Gå til innhold
Kent

Min VW Scirocco R-Line

Recommended Posts

Kent    0
Kent

Howdy,

Er ny her på forumet, og lar mitt første innlegg bli om mitt nye pengesluk. Og jeg som trodde lyd- og bilde-hobbyen min var dyr.

Fikk for litt over en uke siden min Scirocco R-Line 1.4 TSI med 160HK, kompressor og turbo under panseret. Helt klar en bil man velger med hjertet og ikke fornuften! Holder på å finkjøre den litt nå på dette bedritne vinterføret. VW sier at man ikke skal gi full pupp de første 150 milene, og det velger jeg da å følge (selv om det er litt kjedelig...).

Min forrige bil var forøvrig en Golv MK5 1.6 FSI, og Sciroccoen er mildt sagt litt friskere.

Litt teknisk

• Scirocco 1.4 TSI 160PS Man Petrol
  • Deep Black Pearl
  • R-Line Plus pack
  • Adaptive Chassis Control
  • Black Vienna leather R-Line seats
  • Adaptive Bi-Xenon headlights
  • RCD510 'Dynaudio' sound pack
  • Media-In USB/MP3/iPhone
  • Electrically foldable door mirrors
  • Parking sensors, rear
  • 2 Zone electronic climate control
  • Carpet mats front, back, rear
  • Exterior badge deletion (no motor or type)
  • Telephone prep, Bluetooth standard
  • DAB Radio
  • Flat tyre indicator
  • Front fog lights
  • Rear tinted windows from B-pole
  • Alarm with sensors inside
  • Chrome tail pipes
    R-Line pakken består av følgende:
    • 18" alloy wheels "Mallory" refitted with 235/40-18 winter wheels
    • Scirocco R-Line front spoiler
    • Scirocco R-Line rear bumper w/ black diffuser
    • Scirocco-R spoiler (larger that default Scirocco)
    • Scirocco-R tail lights (tinted black)
    • Scirocco-R 'side skirts'
    • Door sills with R-Line logo
    • R-logo on headrests
    • R-Line Multifunction Steering wheel with R-logo
    • Black roof inside
    • Aluminium pedals
    • 'Silver Lane' decor inside

Jeg har ikke fått gått skikkelig over bilen enda, og må vel innrømme at jeg er litt noob på detailing i forhold til hardcore-gutta her inne. Jeg har lest en del her inne allerede, og det er veldig mye nyttig info! Jeg setter samtidig pris på anbefalte produkter til sort bil (metallic perleeffekt).

Her er noen bilder av en møkkete bil dagen etter at jeg hentet den. Tok de i hui og hast mens det fortsatt var lys ute, så skal ta noen bedre så snart jeg får polert litt :)

IMG_8636_s.jpg

IMG_8622_s.jpg

IMG_8623_s.jpg

IMG_8624_s.jpg

IMG_8625_s.jpg

IMG_8626_s.jpg

IMG_8628_s.jpg

IMG_8629_s.jpg

IMG_8631_s.jpg

IMG_8637_s.jpg

IMG_8638_s.jpg

IMG_8639_s.jpg

IMG_8640_s.jpg

IMG_8641_s.jpg

IMG_8644_s.jpg

Gamlebilen :)

post-2395-0-32658700-1294439587_thumb.jp

Endret av Kent

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michael    402
Michael

Elsker Scirocco!!! Nydelig bil ;) Du vurderte den aldri i limegrønn da? ;)

By the way; velkommen du også til forumet der skitn biler er bannlyst ;)

Endret av Danisjboy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kent    0
Kent

Tenkte på Viper Green ja, men turde ikke :)

Har alltid hatt lyst på sort bil i tillegg, så da var jo saken grei. Holdt på å gå for Rising Blue også, men fant ut at det ble litt kjedelig med nesten lik farge som Golfen. I tillegg kan man ikke velge R-Linepakken til Rising Blue av en eller annen grunn.

Endret av Kent

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Gratulerer med ny bil! Veldig tøffe biler dette ja. Ikke er de så veldig ufornuftige heller egentlig. Har siklet mye på disse :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kjimmern    34
kjimmern

Kjempe fin bil :-) lyst på sånn selv, men penga bestemmer :-P hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ole Gunnar    151
Ole Gunnar

Gratulerer med sporty bil og velkommen hit :) !

Håper du finner masse bra detailingstoff som du har glede av når du skal holde bilen i tipp topp stand. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kent    0
Kent

Takk for en varm velkomst i dette kalde været!

Har akkurat vært å vasket bilen med Meguiars NXT Generation Car Wash og gnikket inn felgene og eksospottene med NXT Generation All Metal Polish på et av Statoils avlukker på Opsal. Irriterer meg grønn over at jeg ikke fått gitt bilen en skikkelig behandling i dette været da jeg har en følelse av at gutta på Bekkelagskaia har gjort en rimelig slett jobb. Det er disse som klargjør bilene for Møller. Er mange små swirlmarks og slikt.

Kjøpte samtidig en Statoilkopp da jeg nok kommer til å henge der en del fremover :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Gratulerer med ny bil og velkommen hit :) Veldig bra utseende på disse bilene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Han5y    120
Han5y

Gratulerer så meget med statoilkopp! Hold den ren og pen nå på vinteren, så slipper rusten å ta knekken på den :)

Frekk bil, og velkommen til forumet. Og ja, lyd og bildehobbyen ER dyr ;)

Endret av Han5y
  • Gi poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michael    402
Michael

Irriterer meg grønn over at jeg ikke fått gitt bilen en skikkelig behandling i dette været da jeg har en følelse av at gutta på Bekkelagskaia har gjort en rimelig slett jobb. Det er disse som klargjør bilene for Møller. Er mange små swirlmarks og slikt.

Bare vent du. Etter en stund med aktivitet her på forumet så har du både mer kunnskap om riktig bilpleie og bedre produkter enn hva de "klargjørings"gutta til Møller har :) Til våren drar du innom de og viser hvordan ting skal gjøres :)

Endret av Danisjboy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kent    0
Kent

Ja, det ser egentlig ikke ut som om at det er så mye som er gjort. Frister litt å ringe selgeren min å spørre hva som blir gjort under klargjøringen.

Sitter forøvrig å komponerer en liste over stasj jeg skal bestille så snart jeg har fått litt oversikt over hva som duger. Kommer til å legge ut listen for review når jeg er ferdig :)

Gratulerer så meget med statoilkopp! Hold den ren og pen nå på vinteren, så slipper rusten å ta knekken på den :)

Frekk bil, og velkommen til forumet. Og ja, lyd og bildehobbyen ER dyr ;)

Takker!

Ja, metallpolishen ble egentlig kjøpt inn til Statiolkoppen, og det var bare en bonus at jeg også kunne bruke den til bilen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 546
truhaa

Knall bil dette her gitt... har virkelig sansen for disse bilene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Men husk at metall polish skal brukes på overflater av metall da. Jeg regner med at felgene dine er lakkerte ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Men husk at metall polish skal brukes på overflater av metall da. Jeg regner med at felgene dine er lakkerte ;)

+1

Og velkommen hit, gratulerer med tøff bil! Fetteren til dama har også kjøpt en slik :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kent    0
Kent

Noob alert :rolleyes: Da skal jeg ikke gjøre det igjen i såfall! Det stod på at den kunne brukes til alufelgene, men de har muligens en form for lakk på seg?

Jeg har forøvrig satt opp en liste over produkter jeg har tenkt til å bestille, så jeg er derfor takknemlig om noen kunne tatt seg tid til å se over den og gi noen innspill:

http://www.detailers...ste-shinearama/

+1

Og velkommen hit, gratulerer med tøff bil! Fetteren til dama har også kjøpt en slik :)

Takk!

Han har tydeligvis veldig god smak! B)

Endret av Kent

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Detailers Club Norway

© Detailers Club Norway AS siden 2007

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra grunnleggende vask, til tips om hvordan du skal få akkurat din bil til å bli så blank som mulig