Berndtsson

Produktvalg

Hei! :)

Spørsmål fra enda en nybegynner.. :rolleyes:

Skal polere bilen min til helga. Det er en 2002 BMW 320DT M-sport 2, i fargen Oxfordgreen2. Forøvrig alcantara interiør.

Etter hva jeg har lest meg frem til er denne lakken hard. Men jeg vet at halve bilen er lakkert opp igjen.. Er da lakken annerledes å jobbe med der?

Har forøvrig ganske liten erfaring. Har polert noen ganger for hånd, og en gang med maskin. Veldig usikker på maskinbruk egentlig..

Så til produktene. Tenkte jeg skulle bruke det jeg har, og det jeg har tilgang på denne gangen. Og kjøpe nye produkter til våren :)

Applied Max wax:

Acrylpasta

Proglans

575 Brilliantfix

Multiwax spray

Miracolo

554 Miracolo

552 Violettvoks Aqua

x 462 Superclean

401 Easyclean

CPTEC 12000

Wash'n Wax

Supervask (med fosfat)

Autoglans (uten fosfat)

Emunol

Saubermann

Meguiars:

Clear Coat body scrub

Detailer

All wheel brightener

Deepcrystal Paint Cleaner

Gold class Liquid Wax

Trim detailer ( Synes egentlig denne tiltrekker seg støv, og kan lage litt merker i lakken?)

Sonax:

Spray&Clay

Premium Class Carnauba care

Felgrens

Felgforsegling

Vinylglans

Plastic Renovator Gel

Xtreme wash&Wax

Power Wash Spray

Glansvask

Diverse

Valvoline avfetting.

Autosol

Turtlewax Extreme nanotech Textile clean

Hvilke produkter bør jeg bruke, og i hvilken rekkefølge? :mellow:

Maskinene jeg kan velge imellom er en makita 9217SPC og en Milwakee etellerannet. Hvilken er best til en nybegynner?

Takker for alle tilbakemeldinger! :D

Endret av Berndtsson
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og velkommen hit :)

Tysk lakk er jo kjent for å være hard, men alltid greit å kjøre litt kombotesting først for å se hva som gir tilfredsstillende resultat. Du må nok også forberede deg på å gjøre ny testing når du setter i gang med den siden som er lakkert opp igjen. Her vil lakken ganske sikkert være annerledes enn originallakken.

Skal du polere for hånd så vil jo ikke dette ha riktig så mye å si, men med maskin så kan du risikere å møte på mykere og mer sticky lakk der det er omlakkert, enn hva originallakken er.

Har dessverre liten erfaring med produktene du har, så det må nesten noen andre få svare på :)

Mvh Anders/urs4r

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og velkommen hit :)

Tysk lakk er jo kjent for å være hard, men alltid greit å kjøre litt kombotesting først for å se hva som gir tilfredsstillende resultat. Du må nok også forberede deg på å gjøre ny testing når du setter i gang med den siden som er lakkert opp igjen. Her vil lakken ganske sikkert være annerledes enn originallakken.

Skal du polere for hånd så vil jo ikke dette ha riktig så mye å si, men med maskin så kan du risikere å møte på mykere og mer sticky lakk der det er omlakkert, enn hva originallakken er.

Har dessverre liten erfaring med produktene du har, så det må nesten noen andre få svare på :)

Mvh Anders/urs4r

Takk for det :)

Ja, okey. Da får jeg prøve meg frem både på ny og gammel, og satse på at det blir bra!

Skjønner, er vel kanskje ikke de mest kjente produktene ;) Hvertfall ikke her..

Mvh Kjetil

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive