truhaa

Noe fornuftig fra Moss..

Vel som sikkert en del har fått med seg var altså jeg en tur i Moss og traff på en liten gjeng fra DCN der, men det var ikke bare slarving vi/jeg drev med der nede..

pnkt 1. Hovedmålet med turen var en rensemaskin fra Foma (kommer med en review av den)

pnkt 2. Sjekke hva Torshov Bilrekvisita har av bilpleie saker som det er verdt en ekstra titt på

Så, Foma i bilen og litt ekstra utstyr i posen, noe jeg tror "en" hadde det uhyre morro med at jeg fikk henda mine på, og når dere ser posen, skjønner dere at dere tar med en bag når dere skal handle på Torshov, for "I" posen er det faktisk ikke så ille saker, i allefall mht å kjenne på og studere, har ikke hatt de i vann enda, men det blir sjekket antageligvis i løpet av noen dager, men som sagt...ikke ille inntrykk av de der og da.

Litt kjapp info:

Torshov har Turtle wax, Armor All, Autoglym og Glare i bilpleie sortimanget sitt, samt et utvalg av Foma vaskere og støvsugere. ellers bilutstyr som ikke er noe poeng å dra opp her inne... men, MEN, de bør få dratt inn feks Meguiars der for å ha et komplettt utvalg for de aller fleste av oss, av overnevnte merker er vel Autoglym et merke som mange kjenner og som gir et bra resultat også, TWs siste produkter er sikkert ok de også, men jeg tar uansett ikke opp igjen den tråden, Glare har fått noe pepper her på DCN, men vi lar det ligge (søk om du vil) ;) Kan vel kalle det et generelt bra utvalg, desverre mangler det som "entusiasten" ser etter, men jeg tror det kan være vanskelig å ha mye av det selv om vi her på forumet nikker annerkjennende til Duragloss, Menzerna, chemical Guys etc må vi vel innse at det er type Gresk for de fleste "der ute" selv om det virker som om det kommer seg betraktlig ang bilpleienivået her i dette landet.....heldigvis

Så her er min fangst, stort sett Torshovs egene merker...

IMG_0800.jpg

Claybaren er faktisk fra Glare, så den ser jeg faktisk frem til å teste, så får en se om den skuffer eller gleder meg.. men ser ikke ille ut (liten, søt og rosa)

Her kommer forklaring/pris under bildene....

IMG_0801.jpg

Mikrofiber pad Kr 39,-

ikke ille denne her, funker bra å dra over ineriøret med denne, står også at den kan brukes utvendig også, emn det sjekker ikke jeg, holder den til dashen og inni bilen.

IMG_0802.jpg

Mikrofiber wash glove Kr 69,-

nja, bløt og god denne her men noe eksteriør vasker er det ikke etter min mening, men samme som den over funker den bra inni bilen, eller til felger ol, ikke pga at den er stiv/hard etc, men den blir for tett og flat til å bruke på lakken på bilen mener jeg, men smak og behag, Uansett er det en prima hanske å vaske over dørpaneler og interiør med

IMG_0803.jpg

Mikrofiber wash mitt Kr 69,-

Denne kjennes ut som en bra hanske, noe tynnere en en dyrere sak, men bra nok å vaske bilen med da den er bløt og god å kjenne på, ikke noe problem å ta min egen bil med denne, den er en "skikkelig" washmitt der møkka har steder å gå under vask

IMG_0805.jpg

Glare Clay Kr 129,-

billig ja, men denne sier jeg ikke noe om før jeg har testet den, da en ikke kan kjenne mellom plasten om den funker.. ;)

Virker som om det er jevnt over bra saker dette fra Torshov, men garantert avhengig av hva du er vandt til fra før. det når ikke opp mot ullmitt fra Mothers eller washpudel fra swissvax, emn så koster de også over dobbelt så mye også, så en får nok stort sett som man betaler, men ikke noe dårlige alternativer, samt at det viser at bilen kan shines uten at det trenger å koste 1000n vis av kr å få seg noe som er langt over svamt og zalo..

så Rosinen i pølsa....he he

"blankest i gata" ja vel, men her satses det "blankest i landet" så niiiiice try bud...... ;)

IMG_0807.jpg

Vel, skal ikke disse noen her jeg før jeg har testet alt de har, og det har jeg ikke, så husk også at det ikke bare er produktene som bestemmer men også hvordan jobben gjøres (selv om produktene bestemmer mye om hvor mye jobb det er da)

Smak og behag

emd = med og enm + men (gidder ikke rette de lenger)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ser bra ut mye av det nye.. Men du glemte å vise frem den gode gamle Turtle Wax pasta'n du kjøpte? Som du sa at var hemmeligheten din for så blank bil....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den shmitt'en ligna mistenkelig på de jeg plukka opp fra Europris heromdagen til halve prisen, er det same shit/different wrapping?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke helt like, Torshov sin er litt bedre etter min mening. Men skal du ha mitts til kanaler, hjulbuer, felger osv, så er europris best etter min mening :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Obs Bygg har også til 69,- tror jeg..

Var også innom en Torshov her om dagen, og selv Turtle Wax har begynt å produsere masse Microfiber-produkter..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok Turtle Wax og Autoglym må begynne å produsere litt mer "nymotens" for å holde følge ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den shmitt'en ligna mistenkelig på de jeg plukka opp fra Europris heromdagen til halve prisen, er det same shit/different wrapping?

Har begge. Den fra europris er faktisk best. :P Den har tykkere "tråder" og tar til seg mer vann.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Obs Bygg har også til 69,- tror jeg..

Var også innom en Torshov her om dagen, og selv Turtle Wax har begynt å produsere masse Microfiber-produkter..

Tviler på at verken Turtle Wax eller Autoglym produserer dette selv ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tviler på at verken Turtle Wax eller Autoglym produserer dette selv ;)

Sikker sant det, men de så bra ut.. Så dog ingen "fluffy" Microfiber da...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ette test i dag har jeg kommet frem til:

Wash mitt er bra, men holder litt lite vann etter min smak, men er god å vaske med, kan virke litt "tørr" mot lakken på bilen og glir ikke så lett som waschpudel eller en ullmitt.. men for prisen så er den bra.

Testet også Microfiber wash glove på lakken og den var ikke så ille, gled betraktlig bedre en mitten, men denne holdt heller ikke så mye vann. har fortsatt inntrykket at den er for flat å bruke på lakken, om den benyttes "utvortes" bør det være på en tilnærmet ren bil. I dørkarmer var den dog veldig bra, da den kommer bra til pga tykkelsen på den (tynn)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive