NeDD

Rep av skade etter uheldig treff med stålgjerde

Var klink is i gata. Etter å ha rygget ut av garsrommet og fått sluret ut klutsjen i første gir skled jeg i 5-6km/t inn i et grønt stålgjerde.

Ingen grep og ingen styring. Verste føret jeg har kjørt på.

Til min store fortvilelse var det gjerdet grønt i tillegg, så dette satte spor.

Det var så glatt at selv om jeg slurte ut klutsjen i reverst UTEN å gi gass, så spant jeg. Måtte svinge maks til den ene siden for å komme meg løs, og rett å slett ofre lakken på frontfangeren for å komme meg bort fra gjerdet. Skiltet føk av, og det gikk etter 3-4 minutters prøving og feiling.

Slik så skaden ut før jeg begynte å gjøre noe:

1.jpg

2.jpg

6.jpg

5.jpg

3.jpg

4.jpg

Ser tydelig at noen skraper blir det umulig å redde, men håpet om å få det mye bedre er der fortsatt.

Mange dype riper som man kjenner med både fingrer og negler.

Kjørte to runder med sterk avfetting. Virket ingenting.

Vasket med Maxi suds både med mitt og insektsvampen. Virken kanskje litt at grønnfargen ble svakere.

Våtslipte med 2000k vannrett og 4000 loddrett. Yeah.

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

Dro frem metaboen og utstyrte den først med ullpad og Menzerna SIP. ca. 1800rpm

Gikk så over med hvit lcc-pad og Menzerna NANO. Kjørte på 1500rpm og avsluttet på 900rpm.

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

Avsluttet med Swissvax Glacier, som også lå på før poleringen. Nå noen ferdigbilder.

De tre første viser hvilke skader som jeg ikke fikk vekk. Ellers ble det ganske bra.

20.jpg

18.jpg

24.jpg

25.jpg

19.jpg

22.jpg

23.jpg

Skrudd skiltet på plass igjen med nye fester.

26.jpg

Gammel bil, så ønsker ikke påkostning med sparkling og lakkering. Så dette får duge i massevis på en 12 (snart 13) år gammel bil :)

9

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surt når slikt skjer Kenneth.Men du kom ut av det med æren i behold syntes jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surt når sånt skjer ja! MEN du klarte å redde deg ut av det syntes jeg :) Dette var skikkelig bra jobb. Kanskje kjøpe en lakkpensel og pensle der det er gått inn til plasten?

Cred gitt fortjent!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker. :)

Jepp. Tenkte å få meg litt lakk på mandag og pensle i der hvor grunningen vertfall viser.

Har ikke utstyr til å slipe ned overflødig lakk, men det er det bare å skaffe seg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjipt når det er så glatt ute at bilen helst burde blitt hjemme , men det ble myyye bedre :thumbup: . kansje en god ide å grunne med en grunning beregnet til plast først da

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjedelig dette her, tør nesten vedde på at dette sjedde på fredag kveld. Jeg er glad for at jeg ikke måtte ut med bilen da. Men du fikk nå rettet opp en del her. Et tips ang. fargen fra gjerdet, er clay, dette har jeg brukt flere ganger for å fjerne rester av maling/lakk, som har blitt påført på samme måte.

Cred

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tidlig lørdags morgen.

Skal ha clay´en i bakhode om jeg kommer borti en lignende jobb.

Har ingen planer om å gjenta dette med egen bil flere ganger. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive