Mcgyver

Ny med poleringsmaskin

Har bestillt meg Dodo Juice Da maskin, og har da noen spørsmål. Skal legge Swissvax Shield på bilene mine, hva skal jeg bruke for å få bort vaskeriper f.eks. Skal jeg gå i gang med s30/s40, eller Sv cl proffesional? Holder dette? Kan jeg med noen av disse produktene ødelegge noe?

Takker for svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du fjerne noe med DA så må du nok på S30 og nedover, som S17+ og S3 Gold Edition.

Du får fjernet noe vaskeriper med S30 og grov pute.

S40 og SV CFP vil ikke gjøre annet enn å fjerne holos og gjøre lakken bling og klar for LSP.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med S30 og DA maskin. Både med grov og fin pad. Men det kommer jo MYE an på lakken din hva som skal til for å fjerne defektene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cfp korrigerer og tar vel vekk likgodt hologrammer som S40 omtrent, om ikke enda bedre,+ at det er en prevoks. Ville kun kjøpt inn cfp og en pad med middels cut. Om penger er ett tema, ville jeg gått for 2 stk orange Sholl pads.En til bruk av S17 og en til cfp :)

Dette er bare sånn jeg ville ha gjort det.Sier ikke at jeg vet best ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakken på mine biler er ikke gal, men noe vaskeriper finnes jo. Går vel sikkert for cfp, og prøver dette. Mener jeg så noe om at dette korrigerte litt og. Men dette er det bare å kjøre i vei med? Jeg kan ikke "brenne" lakken osv her?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Temmelig ufarlig med DA generelt sett, da en DA maskin "etterligner" håndbevegelser.

Så kan trygt si tut å kjør med CFP :)

Lykke til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal godt gjøres å brenne lakken med en DA maskin ja, men vær likevel forsiktig med press over kanter osv da det skal VELDIG lite til før du er igjennom lakken der :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar.

Da skal cfp bestilles, samt noen medium pads :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal være forsiktig med å anbefale noe på grunnlag av min erfaring, som ikke strekker seg mer enn til et tosifret antall timer. Men min erfaringe er at man med sikkerhet kan prøve så grovt som S3Gold på DA maskin uten store farer. Lurt med et finere steg etterpå selvfølgelig.

Kjører du BMW er det også mulig du har hard lakk også.

Lykke til! En ny verden åpner seg!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive