truhaa

Produkt kreds spørsmål..

Hvor mange kreds poeng må produktet ha for å blir anbefalt/godkjent   27 medlemmer har stemt

1. 1. Antall kreds

• 10
      1
    • 20
      0
    • 30
      4
    • 50
      14
    • 100
      6
    • 150
      1
    • 200
      1
    • over 200
      0

Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Vi er en stor gjeng etterhvert her inne, og vi bruker jo alle mye forskjellig. Det kunne vært en ide å ha en egen produktportofølje der medlemmer legger inn sine anbefalte produkter så kan vi andre stemme/gi kred til de produktene som vi samtykker i at er knallbra, og bra nok til å få et "godkjent" stempel fra DCN. Produkt loggen her er fjernet for en stund siden, og det er nok enkelere å ha det her inne på forumet under en tråd istedet

Om det kommer en produkt kred knapp her, hvor mange kreds bør et produkt ha før det blir DCN godkjent?

20-30-50-100?

Er jo litt mht mengden medlemmer her inne også, men generelt bør vel et godkjent produkt ha "en del" kreds for at det skal være en verdi for oss.

Er det noen som kan lage en "DCN godkjent" og "anbefalt av DCN.no" logo her, type sirkel feks med tekst i?

Er det et stort problem om den vanlige kredsknappen brukes til dette?

Dette er ment som en hjelp for oss medlemmer og at forhandlere kan bruke godjent logo på de produktene som vi godkjenner eller anbefaler her inne.

Dette er også i tankene at forhandlere som skal kunne ha mulighet til å bruke "godkjent" eller "anbefalt" må betale noen kroner for å bruke dette, eller, at de må donere bort det eller de produktene som ender opp som godkjent eller anbefalt til DCN til som premier i konkisser her inne, før de kan bruke Godkjent eller anbefalt logo på sine nettsider sammen med produktet. Da kan de selv velge hvor mye verdi de mener det har på gitte produkt, og kan selv styre noe kostnadene på det, og selv bestemme verdien av at produktet er DCN godkjent/anbefalt

Tanker?

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner den ikke igjen nå, men mener det var en lignende sak her på forumet hvor folk la inn erfaringer og stjerner på et produkt. Blir noe lignende av det, da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

post-141-0-50914700-1294852122_thumb.jpg

Sånn?

Jeg mener at det burde opp på mer enn 50 fornøyde, selvom vi er 2200 medlemmer her nå så er vi jo ikke mer en ca 150-200 aktive brukere?

Ulempen med dette opplegget er at jeg blir nødt til å handle mer nå da :(

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer 50 selv. Dessuten bør det ikke være mulig å gi kred til et produkt før man har f.eks minimum 20 innlegg her inne, eller fått over 20 kred selv - eller vært medlem i en viss tid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer 50 selv. Dessuten bør det ikke være mulig å gi kred til et produkt før man har f.eks minimum 20 innlegg her inne, eller fått over 20 kred selv - eller vært medlem i en viss tid.

Synes vi burde gått for 100 innlegg da det skiller ut de som bare er så vidt innom her, synes ikke personlig cred har noe med produktet og gjøre da det går litt mer på hva du poster etc. Enig ang medlems tid eventuelt.

La denne henge høyt, ikke like "løst" som vanlig cred for å putte ord på d.

Stemmer for 200 stemmer for produktet da det sier sitt. Testet av 200 detailere det sier seg selv kvalitet som proffene går for. :D

Bernhard: Bytt farge på logon se om den blir bedre.

Endret av Reodor
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dette var en god ide, men det å bruke antall poster for å gi cred kan være vanskelig å få til vil jeg tro.. 100 poster = lov til å trykke på en knapp. Men dette må Dennis svare på da han er den o`store forum data nerden.. :P

Hva med at bare VIP medlemmer kan trykke, og hva med en - (minus) kred knapp hvis en annen ikke liker produktet.

Hvis man skal ha med negative creds er vel kanskje 200 litt mye, så da må man ned justere noe. Skal Cred bare gå til et max antall eller skal det kunne gå an at et produkt kan oppnå 500 creds for eksempel?

Hvem skal legge inn produktene? Alle? Hva når posten blir 10 sider lang og det blir dobbelt postet produkter?

Kunne kanskje lage tråden slik:

Forum

- DNC anbefalte produkter

---CG Green Clean

------ Kommentarer

---Svisswax Pneu

------Kommentarer

---Dojo Juice Red Mist

------Kommentarer

Da vil det være enkelt å holde oversikt kanskje med de fleste produktene som blir lagt inn. Og det vil være mulig å legge inn kommentarer med hvilke egenskaper man liker ved produktet noe som kanskje har en mer verdi enn bare + Cred.

Bare litt av hva jeg kom på i farten default_blink.png

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde tatt vip medlemer da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle kan jo lage en profil her og trykke på cred-knapper i øst og vest, uten at det betyr at de har nevneverdig kompetanse eller erfaring med produktene. Dette er jo egentlig selve basisproblemet med internet egentlig. Hvem som helst kan jo når som helst skrive hva som helst. Selv om det står på internet så er det ikke nødvendigvis sant. Hvordan verifiserer man informasjonen slik at den blir troverdig?

Jeg tror det må lages et system for cred på dette som gjør dette mindre tilfeldig, dersom intensjonen er å lage dette til noe som henger litt høyt.

Hvordan skal det gjøres? Skal noen få utvalgte fra den harde kjerne få tillatelse til å anbefale? Mange av dem har jo ganske tette bånd mot noen av leverandørene og er jo sånnsett partiske. Hvor mange her har egentlig mye erfaring og vil være troverdig? Tror egentlig du kan telle de som virkelig kan dette faget på noen få hender. Jeg er ikke blant dem for å si det sånn.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tanke på hvor mange kred et produkt må ha for å

DCN-stempel - bare sjekk S&S-delen og tell unike brukere som har laget tråder der. Da er 50 et passende antall - ellers vil ihvertfall ikke jeg vektlegge en "DCN-liste" spesielt mye hvis kred-kravet blir satt lavere. Og 100 er knapt nok oppnåelig i så måte.

Jeg synes også at det bør stilles krav til de som skal ha tilgang til å gi produkt-kred - om det er profil-kred, antall poster (minus åff-topic) eller forum-tid vet jeg ikke. VIP kan hvem som helst bli

mht integritet på detailere her inne så tror jeg det skal gå bra - folk

er såpass voksne her inne at leverandør-junkies nok blir avslørt og pælmet ut fra slike muligheter

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemte 50 selv, og synes det høres lurest ut med at det kun er VIP-medlemmer som kan anbefale/godkjenne produkter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tanke på hvor mange kred et produkt må ha for å

DCN-stempel - bare sjekk S&S-delen og tell unike brukere som har laget tråder der. Da er 50 et passende antall - ellers vil ihvertfall ikke jeg vektlegge en "DCN-liste" spesielt mye hvis kred-kravet blir satt lavere. Og 100 er knapt nok oppnåelig i så måte.

Jeg synes også at det bør stilles krav til de som skal ha tilgang til å gi produkt-kred - om det er profil-kred, antall poster (minus åff-topic) eller forum-tid vet jeg ikke. VIP kan hvem som helst bli

mht integritet på detailere her inne så tror jeg det skal gå bra - folk

er såpass voksne her inne at leverandør-junkies nok blir avslørt og pælmet ut fra slike muligheter

Hva med og forandre litt på rutinene når det gjelder det å bli vip eks etter 50-100 innlegg.

Som odd skriver kan hvem som helst skrive og gi cred noe som byr på problemer under litt mere seriøse avstemninger lik denne.

Ser at 200 kan være høyt men samtidig ikke ha et tall som blir for enkelt og nå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket litt med Dennis vedr dette nå, dette samt svarene her gjør nok at det er litt mer komplisert en det jeg først trodde/tenkte.

Det at det er 50 "poeng" minst er nok greit, men kred løsningen faller uansett bort...

Et alternativ er å settes opp en gruppe her som kan ta på seg jobben, det kan jo være en hjelpende faktor ved tester eller spørsmål. Om det er en synlig gruppe eller en hemmelig gruppe kan vel også diskuteres?

Hvordan gjør feks lyd og bilde det mht tester og best i test etc?

Test som Halvard/adjos her tok mht felgrens er jo en vei å gå, men det er utrolig tidkrevende, samt at det er mange faktorer som slår inn mht holdbarhet, renseffekt osv. Samt at det da er 1 mann som finner konklusjonen på produktet. Det er vel like mange meninger om produkter som det er produkter, så for mange meninger kan være vrient det også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tanken med at man selv må ha et visst antall creds før man kan stemme vil vel bidra til å gjøre det hele mer troverdig? De fleste creds her blir mottatt i SS-delen, og da gjerne etter at man har laget en SS-tråd. Det er min oppfattning. Legger man det til grunn vil jeg tro at 50 creds på et produkt er nok

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med og ha eks antall cred selv før man kan evaluere et produkt er jo også problematisk, mange som får cred for eks en god og informativ tråd m bilder osv men det legger ikke til grunn produktet etter slik jeg ser det, om mann har polert 1000 biler kan man jo ha brukt samme produkt på alle og oppnå cred for at folk synes bil bilder ser konge bra ut. Derfor mener jeg det bør vere et tall som er litt høyere en 30-50. Ja det er litt vanskelig skal være d. :D

Stemmer for at det blir valgt anonyme testere, så for de stå for en dom. B)

Så fremt dette er ment som en stjerne i margen hos leverandører bør det ikke bli for lett å få den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ALLE aktive her inne gir Truls sin post en Creed, så finner vi fort ut hva som er mulig å oppnå og ikke. Og for de av dere som ikke vet hva Truls kaller seg ... :P

Endret av HHA
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

he he, nei ikke gjør det.... Som Dennis også sa, så mister kred mye funksjon om den brukes til produktvalg, så det må komme en annen type løsning her vedr dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å bruke vote`n i en eller annen form? Da ser man også hvem som har stemt hva.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det skulle sjekkes det også...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive