MortenH

beste "produkter" til saab 04 lakk?

Hei.

Lurer litt på hvilke produkter som egner seg best til saab's lakk da eg leser her inne at den kan være noe vrien å få perfekt.

leste litt på en SS tråd av Knutis som prøvde seg litt frem til denne konklusjonen: Først Gul (cutting) LC CCS pad på SIP DA, så hvit (finishing) LC CCS pad på PO85RD DA.

Dette forteller meg lite, men noen som har prøvd å shine en saab og har bra løsninger? Eg må uansett handle inn noe nytt til bilpleiekassen min.

Bilen min er ein 2004mod saab 9-3, som har farge deep blue og ser ganske bra ut i lakken.

Eneste den er blitt polert med før er meguiars 3steg polish og selfølgelig med clay.

Morten

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok store forskjeller fra saab til saab. Jeg har tatt polert 2 saaber, en svart 2004 mod 9-5 og en grå 2002 mod. Begge disse hadde helt herlig lakk å jobbe med. Null hologram problemer eller annet. Mens andre bare har hatt problemer med saab, så man vet aldri. Man må nesten bare prøve. Er du heldig er det null problem.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LC = lake country, men andre pads med tilsvarende grovhet gjør også jobben.

Sip = Menzerna super intensive polish, relativt grov men avslutter fint. Kan sammenlignes med Scholl s17 på mange måter.

Po85rd = En veldig fin polish fra Menzerna, for å gi mer glans og fjerne antydninger til kjørespor. Kan sammenlignes med Scholl s40.

DA-maskin var et must på den svarte 04'en jeg tok, veldig myk/klebrig lakk å jobbe på. Noe lettere den sølvgrå 09'en.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

LC = lake country, men andre pads med tilsvarende grovhet gjør også jobben.

Sip = Menzerna super intensive polish, relativt grov men avslutter fint. Kan sammenlignes med Scholl s17 på mange måter.

Po85rd = En veldig fin polish fra Menzerna, for å gi mer glans og fjerne antydninger til kjørespor. Kan sammenlignes med Scholl s40.

DA-maskin var et must på den svarte 04'en jeg tok, veldig myk/klebrig lakk å jobbe på. Noe lettere den sølvgrå 09'en.

Takk takk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive