virtual

Ny Makita med DA og rotary funksjon..

Fant linken på detailingworld, tenkte bare jeg måtte dele den med dere :)

Ser ut som om at maskinen er litt inspirert av Metabo, mtp hvor hastighetsregulatoren er, og hvordan formen på maskinen er.

http://classic-motoring.stores.yahoo.net/matwomopo.html

Endret av virtual
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Desverre går ikke turtallet på den roterende høyere enn 670rpm. Det er nesten ikke nok til å spre polishen en gang.

Så vidt jeg ser er det en DA med tvungen roterings funksjon. Altså at den fortsatt gjør DA bevegelsen, men roterer også uten å stoppe når den blir utsatt for press.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, det la jeg ikke merke til..

Da er den vel bare beregna til sliping da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aha, det la jeg ikke merke til..

Da er den vel bare beregna til sliping da.

Det er vel litt rart at denne maskinen bare er beregnet til sliping, mens den selges både på Autoglym http://www.autogeek.net/bo6040.html, Jegard Jegard blant andre som en poleringsmaskin i tillegg til vanlig slipemaskin. Grunnen til at jeg hopper på denne tråden er at jeg skal ha meg maskin selv, og vurderer sterkt denne maskinen.

Jeg må innrømme at jeg har litt problemer med å betale over 3000 kr for Megs maskinen, rett og slett pga ryktet med feil på forrige lading med maskiner. Makita har et bunnsolid rykte for solide maskiner samt for å lage gode maskiner.

En annen ting er at jeg ønsker ikke å importere verktøy fra utlandet pga. reklamasjonsrett, garanti o.l.

I følge artikler skrevet på div. forum ser det ut til at denne maskinen kommer godt ut som DA, og fungerer godt som poleringsmaskin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har vel vært diskutert en del og vi fant vel ut at den roterende delen ble for svak,som DA er den sikkert meget bra men som roterende er den ubrukelig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, har lest diskusjonene. Det eneste jeg tenker på at ettersom jeg kjøper min første maskin vil den lille roteringa som faktisk er på maskinen kunne øke tempoet og hvor mye den tar LITT i forhold til en G220 eller "vanlig" eksentersliper. Tenker da spesielt på dersom det er noen spesielt stygge områder eller lignende.

Er fremdeles usikker på valget mitt, men kommer kanskje til å konkludere med at Makita er et bra merke, og at jeg ikke tør å bruke roterende før jeg prioriterer å bruke så mye penger på bilpleie at jeg kan kjøpe meg en mymåler i tillegg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Makita er et bra merke ja ingen tvil om det og som DA er sikkert maskinen like god om ikke bedre enn de fleste andre..men som sagt den roterende delen fuker ikke,trust me I know.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er vel litt rart at denne maskinen bare er beregnet til sliping, mens den selges både på Autoglym http://www.autogeek.net/bo6040.html, Jegard Jegard blant andre som en poleringsmaskin i tillegg til vanlig slipemaskin. Grunnen til at jeg hopper på denne tråden er at jeg skal ha meg maskin selv, og vurderer sterkt denne maskinen.

Jeg må innrømme at jeg har litt problemer med å betale over 3000 kr for Megs maskinen, rett og slett pga ryktet med feil på forrige lading med maskiner. Makita har et bunnsolid rykte for solide maskiner samt for å lage gode maskiner.

En annen ting er at jeg ønsker ikke å importere verktøy fra utlandet pga. reklamasjonsrett, garanti o.l.

I følge artikler skrevet på div. forum ser det ut til at denne maskinen kommer godt ut som DA, og fungerer godt som poleringsmaskin.

Ja er litt merkelig at den selges på bl.a autogeek..

Men jeg har Makita 9227, og den er bare helt fantastisk.. Anbefales!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har nye erfaringer å dele vedrørende denne maskinen. I utgangspunktet ser det jo fristende ut at den både har DA og roterende funksjon. Ut fra det jeg har lest virker det som om den rotende funksjonen er ubrukelig. :mellow:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive