j-j-jimmy

Voksing av høyttalere

Har et par høyttalere i high gloss black, altså pianolakk, og tenkte å vokse disse.

For sikkerhets skyld sendte jeg en mail til produsenten for å forsikre meg om at lakken på høyttalerene tålte det..

Må nesten dele med dere det litt morsomme svaret jeg fikk :D :

Hei, Har sjekket opp carnabuvoks, og min magefølelse sier at denne ikke bør brukes på en høyttaler. Voksen er ekstremt hard, og er i utgangspunktet ment for flater hvor det er mye friksjon/slitasje. Jeg tror det er en reell sjanse for at lakken på en CM9 kan bli skadet under påføringen, og da er jo hele poenger med voksen borte. For behandling av gloss black / high gloss black kabinetter anbefaler vi å bruke voks som er tyntflytende og lett å påføre.

Jeg tolker dette som at det er helt OK - og at vedkommende ikke er medlem her! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Artige høytalere da :)

Sikler på slike selv, og jeg hadde vokset de med SV Concorso :lol:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antistatisk QD da.. burde jo være gull for sort pianolakk. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor mener du at dette er så dumt svar?? Ren carnubavoks er faktisk drithard hvis du ikke viste det, ref flat earth fra Dodo feks. Høyttalerne dine blir jo ikke akkurat utsatt for den samme slitasjen som en bil blir så hvorfor ikke bare legge en enkel, tynn voks hvis du absolutt mener at det trengs? Pianolakk på høyttalere er faktisk en del mykere enn bilakk..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok ikke akkurat selgeren visste hva det egentlig er snakk om her. Han gjorde litt research og fant ut at carnauba er hardt. Det betyr jo ikke at en voks som inneholder carnauba nødvendigvis er så hard. En vanlig voks er jo ikke i stand til å skade en overflate under påføring. Man prøver jo ikke å gni på ren carnauba voks heller :P

Jeg har vokset flere høyttalere og annet med svart pianolakk i allefall. Polert dem har jeg også :) Om voksen er paste voks eller tyntflytende gjør nok absolutt ingen forskjell så lenge du ikke legger den på med stålull. Tror du burde ta med en boks med vanlig paste carnauba basert voks og vise fyren :)

Endret av mighty82
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AndreasLie, jeg føler vel at mighty82 oppsummerte det greit her ;) Og om det trengs?! Det er lakk, og står i stua.. såklart det trengs!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg brukte swissvax på tv stativet, null problem ;) og ja, det er i pianolakk

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive