AutoPetter

lakkrens på titansilver lakk

Jeg har en 2003 mod BMW med Titansilver lakk og lurer på hvilken lakkrens som gir best resultat? Jeg har tidligere brukt Autoglym paint renovator fra bodyshop serien og deretter AG SRP, AG Liquid Hardwax og AG HD Wax. Er ikke så veldig fornøyd med AG sin lakkrens men alt annet fra AG syntes jeg fungerer bra. Hvilken lakkrens vil dere anbefale? Gjerne noen med slipemidler da jeg har noen swirls og riper her og der.

Endret av AutoPetter
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vil i praksis ikke få bort riper med håndprodukter. Kun noen få typer håndprodukter som inneholder slipemidler, f.eks Meguiars ScratchX 2.0. Jeg har prøvd ScratchX på hard BMW-lakk og jeg kunne like godt stilt meg opp og pisset på lakken. Tilnærmet null effekt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo prøve f.eks Ultimate Compound.

Men det er begrenset hvor mye en får korrigert for hånd, og der er begrenset hvor pent resultatet blir.

Men f.eks med en DA maskin og UC kan du komme et godt stykke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vil i praksis ikke få bort riper med håndprodukter. Kun noen få typer håndprodukter som inneholder slipemidler, f.eks Meguiars ScratchX 2.0. Jeg har prøvd ScratchX på hard BMW-lakk og jeg kunne like godt stilt meg opp og pisset på lakken. Tilnærmet null effekt.

Jeg tenkte på en lakkrens til bruk med DA maskin. Jeg har en liten flaske med Meguiars Ultimate Compund men er usikker på hvilke puter jeg bør bruke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt den sammen med Meguiars sin begunderrøde cutting pad.

Det tok iallefall "greit" på en svart Volvo.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Titansilber er ganske hard, så det er begrensa hvor mye du får korrigert med UC og DA også.

Hvilke puter har du å velge mellom da ? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Titansilber er ganske hard, så det er begrensa hvor mye du får korrigert med UC og DA også.

Hvilke puter har du å velge mellom da ? :)

Har brukt noen gule puter fra sonax. Feste på maskinen min har en størrelse på 140mm

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tut og kjør med UC og gule sonax. Kan ikke skade på DA. Etterpå klasker du på nxt techwax 2.0 eller en annen sealer som f.eks Meguiars #21. Blir fin-fint på den fargen.

edit: men særlig korrigering tror jeg ikke du skal håpe på - titan-sølv er ganske hard. Tar nok en del swirls, men lite/ingenting av RDS.

Endret av Essiek
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle svar og kommer til å kjøre Meguiars Ultra Cut Compound med Sonax puter. Dette blir gjort til vårpussen så da kommer jeg nok også til å legge ut en worklog.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker DA maskinen til Meguiars og gul pute med Ultimate Compound. Er lakken helt jæ*** har jeg kjørt noen pass med den røde først.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker DA maskinen til Meguiars og gul pute med Ultimate Compound. Er lakken helt jæ*** har jeg kjørt noen pass med den røde først.

Ok. Da tror jeg jeg kjøper en rød pute. Får man kjøpt disse i 140mm? isåfall hvor? den jæveligste plassen er nok bakluka mi. Er en god del riper og swirls der ja

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Da tror jeg jeg kjøper en rød pute. Får man kjøpt disse i 140mm? isåfall hvor? den jæveligste plassen er nok bakluka mi. Er en god del riper og swirls der ja

Hadde en 2000 mod BMW med Titansilber. Lakken er steinhard. Fikk fjernet mye med Menzerna Power Gloss og rød MG pute. Har hvertfall god erfaring med det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive