eiko

Meguiars NXT tech wax

Hei!

Ny på dette forumet og har et spørsmål ang Meguiars produkter. Er vel litt over snittet interessert i bil og defor også bilpleie, bilene må jo se bra ut. Kan vel kalles en nybegynner egentlig, selv om jeg føler jeg har vært på det stadiet i noen år nå :)

Jeg har sakte men sikkert tatt bilpleie et skritt videre og gikk over til Meguiars produkter i fjor (brukte autoglym før). Har også for første gang tatt i bruk clay, og det er lenge siden svampen ble byttet ut med vaksehanske. Resepten for fjorårets bilpleie var:

Avfetting med høytrykk

Megiuars NXT bilshampo

Clay over hele bilen

Lakkrens

Meguiars NXT tech2 kombinert polering/voks

Selv ble jeg fornøy med resultatet, spesielt med NXT tech 2, og burde vel strengt tatt lagt på en forsegling oppå der igjen..men men. Uansett, jeg lurer på hva ekspertene mener om denne kombinerte polering/voks fra Meguiars? Selv synes jeg den var bra når jeg la den på i høst, men synes ikke den varer så lenge. Virker som effekten "forsvinner" forholdsvis fort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den fungerer greit og har grei holdbarhet hvis den får herde litt etter påføring, burde få herde ihvertfall 12 timer i varme tørre omgivelser.

Skal du legge noe over Tech wax bør det bli en voks da den egentlig er en lakkforsegling til tross for navnet.

Men det finnes produkter som varer lengere og gjør lakken mer smussavvisende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NXT tech wax er en god sak den, var vel en av faktorene som fikk meg hekta... syntes gløden og blankheten der ble ufattelig etter den..

Det er dog mye, MYE annet der ute som også er bra, så du får se på det som starten for et stort pengesluk av eb hobby.. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg la på nxt`en for sent på ettermiddagen når jeg tenker meg om. Spesielt hvis den trenger 12 timers herdetid i varme omgivelser. Blir vel ikke helt det på kveldstid/natt på høsten?

Men må være enig i at glødheten og blankheten ble bra, fikk mange kommentarer på akkurat det.. Resepten for årets bilpleie blir vel det samme som nevnt i første post, men tillegg av en voks på slutten tenker jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer ofte dugg på bilen om kvelden. (om høsten)

Dette øydelegger nok og litt på holdbarheiten.

Hugs at du må vente med voksen til herdetiden på Tech Waxen er over.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så Meg's sin Tech Wax 2.0 er altså ikke en voks? Og her har jeg gått rundt i den oppfatningen at bilen min fikk "full pakke"...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tech Wax er vell ein såkalla hybridvoks.

Den kan nok sikkert kallas ein lakkforsegler.

Er ikkje nødvendigt med voks over lakkforsegler, men det skal fungere bra det.

Men lakkforsegler over voks, fungerer ikkje!

Eg bruker sjøl voks på bilane mine. (for øyeblikket)

Mor mi har voks på bilen sin og far min har lakkforsegler på sin. (uten voks)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel en kombinert polish og voks. La akkurat på ett lag med dette på bilen, men blir nok en ekstra runde med deep crystal polish fra megs og avslutte med AG's hd wax:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel en kombinert polish og voks. La akkurat på ett lag med dette på bilen, men blir nok en ekstra runde med deep crystal polish fra megs og avslutte med AG's hd wax:)

Når du har lagt på beskyttelse, skal du ikkje legge på polish etterpå.

Polish skal på før beskyttelsen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har pleid å bruke Meguiars #16 over Tech Wax'en...funker det ;) Eller en annen god voks!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Natty's Blue, White og Red vokser funker strålende over Meg's NXT 2.0

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La på lag nr.2 av NXT Tech wax i dag.. ser ganske bra ut :D

Men har det seg slik, at når man er ferdig å buffe så bør man gå over med en Quick Detailer av noe slag eller iskaldt vann? mener å ha lest det..

Hvordan ser det ut når voksen svetter? (kun carnauba voks det kansje?) :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La på lag nr.2 av NXT Tech wax i dag.. ser ganske bra ut :D

Men har det seg slik, at når man er ferdig å buffe så bør man gå over med en Quick Detailer av noe slag eller iskaldt vann? mener å ha lest det..

Hvordan ser det ut når voksen svetter? (kun carnauba voks det kansje?) :P

Du har lest riktig, men vent til voksen har herdet og evt. svettet noen timer. Dette gjøres ofte på en naturlig voks, særlig hvis den svetter mye.

NXT oppfører seg mest som en lakkforsegling og trenger minst 12 timer herding, helst 24. Etter herding kan du gå over den som om den var en voks, men du oppnår lite med det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Unnskyld det dumme spørsmålet, men hva vil det si at voksen "svetter"? Dårlig kondis? ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Unnskyld det dumme spørsmålet, men hva vil det si at voksen "svetter"? Dårlig kondis? ;)

Er vel at du har tatt vekk all overflødigt voks, men so er det plutseligt synlige voksrester på lakken etterpå.

Da har voksen svetta litt.

Er ikkje noke stort problem.

Nokre vokser svetter litt, men andre har nok litt bedre kondis.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive