Gå til innhold
kjimmern

bytte turbo audi a6.

Recommended Posts

kjimmern    34
kjimmern

Hei. driver å skrur litt på bilen min audi a6 1,8t, for å bytte turboen min. er nesten umulig å komme til ovenfra for å få ut noen skruer, så må vel bruke jekk. selvom bukk hadde vært mye enklere. <_< noen som har noen greie tips å komme med slik at jobben blir litt greiere :), alt er av interesse :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hirobofly    49
Hirobofly

Kjenner ikke bilen godt, men tipper at turbo'n sitter bak motoren/inn mot torpediveggen?

Ville nok fjerna plastikkplatene under bilen og ta av hjulet og ta ut innerskjerm (hvis turbo ligger imot torpedovegg). Burde kunne komme til da, men sikkert trangt.

Lykke til. B)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
kjimmern    34
kjimmern

Kjenner ikke bilen godt, men tipper at turbo'n sitter bak motoren/inn mot torpediveggen?

Ville nok fjerna plastikkplatene under bilen og ta av hjulet og ta ut innerskjerm (hvis turbo ligger imot torpedovegg). Burde kunne komme til da, men sikkert trangt.

Lykke til. B)

den sitter på siden, men der den er festet til sitter så idiotisk til, skal prøve å få gjort det imorgen el på torsdag, får håpe det blir litt mildere når man låner en garasje det ikke er satt opp carport enda <_<

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
roadrune    21
roadrune

Kjenner ikke bilen godt, men tipper at turbo'n sitter bak motoren/inn mot torpediveggen?

Ville nok fjerna plastikkplatene under bilen og ta av hjulet og ta ut innerskjerm (hvis turbo ligger imot torpedovegg). Burde kunne komme til da, men sikkert trangt.

Lykke til. B)

Langsmontert motor på A6 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
kjimmern    34
kjimmern

Er det en AEB motor det er snakk om her eller? :)

regner med det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Burny    1
Burny

Ikke noe problem og skifte den uten og heise bilen..

Ta ut luftfilterboks, løsne vakumslanger, IC slange og eksos (downpipe), så er det bare og løsne skruene på turboen som sitter i manifolden, er vel 4stk.. Er litt trangt, men iallefall ikke noe lettere fra undersiden :) Husk og kjøre opp oljetrykk før første oppstart ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
kjimmern    34
kjimmern

Ikke noe problem og skifte den uten og heise bilen..

Ta ut luftfilterboks, løsne vakumslanger, IC slange og eksos (downpipe), så er det bare og løsne skruene på turboen som sitter i manifolden, er vel 4stk.. Er litt trangt, men iallefall ikke noe lettere fra undersiden :) Husk og kjøre opp oljetrykk før første oppstart ;)

ok, :) glemte helt igår at det er kjøling på turboen, så når vi skrudde ut den koblingen kom det litt kjøleveske :P hehe

har tatt ut luftfilterboks, men ikke eksos, tenkte vi skulle prøve å unngå det :) men den siste skruen som sitter nederst er et hælvete å få ut så vi har kuttet av en 17mm sånn at det går an å skru ut den siste skruen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
kjimmern    34
kjimmern

Hva er det som er galt med den gamle turboen? Jeg har vært borti tett oljetilførsel-rør til turbo på en slik motor... Anbefaler at du blåser igjennom oljetilførsel-røret for å sjekke dette før du starter opp med den nye turboen!

det er biter fra turboen som har havnet i eksosen, har nytt oljerør på vei i posten :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×