aleks

CG Wet Mirror Finish

Har sett litt på dette produktet fra CG, men lurer på når i prosessen jeg skal påføre det. Skal snart legge på DG101, DG 111 og Pinnacle Liquid Souveran Wax. Så jeg lurer på om jeg skal legge CG wet mirror finish etter voksen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CG Wet Mirror Finish skal legges før voksen, fordi denne gir ekstra glans og heft for voksen =)

1: DG101

2: CG Wet Mirror Finish

3: Pinnacle Liquid S. Wax

Om DG 111 har noen hensikt i mellom dette må nesten noen andre svare på

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, hadde vært greit om noen kunne svare på det.

Lurer også på om det kan være lurt å legge på en Quick Detailer etter å ha lagt på voksen, og hvor lenge skal voksen herde?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Quick Detailer er en såkalt voks "booster". du sprayer på et panel og tørker av.

QD brukes også til å fjerne "svetting" fra en voks.

en voks kan herde fra alt i 5min til mange timer. Hvis det ikke er spesifisert på voksen, så pleier jeg å bruke "finger regelen før avbuffing", altså når du stryker fingeren på et vokset panel, og overflaten blir ren og fin, så er voksen klar for å tørkes av.

Etter dette kommer "herde tiden" som igjen varierer utifra hvor god tid du har. Men det sier seg vel selv at voksen vil jo holde lenger hvor bedre herdetid den får før påkjenninger.

ps: rett meg om feil :)

Endret av S-Stian
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herdetiden starter når overflødig voks er tatt av.

Herdetiden for voks er ca 4 timer. (skader selfølgeligt ikkje om den herder lenger enn dette)

Herdetiden for lakkforsegling er normalt 12-24 timer.

Det vil sei at DG111 bør herde til dagen etter før du tar på ein voks eller tar bilen ut

DG101 og 111 passer bra ilag, so eg veit ikkje om CG Wet Mirror Finish klarer å få det blankere. (men har du tid, so er det berre å teste)

DG101 er både rens og beskyttelse. So her er herdetiden som ein lakkforsegler.

Skal du bruke DG111 etterpå, kan du hoppe over herdetiden.

Men bruker du eit produkt av eit anna merka, kan det væra greit å bruke herdetiden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.DG101

2.DG111

3.Pinnacle Liquid Souveran Wax

DG 111 vil være det steget som gir mest/lengst beskyttelse men husk at den skal herde 24t etter buffing.

Trenger på ingen måte CG wet Mirror så den kan du bare droppe, har dårlig holdbarhet i tillegg.

Trenger strengt tatt ikke gå over med en QD før neste gang du vasker bilen, Pinnacle Liquid svetter ikke noe særlig heller.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger DG 101 å herde?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger DG 101 å herde?

Ja, minimum 2 timer hvis DG111 skal legges over, men gjerne 12 timer hvis du har tid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive