Mats

Strippe teflon behandling

Hola amigos!

Har gått til innkjøp av ny (bruktbil), en lekker 08 modell S80. Får den i neste uke og planen er litt detailing i nærmeste fremtid. Bilen er selvfølgelig teflonbehandlet som er "kjempe bra" :rolleyes:

Så det jeg egentlig lurte på var beste måte og strippe den forseglingen på? Surfex? Tardis? Grime Reaper? Eller noe annet? Kjekt om noen hadde noe erfaringer rundt det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken "teflon behandling" er det snakk om da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja til alle sammen - surfexhd i 1:5 blanding burde strippe bilen for det meste - tardis kjenner jeg ikke blandingsforhold på. Med clay etter avfetting og grundig vask så er forrige LSP borte vekk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja til alle sammen - surfexhd i 1:5 blanding burde strippe bilen for det meste - tardis kjenner jeg ikke blandingsforhold på. Med clay etter avfetting og grundig vask så er forrige LSP borte vekk.

Tardis er en kraftig kaldavfetting og brukes ren.

Er ikke sikkert "teflonbehandlingen" er fullstendig borte selv om den er fjernet fra overflaten. Kan være kinkig å få fjernet ALT. Spesielt om det er nyere "nano"-saker. Syrevask vil kanskje ta noe mer, men skal en være sikker på å ha fjernet alt, en vel en runde med maskinpolering nærliggende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er enig med Madskh her. Teflon, Ditec osv må det somregel en maskin i nærheten av lakken for å fjerne..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville nok gått for maskin jeg også.....

Tror ikke jeg hadde turt "dynke" bilen i tardis etter å ha lest HMS bladet på den...

Brukes på små områder hvor det er "problemområder" Da en i værste fall risikerer å miste både ting som er limt fast, tectyl osv.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, #21 sitter nå bedre enn Ditec eller noen annen "2-komponent lakkbehandling" jeg har vært borti ihvertfall. Og #21 er buh-bye etter Surfex 1:5 + claying (og etter clay kjører man jo alltid maskin pga eventuelle claymerker :) ). Men de ditec-biler jeg har vært borti så har det kun vært sheeting igjen etterpå pga helt ren overflate (ikke at det var så mye igjen avLSP fra før - ditec'n var jo tross alt mellom 3 og 9 måneder gammel).

Så surfex + vask + clay + maskin, da er du sikker

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det Surfex, vask og clay etterfulgt av korrigering ja :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive