motor, frontfanger/grill, hovedlykt, tanken til servooljen +++++++, men en som kan det gjorde det hele på knappe 3 timer med bytte av Olje og litt annet småtteri i samme slengen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN
Grunnen til reim er vel ikke serviceintekter akkurat. Mange andre fordeler med reim framfor kjede.

Mange fordeler med reim framfor kjede? Finnes det noen fordeler med reim framfor kjede i det hele tatt? Hvilke fordeler er det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
hanso    0
hanso

Reim er mer nøyaktig og har lettere vekt, men kortere holdbarhet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Morten83    7
Morten83

Betalte 9000kr for bytte av reg.reim og vannpumpe på Caddyen jeg hadde. Det var en 1.9 tdi pd.

Ble gjort på snapdrive.

22000kr for og bare bytte reg.reim og vannpumpe må da være feil, uansett hvilken Passat det er?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØrjanA    1 742
ØrjanA

Betalte 9000kr for bytte av reg.reim og vannpumpe på Caddyen jeg hadde. Det var en 1.9 tdi pd.

Ble gjort på snapdrive.

22000kr for og bare bytte reg.reim og vannpumpe må da være feil, uansett hvilken Passat det er?

Ikke om det er 2,5TDI V6 motoren...... ALT er dyrt på den motoren der :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
roadrune    21
roadrune

Jeg har nettopp skiftet reg. reim på min A6 2.0TDI, der fronten må av for å skifte, jeg fikk pris en rekke steder for en helt spesifisert jobb:

Skifte reg. reim, strammer og løpehjul, vannpumpe, multireim, motorolje og filter, luftfilter, kjølevann (må tappes uansett) og bremsevæske.

Audi Tyskland: 12.000,-

Audi Sverige: 17.000,-

Møller Bergen: 22.000,-

Møller Haugesund: 22.000,-

Bosch Stord: 12.000,-

Automester Stord: 12.000,-

Meca Stord gjorde jobben for 13.500,- uten noe pristilbud på forhånd, bare en munntlig avtale om at prisen ville bli omtrent den samme som de billigste, dette er ett verksted jeg kjenner og stoler på, derfor fikk de jobben.

Alle priser er rundet av og i NOK.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Reim er mer nøyaktig og har lettere vekt.

Jeg skjønner det, men de fordelene har da ingen betydning i en vanlig personbil/familiebil.

Reim er billig og lønnsomt for produsenten og et lukrativt ettermarked for forhandlere = unødvendig dyrt for bileier.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
roadrune    21
roadrune

Jeg skjønner det, men de fordelene har da ingen betydning i en vanlig personbil/familiebil.

Reim er billig og lønnsomt for produsenten og et lukrativt ettermarked for forhandlere = unødvendig dyrt for bileier.

Reim lager mindre støy= billig støydemping.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dennis    533
Dennis

Reim er mer nøyaktig og har lettere vekt, men kortere holdbarhet.

Mer nøyaktig? er mye mer sannsynlig at ei gummi reim blir slitt, og derfor fort kan slippe. At det skjer med et kjede er veldig lite sannsynlig :P Og er ikke uten grunn at Porsche, BMW, Mercedes + mange flere har kjede på alt.

VAG har det også på de litt større motorene sine. Så eneste grunnen for gummireim er at de er kjipe, og skal spare penger for kundenes regning.

Reim lager mindre støy= billig støydemping.

Har kjede på bilen min, og ikke noe bråk der. og har heller aldri hørt noe til det på andre biler med kjede.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fenwick    74
Fenwick

Ved kjøp av vanlig familiebil/personbil er det etter min mening 2 vesentlige ting man bør ha.. Kjede og automat!

Det er vesentlig for både økonomien og komforten :thumbup:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terjeo    112
Terjeo

Hvis det bråker mer med kjede, så burde du få bilen på verksted fort..

Reim er kjedelige på V-motorer da det koster veldig mye mer å bytte der enn andre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×