Matti

Bytte av bil...

23 innlegg i emnet

Har lenge vurdert å bytte bil. Nå om dagen kjører jeg en Audi A3 1,6 1998.

Men har lenge siklet på Celica GT T20.

Fant en fin GT som har kjørt lite til å være på sin alder, dvs 1994.

Og godt brukt, nesten som ny faktisk.

Men derfor lurer jeg på... Om det er teit av meg å gå fra 1998 til 1994?

Det er mye som sier nei, det er ikke teit.

Celica har 2,0 motor på 175hk og min A3 har 1,6 på 102hk.

Og jeg har gjort mye med A3 til å fåden til å se sånn som den er idag.

Derfor spør jeg ogsådere, hva mener dere?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener du skal følge drømmene dine, og en 94 modell er ikke å gå ned i standard om sikkerheten er passe bra. hatt celica gti og 3 stk mr2 gti.Det kan koste noen tusen å holde de i topp stand, men det gjør de fleste biler. Er det den røde og svarte du tenker å kjøpe?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener du skal følge drømmene dine, og en 94 modell er ikke å gå ned i standard om sikkerheten er passe bra. hatt celica gti og 3 stk mr2 gti.Det kan koste noen tusen å holde de i topp stand, men det gjør de fleste biler. Er det den røde og svarte du tenker å kjøpe?

Nei, jeg fant en Celica GT på finn... Den er sølv.

På bildene så ser den veldig bra ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg fant en Celica GT på finn... Den er sølv.

På bildene så ser den veldig bra ut.

Den hos gm motorsport?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilens alder er uvesentlig når jeg handler bil, da kjøper jeg den bilen jeg liker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den hos gm motorsport?

Den ja... Den sølv/grå som står i Moss.

Kjenner du noe til denne bilen??

Bilens alder er uvesentlig når jeg handler bil, da kjøper jeg den bilen jeg liker.

Enig med deg... Men samtidig tenker jeg litt på Alder vs KM stand.

Så det blir ikke for mye, minst mulig for sin alder helst.

Men er enig med deg ellers ja...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ja... Den sølv/grå som står i Moss.

Kjenner du noe til denne bilen??

Nei, men har vært en del diskusjoner om annonsene deres på ts-ogn.no for noen år siden.Har ikke stemt mye av info som dem la ut.Ikke som svindel, men av ren uvitenhet tenker jeg.Så er bilen nylig godkjent i norge så anbefaler jeg en tilstandsrapport.(det anbefaler jeg altid da;) Så fin ut den bilen!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, men har vært en del diskusjoner om annonsene deres på ts-ogn.no for noen år siden.Har ikke stemt mye av info som dem la ut.Ikke som svindel, men av ren uvitenhet tenker jeg.Så er bilen nylig godkjent i norge så anbefaler jeg en tilstandsrapport.(det anbefaler jeg altid da;) Så fin ut den bilen!

Ja okei. Ja for jeg har lagt merke til at den har stått hos dem en stund nå.

Men før jeg kjøper hvilket som helst bil, spør jeg om div dokimentasjoner om tilstanden av bilen osv.

EU, service, eiere osv... Er det noe som ikke stemmer, takker jeg for meg og går.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja okei. Ja for jeg har lagt merke til at den har stått hos dem en stund nå.

Men før jeg kjøper hvilket som helst bil, spør jeg om div dokimentasjoner om tilstanden av bilen osv.

EU, service, eiere osv... Er det noe som ikke stemmer, takker jeg for meg og går.

Siden det høres ut som du kan å handle bil, så får vi heller diskutere det andre ;) Jeg regner 10000 kr i rep og vedlikehold av mine gamle toyotaer på ett år.Audi a3 er fine biler, men etter min mening er en japse gti mye mere morro, og har god lyd ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Celica 2.0GT ja, mimre, mimre.... Jeg hadde en slik 96 modell for mange år siden. Det var en morsom bil, du får mer fartsfølelse i en sånn enn i mange nye biler med større motor. Her en gammel side jeg lagde om bilenmens jeg eide en sånn. (Advarsel! Dette er laget/skrevet for 7-9 år siden he he)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Celica 2.0GT ja, mimre, mimre.... Jeg hadde en slik 96 modell for mange år siden. Det var en morsom bil, du får mer fartsfølelse i en sånn enn i mange nye biler med større motor. Her en gammel side jeg lagde om bilenmens jeg eide en sånn. (Advarsel! Dette er laget/skrevet for 7-9 år siden he he)

Se her ja... Nice nice. Me like, me like.

Vel, den GT jeg så er litt eldre enn den du hadde og kjørt en del mer.

Men det er en kjempe fin bil. Til og med dama likte den. Så må bare finne ut mere om den GTen som jeg så.

Men du som hadde en Celica GT før er det noe obs jeg må være ekstra oppmerksom på enn de vanlige ting som gjelder

så og si alle biler???

Siden det høres ut som du kan å handle bil, så får vi heller diskutere det andre ;) Jeg regner 10000 kr i rep og vedlikehold av mine gamle toyotaer på ett år.Audi a3 er fine biler, men etter min mening er en japse gti mye mere morro, og har god lyd ;)

Jeg måtte ut med 10000 kr første uka på min A3 i rep. pga eiern før meg var en idiot og kunne ikke noe bil.

Ellers det har gått en del i rep og vedlikehold løpet av tiden jeg har eid bilen. Det er gjort mye med bilen ja.

Justerbar senkesett (godkjent) lykter foran og bak, ny cd spiller, høytallere, hjul, dekk, sercive +++

Og samtidig, vurderer jeg (om det blir en Celica) denne stylingen her.

Ganske tilnærmet GT4 sin styling, men blir litt teit med GT4 styling når bilen ikke er en GT4...

post-1938-0-08751400-1291979271_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde dessverre ikke penger igjen til å style bilen og få på skikkelige felger, men jeg koste meg hvertfall med den.

Min hadde så lav km at jeg ikke hadde noe særlig feil med den overhodet bortsett fra noen ulyder i høyre hjuloppheng som Toyota Fredrikstad ikke greide å finne ut av.

Men han som kjøpe bilen av meg sendte meg en sms om at han fikk ordnet det for en billig penge etter kjøpet.

Komfort og støyniva er nok litt dårligere enn i A3'en din bare så du er obs på det, jeg husker at når jeg gikk fra Celica'en til Leon 20VT så var det ett stort sprang. Men litt må man jo ofre noen ganger :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde dessverre ikke penger igjen til å style bilen og få på skikkelige felger, men jeg koste meg hvertfall med den.

Min hadde så lav km at jeg ikke hadde noe særlig feil med den overhodet bortsett fra noen ulyder i høyre hjuloppheng som Toyota Fredrikstad ikke greide å finne ut av.

Men han som kjøpe bilen av meg sendte meg en sms om at han fikk ordnet det for en billig penge etter kjøpet.

Komfort og støyniva er nok litt dårligere enn i A3'en din bare så du er obs på det, jeg husker at når jeg gikk fra Celica'en til Leon 20VT så var det ett stort sprang. Men litt må man jo ofre noen ganger :)

Vet ikke om A3en min har noe kjøre komfort lenger, den er jo senket og stiv.

Så jeg kjenner hvert eneste dump, hul og 5 øringer i veien. Men ellers ikke noe å klage på.

Det at støynivå er høy, spiller ingen rolle. Det er bare å spraye innsiden av døre med tektyl eller sånne skum/Glava-aktige tepper.

Så demper det litt... Den slytingen tenkte jeg å bestille fra Polen. Den forntfangeren på bilde koseter 950kr, det er billig.

Men tilbake til støy og sånt, nå er jeg på utkikk etter mere sport egenskaper, enn komfort og luxsus.

Mer fart og spenning...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og da mener du en Celica er tingen? Tror du skal prøve den først. Bortsett fra to dører i fradrag og litt vassere linjer føles det som en standard Carina for meg i allefall. Jeg synes en vanlig A3 har bedre kjøreegenskaper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke vanlig Celica... Celica GT, er litt mer motor på den enn vanlig T20.

Altså Audi og Toyota er to forskjellige biler, forskjellige egenskaper og laget på forskjellige måter.

Kan nesten ikke sammenllignes... Men ja, jeg liker Celica

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde ihvertfall styrt unna GM Motorsport.. Der er det mye hurtige løsninger på det meste..

MERK: PRISEN ER JUSTERT NED!

Toyota Celica 2.0 16V.

94 mod. Klima. full bodykit.

Meget pen beholdt, 2 eiers bil, gått kun 129000km.

Masse utstyr, bør sees.

Bildene viser rød/svarte seter, men de er byttet til svarte. Bildene kommer snart.

Panseret på bilen er ulakkert, den sølve panseret er byttet ut med ulakkert svart.

Vi kan ordne finansering!

Mener å huske at km stand er justert ned også..

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du tenker på å bruke en slik på trackday/clubmeets, burde du koste endel på understell, da det er ganske så tassent, mykt og dårlig fra fabrikken :)

Men motoren fungerer bra, turtallsvillig, fin å kjøre med, greit drag, men trenger mye turtall som de fleste andre små motorer :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan skrive under på at GM Motosport er sneaky! Tror egentlig ikke de har solgt et eneste kjøretøy uten å ha justert ned km-standen.

Du skal ikke vudere å oppgrade til 8P da? De fleste som jeg kjenner, inkludert meg selv er veldig fornøyd med den besluttningen! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive