kabbern

nybegynner:)

Heisann!

Da var det nok en fersking som trengte noen gode råd og tips fra dere. Har akkurat brukt en uke på å lese om div ting angående bilpleie både her og på andre forum rundtom. Jeg har aldri drevet noe mye med polering av bil og aldri maskinpolert. Derfor lurer jeg på en del ting som jeg allerede har lest,men som jeg synes var litt forvirrende.

Bilen min er en 1991 Sierra cosworth svart metallic. Denne har diverse "swirls" og noen få "RDS".......Jeg har kjøpt inn noen produkter fra Autogeek blant annet en Polermaskin som de anbefalte som heter Flex XC 3401 VRG med 6,5" plate. har også kjøpt wolfgang paintwork polish enhancer og deep gloss paint sealent og en hel haug med cobra mikrofiber.

Det jeg lurer på er følgende:

-hvilke andre midler burde jeg kjøpe(tenkte å bruke scandicshine,virker som folk med veldig god peil)

-hvilke produkter skal jeg bruke vis det ikke er Meguiar's og hvilken rekkefølge skal de legges?

-fremgangsmåte med maskinpoleringen(lest mange guider, ser at man skal legge det på en spesiell måte så det ser "vann aktig ut", skal jeg da tørke av polishen med mikrofiber da og legge på wax?

-generelle tips og triks mottas med et STORT takk:D

Ha en ellers strålende kveld/natt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

velkommen hit..

Sort metallic 1991 kan nok være greit å ta en strekk på om ikke alle eiere har vært flinke til å holde den i orden vil tro det blir en wow opplevelsed det derå over til spørsmåla..

1. Det kommer ann på hvor ille lakken din er mht hva du trenger, Menzerna 106ff er en jeg alltid har syntes gjør en over snittet god jobb på det meste av skavanker på bilen, tar nok noe tid med den på det værste men den kan brukes med alt fra ull pad (sammen med roterende) til finishing pad. Den er litt fet så det lønner seg å gå over bilen med feks Menzerna top inspection etter på for å fjerne mest mulig av oljer, men den har en god lang jobbetid.

2. se nr 1

3. Om du tenker på arbeidstiden med polishen skal den brytes ned til den blir "klar/flasher" da er det bare å tørke av og innspisere jobben, og ser du fortsatt noen riper må du over en gang til med samme kombo eller bytte pad/produkt etc for å få mere cut..

4. Generelle tips er så mangt, men et tips som ofte er ok er å prøve seg frem på et testpanel, gammelt panser ol noen ganger før du tar bilene din, samt å alltid teste den minst aggresive kombinasjon (pad/produkt) først når du er over på bil generelt.

wolfgang paintwork polish enhancer og deep gloss paint sealent tror jeg også er en kanon kombo, enhancheren er en rens med bittelitt filler i seg, samt at den er en bra heft mht sealent etterpå, i og med at du har sort metallic er en sealer som wolfgang bra om du ønsker at metallicen skal komme godt fram, er du mere glad i mindre metallic kan du fortsatt benytte de to fra Wolfgang, men gjerne legge en voks fra feks Swissvax over da den ofte demper metallicen litt...

hadde vært morro å sett bilder av bilen din etter denne kombon....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg Endelig fått produkta mine, tenkte jeg skulle gå over hele bilen i morgen. Lurte derfor på hva jeg burde bruke og i hvilken rekkefølge

Alt med flexmaskin DA

-Meguiar's 83

-Meguiar's 80

-MEN 106FA

-MEN 85RD

-MEN POS 34AQ

-Wolfgang paintwork polish enhance

- Wolfgang deep gloss seal

- har alle Pads fra lake country

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars

-Meguiar's 83 medium pad

-Meguiar's 80 soft pad

riktig, men du kan dra MG83 LSP klar, men det må du se etter du har jobbet med den og hvilken lakk du har

Menzerna

-MEN POS 34AQ først ull eller cut pad

-MEN 106FA cut 2,5 gloss 5 (gjelder dog 106FF) eller medium el soft pad

-MEN 85RD cut 1,5 og gloss 5 medium eller soft pad

trenger ikke begge to av disse vil jeg tro, men har bomma på noen av de nr til menzerna, så korriger meg gjerne på den en eller annen

-Wolfgang paintwork polish enhance for hånd

-Wolfgang deep gloss seal for hånd

- har alle Pads fra lake country

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"-MEN 106FA cut 2,5 gloss 5 (gjelder dog 106FF) eller medium el soft pad

-MEN 85RD cut 1,5 og gloss 5 medium eller soft pad"

Hva mener du når du skriver gloss 5? mener du jeg skal bruke det eller at det inneholder gloss ?samme med cut 2,5

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Menzerna har en tabell som angir hvor mye cut og gloss hvert produkt har, jo lavere cut jo mindre aggresiv er den, 0 er lavest (uten cut) og 5 er mest cut.

samme gjelder gloss, gloss 5 vil si LSP klar, gloss 2 feks vil si at du trenger å gå over den med noe etterpå da den ikke gjør lakken din blank nok. feks POS34A har cut 5 og gloss 1.5 dvs at den cutter mye men gjør det ikke "blankt"..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive