Gå til innhold
BullFire

Filtaktig dørpakning V50, problem

Recommended Posts

BullFire    0
BullFire

Prøver å få spylt av min nye Volvo V50 innemellom nå på vinteren, for å få vekk saltet.Det er bare det at jeg sliter med at denne bilen har en filtaktig pakning øverst på dørene som som fungerer som svamp. Har prøvd å presse ut mest mulig vann etter hver vask med papir, men det holder ikke helt. Dørene er ofte fryst fast i bilen for det. Er det noen andre som har tilsvarende pakning som har noen gode råd. Er vel ikke like greit å sette inn disse pakningene med silikon?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tomas    339
Tomas

Been there done that. Hadde samme problemer på S40`n jeg hadde.

Trikset er å ha med en mikrofiber eller håndkle og tørke grundig før du lukker døra og parkerer. Var ved flere anledninger i fjor vinter jeg var redd for å dra ut hele listen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
pasi    1
pasi

Prøver å få spylt av min nye Volvo V50 innemellom nå på vinteren, for å få vekk saltet.Det er bare det at jeg sliter med at denne bilen har en filtaktig pakning øverst på dørene som som fungerer som svamp. Har prøvd å presse ut mest mulig vann etter hver vask med papir, men det holder ikke helt. Dørene er ofte fryst fast i bilen for det. Er det noen andre som har tilsvarende pakning som har noen gode råd. Er vel ikke like greit å sette inn disse pakningene med silikon?

Trykkluft og tørk

MVH Pål

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Petter    1 397
Petter

Har selv 2 V50er så har prøvd mye på de listene.

Det som jeg synes funker best er tørk med microfiber, og siliconspray. Masse!!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind    32
Øivind

Vet at BMW bruker GPAC på dørlistene, både for å unngå frost og knirkelyder. Gjohn her på forumet bruker også denne løsningen, om han har merket no forskjell husker jeg ikke.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjohn    35
gjohn

Vet at BMW bruker GPAC på dørlistene, både for å unngå frost og knirkelyder. Gjohn her på forumet bruker også denne løsningen, om han har merket no forskjell husker jeg ikke.. :P

BMW's problem er ikke at de fryser men at de kan lage knirk. Da er 3M GPAC fin å bruke sammen med en gammel tannbørste for å rense de for skitt, såperester, voks osv. Dette gjør jeg 2-3 ganger i løpet av året. Etter vask tørker jeg alltid rundt dørlistene med et mikrofiber håndkle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BullFire    0
BullFire

Takk for mange bra forslag.

TotenJeep: Tenkte litt på Nanolotus tekstilforsegling selv før jeg spurte. Har du prøvd det selv på pakninger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TotenJeep    12
TotenJeep

Takk for mange bra forslag.

TotenJeep: Tenkte litt på Nanolotus tekstilforsegling selv før jeg spurte. Har du prøvd det selv på pakninger?

JA!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Et "taxi" tips om vinteren mht dører er å ha på full varme i bilen og ha dørene inntil, da siver det varm luft ut mellom døra og tørker lister etc..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig