Christoffer

Lasteholdere til skiboks

Hei, er på jakt etter lasteholdere til bilen min A4 stasjonsvogn 2007 med rails. Jeg er ute etter noe som er så lav som mulig og enkle å ta av og på (skal lage oppheng i taket) da jeg ikke har planer om å kjøre med den på unødvendig. Boksen som skal på er en Skiguard 850.

Er det noen som har erfaring med forskjellige lasteholdere?

mvh Christoffer

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Calix.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NAF selger et sett kalt Whispbar som bygger utrolig lite. Ligger egentlig mellom railsene, ikke oppå som f.eks Thule.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

Ser bilxtra har calix(?), så da blir det en tur der og en tur til NAF butikken i morgen.

Endret av Christoffer
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller har også Whispbar. Vet ikke prisen til A4, men til passat mener jeg det er 2600. Er du medlem i VW audi-klubben så har du vel noen prosenter også. Meget lekre "bøyler"!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Whispbar blir nok for lavt til A4 når du skal ha boks på taket.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer jo litt ann på boksen også da, hvordan den er festet til stativet. Skiguard lager en boks med utsparing for antenner bak på taket dersom det er et problem.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boksen kommer til å bli liggende direkte på taket. lakk mot lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig, jeg kjenner ikke boksen eller biltypen. Dette er jo uansett noe man kan forsøke å kontrollmåle. Jeg vil tro boksprodusenten også sitter på konkrete erfaringer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har montert endel bokser oppgjennom de 7 årene jeg jobbet i bilrekvisitaforretninger, så nei, det blir for lavt.

Skiguard 850 bygger såpass lavt fra før, og da med ett så lavt sett som Whispbar så vil den ligge direkte på bilen.

På Passaten har jeg Calix sitt system og da er det 1 cm mellomrom mellom tak og boks på det høyeste. Og A4 B7 er ikke veldig ulik Passaten i bue på tak og høyde på rails.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva vil du anbefale til BMW E61 da? Har antenne bak på taket som krever en del plass. Foretrekker bokser med sidelasting og da er vel både Skiguard og Packline eliminert?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det endte opp med noen Thule bøyler, der bøyen ligger akkurat over railsen. Tror de het 420/450. Så litt på Whispbar og målte litt og de hadde blitt litt verre å ta av og på tror jeg, da boksen akkurat går mellom railsene og lokkene der går innover på bøylen.

Boksen som jeg har bygger noen cm under bøylen så tror ikke det blir den største åpningen for å si det sånn.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva vil du anbefale til BMW E61 da? Har antenne bak på taket som krever en del plass. Foretrekker bokser med sidelasting og da er vel både Skiguard og Packline eliminert?

Ikke noe problem å laste inn fra siden på disse boksene heller, jeg har en Packline FX og det har aldri vært noe stress..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem å laste inn fra siden nei, de holderene som holder topp av boksen er plassert så langt framme at de ikke kommer i veien når du laster inn uansett.

Kjøpte også en sånn trapp som kan stå på hjulet, slik at det ikke blir nødvendig å lene seg over bilen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive